Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

24% Polaków chce kupować mobilnie

Nauka i Technologie

Jak wskazuje przeprowadzone w 2015 roku badanie „Polacy na zakupach mobilnych”, 24% osób kupujących online używa do tego celu urządzenia mobilnego. Cały proces zakupowy może być zrealizowany przez smartfon – od poszukiwania produktu do zapłacenia za niego – i choć Polacy cenią takie rozwiązania, wciąż stosunkowo niewiele sklepów pozwala na w pełni wygodne korzystanie ze swoich usług przez takie urządzenia.

Trochę danych

O ile jedna czwarta kupujących online używa w tym procesie urządzenia mobilnego, to już tylko co jedenasty w tym procesie w ogóle nie korzysta z komputera. Mogą na to wpływać przyzwyczajenia do korzystania z kilku urządzeń w zależności od sytuacji w jakiej akurat się znajdujemy, prawdopodobnie jednak największą role odgrywa brak wystarczającej funkcjonalności stron internetowych. O ile dokonywanie płatności poprzez urządzenie mobilne jest proste dzięki aplikacjom, z których korzysta każdy system płatności internetowych, to brak wygodnej aplikacji sklepu internetowego potrafi skutecznie zniechęcić do robienia zakupów przez telefon.

Postawmy na m-commerce

Faktem jest, że wciąż istnieje duża dysproporcja pomiędzy preferencjami Polaków pod względem zakupów online a dostępnością sklepów internetowych poprzez specjalne, ułatwiające życie aplikacje na urządzenia mobilne – jest to około 5% firm działających w Internecie. Tymczasem aż 69% internautów korzysta z urządzeń mobilnych. Polacy, zwłaszcza młodzi, bardzo szybko adaptują nowe rozwiązania technologiczne w codziennym życiu. Szkoda tego nie wykorzystać.

Rynek m-commerce w Polsce, w 2014 roku wart jedynie miliard złotych, rozwija się z dynamiką około 113%! W 2015 jego wartość zwiększyła się do około 2,5 miliarda złotych. Sklepy, które zainwestowały w aplikacje do robienia zakupów, wiedzą, że to się opłaca – w ciągu roku zanotowały nie tylko zwrot inwestycji, ale i zwiększenie dochodu. Warto więc mieć to na względzie i przyciągać klienta już nie tylko atrakcyjną ofertą, ale i funkcjonalnością serwisu, stworzoną z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych.

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Magento najpopularniejszą platformą e-commerce po raz kolejny

Nauka i Technologie ecommerce Internet magento sklepy online Zakupy online zakupy przez internet

Przez lata rozwoju branży ecommerce (sprzedaży internetowej), powstało wiele sprawdzonych i przetestowanych narzędzi pozwalających uruchomić własny sklep internetowy. Od lat najpopularniejszą platformą jest Magento.

Stworzenie sklepu internetowego od zera może kosztować nawet miliony złotych, jeśli platforma jest rozbudowana, odpowiednio przetestowana i zawiera integrację z systemami płatności, magazynami i systemami firm zewnętrznych takich jak dostawcy czy kurierzy. Nic dziwnego, że powstały platformy sprzedażowe, umożliwiające skorzystanie ze sklepu za ułamek tej kwoty.

magento

Jak działa platforma e-commerce?

W ciągu rozwoju i dojrzewania branży e-commerce, pojawiło się kilku producentów oprogramowania oferujących sklepy w wersji „pudełkowej”, dostarczane jako gotowy produkt ze standardowymi funkcjami takimi jak obsługa płatności, dodawanie nowych produktów czy wysyłka e-maili potwierdzających stan zamówienia.

Dodatkowe opcje są zwykle albo dołączane jako moduły, albo muszę być stworzone przez jedną z firm zajmujących się tworzeniem sklepów internetowych (np. http://auroracreation.pl/uslugi/sklepy-internetowe). Jakie mogą być to opcje? W największym skrócie – takie, jakie sobie wymarzymy. Oprogramowanie ma ułatwiać żmudne procesy, więc zwykle opłacalne jest zamówienie takiej dodatkowej funkcji, która uprości nasz proces biznesowy i pozwoli obniżyć koszty. Przykładowo, jeśli adresowanie paczek zajmuje nam dużo czasu, to warto dodać do sklepu moduł generujący gotowe naklejki.

Magento najpopularniejsze od lat

Na rynku działa wiele platform do obsługi sklepu internetowego, a rynek jest mocno rozdrobniony. Od 2010 roku najpopularniejszą platformą jest Magento, które według różnych badań wykorzystywane jest w ok. 25% sklepów internetowych. Jest to również najczęściej wyszukiwana platforma ecommerce według Google Trends, a swoją popularność utrzymuje nieprzerwanie od kilku lat.

najpopularniejsze platformy ecommerce

Drugie miejsce wśród najczęściej wyszukiwanych platform sklepowych zajmuje Shopify, trzecie WooCommerce (rozszerzenie WordPressa), czwarte tracąca na popularności Presta. Do czołowej piątki można zaliczyć jeszcze osCommerce – platformę nadal działającą w wielu sklepach powstałych w ubiegłej dekadzie, jednak z każdym rokiem tracącą na popularności jako rozwiązanie nie tak nowoczesne jak Magento czy Shopify.

Jaką platformę ecommerce wybrać?

Wybierając platformę ecommerce powinniśmy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na jej plany rozwoju i popularność. Z raz wybranego rozwiązania korzysta się zwykle przez kilka lat, a zmiana – bez wsparcia firmy programistycznej mającej doświadczenie w e-commerce – jest niezwykle trudna i może negatywnie wpłynąć na wyniki biznesowe całej firmy.

Wybór platformy, która nie jest już rozwijana lub której twórcy nie zdobyli wystarczająco dużego zainteresowania, które umożliwiłoby im bezstresową pracę nad aplikacją to proszenie się o kłopoty. Przykładowo, firmy, które lata temu zdecydowały się na osCommerce, przegrywają z konkurencją korzystającą z Magento czy WooCommerce, ponieważ po prostu brakuje im nowoczesnych rozwiązań takich jak wsparcie przy śledzeniu porzucanych koszyków lub integracja z zewnętrznymi systemami ERP. 

Najlepszym rozwiązaniem jest zwykle zwrócenie się do firmy programistycznej zajmującej się ecommerce, przedstawienie swoich problemów biznesowych i wspólny wybór takiego oprogramowania, który te problemy rozwiąże.

Udostępnij Komentarze

Polacy trzymają pieniądze w domu. Lokaty oferują 5% w skali roku.

Oferty Bank BPH deflacja getin bank idea bank inflacja lokata happy lokata komfort oszczędzania lokata na start lokaty lokaty 2015 oszczędzanie pieniędzy

Średnia wartość oszczędności Polaka to 14.000 zł, ponad połowę wszystkich oszczędności Polaków ma grupa 10% najbogatszych a ponad 60% ludzi nie ma żadnych oszczędności, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Banku Millenium.

Mniej niż 10% Polaków trzymających oszczędności w bankach korzysta z lokat, większość oszczędności jest przechowywana na niżej oprocentowanych kontach oszczędnościowych lub na kontach bez żadnego oprocentowania a 35% z nas trzyma oszczędności w domu w gotówce. Tymczasem na rynku jest sporo lokat dających 5% w skali roku co przy zerowej inflacji oznacza realne oprocentowanie na poziomie 5%. Przedstawiamy kilka takich ofert:

Idea Bank – Lokata Happy

  • oprocentowanie: 5,00% w skali roku
  • minimalny czas: 3 miesiące
  • minimalna kwota: 1000 zł
  • nie trzeba mieć konta osobistego w Idea Bank
  • dostępna przez Internet

Bank BPH – Lokata Komfort Oszczędzania

  • oprocentowanie: 5,00% w skali roku
  • czas trwania: 6 miesięcy
  • oferta dostępna z jednorazową inwestycją w ubezpieczeniowy fundusz kapitałowy
  • dodatkowo 3% na Koncie Oszczędnościowym dla środków do 50 000 zł

Getin Bank – Lokata na Start

  • oprocentowanie: 4,50% w skali roku
  • minimalny czas: 2 miesiące
  • minimalna kwota: 500 zł
  • zrywając lokatę przed czasem nie tracimy odsetek
  • dostępna przez Internet

Deflacja to przeciwieństwo inflacji, czyli spadek przeciętnego poziomu cen w gospodarce: za daną kwotę możemy kupić więcej produktów i usług. Deflacja przekłada się na wzrost siły nabywczej pieniądza, odsuwania w czasie zakupów oraz zmniejszenia opłacalności produkcji. Obecnie deflacja wiąże się przeważnie ze stagnacją gospodarczą, a ekonomiści za optymalną uważają niewielką inflację. Czytaj więcej o: deflacja».

Udostępnij Komentarze