Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Magento najpopularniejszą platformą e-commerce po raz kolejny

Nauka i Technologie

Przez lata rozwoju branży ecommerce (sprzedaży internetowej), powstało wiele sprawdzonych i przetestowanych narzędzi pozwalających uruchomić własny sklep internetowy. Od lat najpopularniejszą platformą jest Magento.

Stworzenie sklepu internetowego od zera może kosztować nawet miliony złotych, jeśli platforma jest rozbudowana, odpowiednio przetestowana i zawiera integrację z systemami płatności, magazynami i systemami firm zewnętrznych takich jak dostawcy czy kurierzy. Nic dziwnego, że powstały platformy sprzedażowe, umożliwiające skorzystanie ze sklepu za ułamek tej kwoty.

magento

Jak działa platforma e-commerce?

W ciągu rozwoju i dojrzewania branży e-commerce, pojawiło się kilku producentów oprogramowania oferujących sklepy w wersji „pudełkowej”, dostarczane jako gotowy produkt ze standardowymi funkcjami takimi jak obsługa płatności, dodawanie nowych produktów czy wysyłka e-maili potwierdzających stan zamówienia.

Dodatkowe opcje są zwykle albo dołączane jako moduły, albo muszę być stworzone przez jedną z firm zajmujących się tworzeniem sklepów internetowych (np. http://auroracreation.pl/uslugi/sklepy-internetowe). Jakie mogą być to opcje? W największym skrócie – takie, jakie sobie wymarzymy. Oprogramowanie ma ułatwiać żmudne procesy, więc zwykle opłacalne jest zamówienie takiej dodatkowej funkcji, która uprości nasz proces biznesowy i pozwoli obniżyć koszty. Przykładowo, jeśli adresowanie paczek zajmuje nam dużo czasu, to warto dodać do sklepu moduł generujący gotowe naklejki.

Magento najpopularniejsze od lat

Na rynku działa wiele platform do obsługi sklepu internetowego, a rynek jest mocno rozdrobniony. Od 2010 roku najpopularniejszą platformą jest Magento, które według różnych badań wykorzystywane jest w ok. 25% sklepów internetowych. Jest to również najczęściej wyszukiwana platforma ecommerce według Google Trends, a swoją popularność utrzymuje nieprzerwanie od kilku lat.

najpopularniejsze platformy ecommerce

Drugie miejsce wśród najczęściej wyszukiwanych platform sklepowych zajmuje Shopify, trzecie WooCommerce (rozszerzenie WordPressa), czwarte tracąca na popularności Presta. Do czołowej piątki można zaliczyć jeszcze osCommerce – platformę nadal działającą w wielu sklepach powstałych w ubiegłej dekadzie, jednak z każdym rokiem tracącą na popularności jako rozwiązanie nie tak nowoczesne jak Magento czy Shopify.

Jaką platformę ecommerce wybrać?

Wybierając platformę ecommerce powinniśmy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na jej plany rozwoju i popularność. Z raz wybranego rozwiązania korzysta się zwykle przez kilka lat, a zmiana – bez wsparcia firmy programistycznej mającej doświadczenie w e-commerce – jest niezwykle trudna i może negatywnie wpłynąć na wyniki biznesowe całej firmy.

Wybór platformy, która nie jest już rozwijana lub której twórcy nie zdobyli wystarczająco dużego zainteresowania, które umożliwiłoby im bezstresową pracę nad aplikacją to proszenie się o kłopoty. Przykładowo, firmy, które lata temu zdecydowały się na osCommerce, przegrywają z konkurencją korzystającą z Magento czy WooCommerce, ponieważ po prostu brakuje im nowoczesnych rozwiązań takich jak wsparcie przy śledzeniu porzucanych koszyków lub integracja z zewnętrznymi systemami ERP. 

Najlepszym rozwiązaniem jest zwykle zwrócenie się do firmy programistycznej zajmującej się ecommerce, przedstawienie swoich problemów biznesowych i wspólny wybór takiego oprogramowania, który te problemy rozwiąże.

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Telewizor też może być smart

Nauka i Technologie Samsung Smart TV telewizja

Kto z nas nie słyszał o smartfonach czy modnych ostatnio smartwatchach? Szczególnie te pierwsze stały się nieodłączną częścią życia wielu z nas. Nie ma się czemu dziwić – urządzenia mobilne nowej generacji to doskonałe źródło informacji, komunikacji, jak i rozrywki. Ale to nie jedyny sprzęt, który może być smart. Taką funkcję oferują także nowoczesne telewizory. Chcesz wiedzieć, na czym polega technologia Smart TV i co możesz dzięki niej zyskać? Oto szczegóły.

Telewizja i Internet w jednym

Dziś telewizor nie jest zupełnie odrębnym urządzeniem. Może się stać częścią domowej sieci sprzętu elektronicznego – zintegrować się z telefonem, a przede wszystkim – z siecią internetową. Taką możliwość oferują między innymi urządzenia marki LG czy też Samsung. Telewizory Samsung z funkcją Smart TV, jak również modele o podobnej funkcjonalności, oferowane choćby przez LG czy też Panasonic, mają wbudowaną antenę WiFi. Wystarczy zatem mieć w domu router i połączenie internetowe, by otworzyć sobie drogę do korzystania ze znacznie szerszych możliwości rozrywki.

Co daje Internet w telewizorze? Poza możliwością przeglądania stron internetowych – dostęp do całej mocy dodatkowych usług. Stawiając na telewizory Samsung czy LG z funkcją Smart TV, możesz się cieszyć choćby dostępem do licznych serwisów VOD (Video On Demand) i oglądać swoje ulubione filmy i seriale, a nawet do gier. Znacznie poszerzasz więc możliwości rozrywkowe.

Prawie jak komputer

Najnowsze modele telewizorów mają więcej wspólnego z dzisiejszymi smartfonami, tabletami czy komputerami, niż ze sprzętem elektronicznym sprzed dekady. Każdy z nich ma procesor, wbudowaną pamięć wewnętrzną, czy system operacyjny. A to wszystko sprawia, że urządzenia te stają się o wiele bardziej inteligentne i o wiele lepiej dopasowane do potrzeb współczesnego widza. Personalizacja ustawień, wybór optymalnego zestawu aplikacji czy przekształcenie telewizora w komunikator internetowy to dziś pestka.

Połącz telewizor z telefonem

Z systemem Smart TV, jaki oferują m.in. telewizory Samsung, LG czy Panasonic i innych wiodących marek, możesz również połączyć ze sobą wiele mobilnych urządzeń. Podepnij do telewizora klawiaturę na USB oraz mysz, by komfortowo korzystać z przeglądarki webowej czy komunikatorów typu Skype (kamerę internetową też możesz podłączyć), lub też zintegruj telefon z telewizorem. Wykorzystując funkcje typu Samsung Hub, możesz oglądać ekran smartfona na telewizorze – wygodnie pokazując np. zrobione przed chwilą zdjęcia.

Oczywiście, to tylko kilka spośród całej mocy możliwości, jakie czekają na Ciebie, jeśli postawisz na jeden z nowoczesnych modeli telewizorów. Jak widać, od momentu, gdy telewizja pojawiła się w naszych życiach (tylko ok. 90 lat wstecz!), poczyniliśmy ogromny postęp. Co przyniesie nam przyszłość? Pozostaje nam przyglądać się temu, co zaoferują wiodący producenci w kolejnych latach. Emocji na pewno nie zabraknie!

Udostępnij Komentarze

Banki walczą o klientów. Konto kosztuje mniej niż 0zł.

Oferty Alior Bank bank Bank BPH Bank Gospodarki Żywnościowej Bank Pekao bank zachodni wbk bankomat Citi Bank Handlowy konto osobiste oddział banku ranking

Banki przetrwały kryzys i walczą o nowych klientów. W ciągu roku konto zmienia 5% Polaków, to największy odsetek wśród 27 badanych krajów, podaje firma Bain & Company. Dla 65% z nas najważniejszym kryterium wyboru jest wysokość opłat za prowadzenie konta, ponad 40% badanych przy wyborze kieruje się dodatkowo dostępnością bankomatów i oddziałów banku, na decyzję mają też wpływ opinie znajomych i premie za założenie konta, dane pochodzą z raportu Millward Brown zamówionego przez Getin Bank.

Banki, do których w pierwszej połowie 2014 przeszło najwięcej klientów to kolejno:

1. Alior Bank (343.000 nowych kont)  oferujący „Konto osobiste PLN” i „Konto rozsądne” ze zwrotem 3% płatności kartą w sklepach spożywczych i supermarketach.

2. Getin Bank (177.000 nowych kont) oferujący „Konto Aktywna Karta PLN”

3. mBank (164.000 kont) z „Kontem osobistym z bonusem” oferującym bonus 100zł za założenie konta i brak opłat za konto i za kartę.

4. BZWBK (158.000 kont)

5. ING (154.000 kont) oferujący „Konto z Lwem Direct PLN” z bezpłatnym prowadzeniem konta i korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce.

6. Pekao SA (132.000 kont)

7. PKO BP (103.000 kont)

8. Raiffeisen Bank (49.000 kont)

9. Bank Millenium (43.000 kont) oferujący „Konto 360°” z bezpłatnym prowadzeniem konta, korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą, bezpłatnymi przelewami i kartą płatniczą.

10. BGŻ (30.000 kont)

Największym przegranym jest Credit Agricole, liczba kont w tym banku zmalała o 108.000, kolejne od końca są Eurobank (spadek o 64.000 kont), Citi Handlowy (spadek o 60.000 kont) i Bank Pocztowy (53.000 kont na minusie).

 

Udostępnij Komentarze