Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Telewizor też może być smart

Nauka i Technologie

Kto z nas nie słyszał o smartfonach czy modnych ostatnio smartwatchach? Szczególnie te pierwsze stały się nieodłączną częścią życia wielu z nas. Nie ma się czemu dziwić – urządzenia mobilne nowej generacji to doskonałe źródło informacji, komunikacji, jak i rozrywki. Ale to nie jedyny sprzęt, który może być smart. Taką funkcję oferują także nowoczesne telewizory. Chcesz wiedzieć, na czym polega technologia Smart TV i co możesz dzięki niej zyskać? Oto szczegóły.

Telewizja i Internet w jednym

Dziś telewizor nie jest zupełnie odrębnym urządzeniem. Może się stać częścią domowej sieci sprzętu elektronicznego – zintegrować się z telefonem, a przede wszystkim – z siecią internetową. Taką możliwość oferują między innymi urządzenia marki LG czy też Samsung. Telewizory Samsung z funkcją Smart TV, jak również modele o podobnej funkcjonalności, oferowane choćby przez LG czy też Panasonic, mają wbudowaną antenę WiFi. Wystarczy zatem mieć w domu router i połączenie internetowe, by otworzyć sobie drogę do korzystania ze znacznie szerszych możliwości rozrywki.

Co daje Internet w telewizorze? Poza możliwością przeglądania stron internetowych – dostęp do całej mocy dodatkowych usług. Stawiając na telewizory Samsung czy LG z funkcją Smart TV, możesz się cieszyć choćby dostępem do licznych serwisów VOD (Video On Demand) i oglądać swoje ulubione filmy i seriale, a nawet do gier. Znacznie poszerzasz więc możliwości rozrywkowe.

Prawie jak komputer

Najnowsze modele telewizorów mają więcej wspólnego z dzisiejszymi smartfonami, tabletami czy komputerami, niż ze sprzętem elektronicznym sprzed dekady. Każdy z nich ma procesor, wbudowaną pamięć wewnętrzną, czy system operacyjny. A to wszystko sprawia, że urządzenia te stają się o wiele bardziej inteligentne i o wiele lepiej dopasowane do potrzeb współczesnego widza. Personalizacja ustawień, wybór optymalnego zestawu aplikacji czy przekształcenie telewizora w komunikator internetowy to dziś pestka.

Połącz telewizor z telefonem

Z systemem Smart TV, jaki oferują m.in. telewizory Samsung, LG czy Panasonic i innych wiodących marek, możesz również połączyć ze sobą wiele mobilnych urządzeń. Podepnij do telewizora klawiaturę na USB oraz mysz, by komfortowo korzystać z przeglądarki webowej czy komunikatorów typu Skype (kamerę internetową też możesz podłączyć), lub też zintegruj telefon z telewizorem. Wykorzystując funkcje typu Samsung Hub, możesz oglądać ekran smartfona na telewizorze – wygodnie pokazując np. zrobione przed chwilą zdjęcia.

Oczywiście, to tylko kilka spośród całej mocy możliwości, jakie czekają na Ciebie, jeśli postawisz na jeden z nowoczesnych modeli telewizorów. Jak widać, od momentu, gdy telewizja pojawiła się w naszych życiach (tylko ok. 90 lat wstecz!), poczyniliśmy ogromny postęp. Co przyniesie nam przyszłość? Pozostaje nam przyglądać się temu, co zaoferują wiodący producenci w kolejnych latach. Emocji na pewno nie zabraknie!

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Tego nikt ci nie powie – czyli czego jeszcze nie wiesz o zakupach mobilnych

Nauka i Technologie Mobile płatności mobilne płatności odroczone

Coraz więcej Polaków korzysta z urządzeń mobilnych i płaci telefonem. Co najciekawsze, jedno urządzenie mobilne już nie wystarcza. Okazuje się, że statystyczny internauta korzysta z 1,6 urządzenia podczas robienia zakupów. Co jeszcze charakteryzuje klienta mobile?

Z raportu e-Commerce Polska „M-commerce. Kupuję mobilnie.” wyraźnie wynika, że internauci korzystają z więcej niż jednego urządzenia. Okazuje się, że w celach zakupowych konsumenci wykorzystują średnio 1,5 urządzenia, w tym 25% ze smartfona, 12% z tabletu. Najwięcej osób wskazuje na laptopa oraz komputer stacjonarny, jednak już tylko 66% z nich zaczyna i kończy proces zakupowy na PC.

Konsument mobilny lubi wielokanałowość

W ścieżkach zakupowych prawie zawsze pojawia się urządzenie mobilne. Jest to podpowiedź dla właścicieli sklepów internetowych, dla których szybkie przelewy online, płatności odroczone czy możliwość ubezpieczenia transakcji stają się czymś naturalnym, ale nie wszyscy zdają sobie jeszcze świadomość, jak ważne są urządzenia mobilne. Aplikacja mobilna i wersja mobilna sklepu to podstawa. Coraz częściej kupujący korzystają z funkcji „dodaj do obserwowanych” lub „dodaj do ulubionych” i 20% przedmiotów dodawanych do obserwowanych na urządzeniu mobilnym jest potem kupowane na laptopie. Wniosek? E-konsumenci chcą mieć możliwość rozpoczęcia zakupów na jednym urządzeniu, a dokończenia ich na innym. 

Twórz aplikacje

I to przede wszystkim tych służących do transakcji internetowych. 29% użytkowników smartfonów wykorzystuje aplikacje do finalizacji zakupu. Większość z nich oczekuje, że będzie mogło ściągać je za darmo, a najlepiej gdyby oferowały dodatkowo dostęp do zniżek lub nagród, które nie otrzymają w inny sposób. Jak się okazuje, korzystanie z mobilnych aplikacji zakupowych wcale nie jest domeną tylko młodych ludzi. W 2014 r. światowe przychody z aplikacji mobilnych wyniosły 34.99 miliardów dolarów, a szacuje się, że w 2017 r. wyniosą 76.52 miliardy dolarów. I nic nie przewiduje zatrzymania tego trendu.

Czego oczekuje klient mobilny?

– 46% z nich chce, aby sklep umożliwiał łatwe wyszukiwanie produktów

– 42% wymaga, aby sklep udostępniał na bieżąco informację o dostępności produktu

– 41% chce zdjęć produktów dobrej jakości

– 28% wymaga, aby sklep był zintegrowany z popularnymi metodami płatności mobilnych

– 20% chce, aby sklep zapamiętywał informacje o zakupach i wyborach.

Popularność urządzeń mobilnych dowodzi, że Polacy są coraz śmielsi w płatnościach mobilnych. Płaci się w ten sposób już nie tylko w Polsce, ale i za granicą, konsumenci chętnie przyswajają nowości i są otwarci na nowe technologie. Według badania Mobile Money 2020, zrealizowanego na zlecenie Visa Europe, ponad jedna piąta ankietowanych Polaków przewiduje, że w 2020 r. płacąc mobilnie będzie wydawać ponad 280 złotych tygodniowo. 60% ankietowanych deklaruje chęć płacenia mobilnie. Możliwe, że w przyszłości o kartach kredytowych zapomnimy, a będziemy korzystać wyłącznie z płatności mobilnych.

Udostępnij Komentarze

10 mln osób podróżuje z BlaBlaCar

Oferty BlaBlaCar emisja CO2 oszczędzanie podróż samochód tanie przejazdy

Serwis społecznościowy BlaBlaCar kontaktuje kierowców dysponujących wolnymi miejscami w swoich samochodach z pasażerami podróżującymi w tę samą stronę.

Dzięki BlaBlaCar kierowcy mogą oszczędzić na paliwie, a pasażerowie tanio i wygodnie dojechać na miejsce – najczęściej kierowca dowozi pod dom, a nie na dworzec.

Strona działa w 13 krajach europejskich, korzysta z niej 10 mln użytkowników. Właściciele szacują, że dzięki
ponad 3,2 miliarda wspólnie przejechanych kilometrów użytkownicy oszczędzili w tym roku łącznie ponad 260 milionów euro i zmniejszyli emisję dwutlenku węgla o 500 000 ton.

Udostępnij Komentarze