Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Telewizor też może być smart

Nauka i Technologie

Kto z nas nie słyszał o smartfonach czy modnych ostatnio smartwatchach? Szczególnie te pierwsze stały się nieodłączną częścią życia wielu z nas. Nie ma się czemu dziwić – urządzenia mobilne nowej generacji to doskonałe źródło informacji, komunikacji, jak i rozrywki. Ale to nie jedyny sprzęt, który może być smart. Taką funkcję oferują także nowoczesne telewizory. Chcesz wiedzieć, na czym polega technologia Smart TV i co możesz dzięki niej zyskać? Oto szczegóły.

Telewizja i Internet w jednym

Dziś telewizor nie jest zupełnie odrębnym urządzeniem. Może się stać częścią domowej sieci sprzętu elektronicznego – zintegrować się z telefonem, a przede wszystkim – z siecią internetową. Taką możliwość oferują między innymi urządzenia marki LG czy też Samsung. Telewizory Samsung z funkcją Smart TV, jak również modele o podobnej funkcjonalności, oferowane choćby przez LG czy też Panasonic, mają wbudowaną antenę WiFi. Wystarczy zatem mieć w domu router i połączenie internetowe, by otworzyć sobie drogę do korzystania ze znacznie szerszych możliwości rozrywki.

Co daje Internet w telewizorze? Poza możliwością przeglądania stron internetowych – dostęp do całej mocy dodatkowych usług. Stawiając na telewizory Samsung czy LG z funkcją Smart TV, możesz się cieszyć choćby dostępem do licznych serwisów VOD (Video On Demand) i oglądać swoje ulubione filmy i seriale, a nawet do gier. Znacznie poszerzasz więc możliwości rozrywkowe.

Prawie jak komputer

Najnowsze modele telewizorów mają więcej wspólnego z dzisiejszymi smartfonami, tabletami czy komputerami, niż ze sprzętem elektronicznym sprzed dekady. Każdy z nich ma procesor, wbudowaną pamięć wewnętrzną, czy system operacyjny. A to wszystko sprawia, że urządzenia te stają się o wiele bardziej inteligentne i o wiele lepiej dopasowane do potrzeb współczesnego widza. Personalizacja ustawień, wybór optymalnego zestawu aplikacji czy przekształcenie telewizora w komunikator internetowy to dziś pestka.

Połącz telewizor z telefonem

Z systemem Smart TV, jaki oferują m.in. telewizory Samsung, LG czy Panasonic i innych wiodących marek, możesz również połączyć ze sobą wiele mobilnych urządzeń. Podepnij do telewizora klawiaturę na USB oraz mysz, by komfortowo korzystać z przeglądarki webowej czy komunikatorów typu Skype (kamerę internetową też możesz podłączyć), lub też zintegruj telefon z telewizorem. Wykorzystując funkcje typu Samsung Hub, możesz oglądać ekran smartfona na telewizorze – wygodnie pokazując np. zrobione przed chwilą zdjęcia.

Oczywiście, to tylko kilka spośród całej mocy możliwości, jakie czekają na Ciebie, jeśli postawisz na jeden z nowoczesnych modeli telewizorów. Jak widać, od momentu, gdy telewizja pojawiła się w naszych życiach (tylko ok. 90 lat wstecz!), poczyniliśmy ogromny postęp. Co przyniesie nam przyszłość? Pozostaje nam przyglądać się temu, co zaoferują wiodący producenci w kolejnych latach. Emocji na pewno nie zabraknie!

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Tego nikt ci nie powie – czyli czego jeszcze nie wiesz o zakupach mobilnych

Nauka i Technologie Mobile płatności mobilne płatności odroczone

Coraz więcej Polaków korzysta z urządzeń mobilnych i płaci telefonem. Co najciekawsze, jedno urządzenie mobilne już nie wystarcza. Okazuje się, że statystyczny internauta korzysta z 1,6 urządzenia podczas robienia zakupów. Co jeszcze charakteryzuje klienta mobile?

Z raportu e-Commerce Polska „M-commerce. Kupuję mobilnie.” wyraźnie wynika, że internauci korzystają z więcej niż jednego urządzenia. Okazuje się, że w celach zakupowych konsumenci wykorzystują średnio 1,5 urządzenia, w tym 25% ze smartfona, 12% z tabletu. Najwięcej osób wskazuje na laptopa oraz komputer stacjonarny, jednak już tylko 66% z nich zaczyna i kończy proces zakupowy na PC.

Konsument mobilny lubi wielokanałowość

W ścieżkach zakupowych prawie zawsze pojawia się urządzenie mobilne. Jest to podpowiedź dla właścicieli sklepów internetowych, dla których szybkie przelewy online, płatności odroczone czy możliwość ubezpieczenia transakcji stają się czymś naturalnym, ale nie wszyscy zdają sobie jeszcze świadomość, jak ważne są urządzenia mobilne. Aplikacja mobilna i wersja mobilna sklepu to podstawa. Coraz częściej kupujący korzystają z funkcji „dodaj do obserwowanych” lub „dodaj do ulubionych” i 20% przedmiotów dodawanych do obserwowanych na urządzeniu mobilnym jest potem kupowane na laptopie. Wniosek? E-konsumenci chcą mieć możliwość rozpoczęcia zakupów na jednym urządzeniu, a dokończenia ich na innym. 

Twórz aplikacje

I to przede wszystkim tych służących do transakcji internetowych. 29% użytkowników smartfonów wykorzystuje aplikacje do finalizacji zakupu. Większość z nich oczekuje, że będzie mogło ściągać je za darmo, a najlepiej gdyby oferowały dodatkowo dostęp do zniżek lub nagród, które nie otrzymają w inny sposób. Jak się okazuje, korzystanie z mobilnych aplikacji zakupowych wcale nie jest domeną tylko młodych ludzi. W 2014 r. światowe przychody z aplikacji mobilnych wyniosły 34.99 miliardów dolarów, a szacuje się, że w 2017 r. wyniosą 76.52 miliardy dolarów. I nic nie przewiduje zatrzymania tego trendu.

Czego oczekuje klient mobilny?

– 46% z nich chce, aby sklep umożliwiał łatwe wyszukiwanie produktów

– 42% wymaga, aby sklep udostępniał na bieżąco informację o dostępności produktu

– 41% chce zdjęć produktów dobrej jakości

– 28% wymaga, aby sklep był zintegrowany z popularnymi metodami płatności mobilnych

– 20% chce, aby sklep zapamiętywał informacje o zakupach i wyborach.

Popularność urządzeń mobilnych dowodzi, że Polacy są coraz śmielsi w płatnościach mobilnych. Płaci się w ten sposób już nie tylko w Polsce, ale i za granicą, konsumenci chętnie przyswajają nowości i są otwarci na nowe technologie. Według badania Mobile Money 2020, zrealizowanego na zlecenie Visa Europe, ponad jedna piąta ankietowanych Polaków przewiduje, że w 2020 r. płacąc mobilnie będzie wydawać ponad 280 złotych tygodniowo. 60% ankietowanych deklaruje chęć płacenia mobilnie. Możliwe, że w przyszłości o kartach kredytowych zapomnimy, a będziemy korzystać wyłącznie z płatności mobilnych.

Udostępnij Komentarze

Banki walczą o klientów. Konto kosztuje mniej niż 0zł.

Oferty Alior Bank bank Bank BPH Bank Gospodarki Żywnościowej Bank Pekao bank zachodni wbk bankomat Citi Bank Handlowy konto osobiste oddział banku ranking

Banki przetrwały kryzys i walczą o nowych klientów. W ciągu roku konto zmienia 5% Polaków, to największy odsetek wśród 27 badanych krajów, podaje firma Bain & Company. Dla 65% z nas najważniejszym kryterium wyboru jest wysokość opłat za prowadzenie konta, ponad 40% badanych przy wyborze kieruje się dodatkowo dostępnością bankomatów i oddziałów banku, na decyzję mają też wpływ opinie znajomych i premie za założenie konta, dane pochodzą z raportu Millward Brown zamówionego przez Getin Bank.

Banki, do których w pierwszej połowie 2014 przeszło najwięcej klientów to kolejno:

1. Alior Bank (343.000 nowych kont)  oferujący „Konto osobiste PLN” i „Konto rozsądne” ze zwrotem 3% płatności kartą w sklepach spożywczych i supermarketach.

2. Getin Bank (177.000 nowych kont) oferujący „Konto Aktywna Karta PLN”

3. mBank (164.000 kont) z „Kontem osobistym z bonusem” oferującym bonus 100zł za założenie konta i brak opłat za konto i za kartę.

4. BZWBK (158.000 kont)

5. ING (154.000 kont) oferujący „Konto z Lwem Direct PLN” z bezpłatnym prowadzeniem konta i korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce.

6. Pekao SA (132.000 kont)

7. PKO BP (103.000 kont)

8. Raiffeisen Bank (49.000 kont)

9. Bank Millenium (43.000 kont) oferujący „Konto 360°” z bezpłatnym prowadzeniem konta, korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą, bezpłatnymi przelewami i kartą płatniczą.

10. BGŻ (30.000 kont)

Największym przegranym jest Credit Agricole, liczba kont w tym banku zmalała o 108.000, kolejne od końca są Eurobank (spadek o 64.000 kont), Citi Handlowy (spadek o 60.000 kont) i Bank Pocztowy (53.000 kont na minusie).

 

Udostępnij Komentarze