Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Polacy stawiają na konta bankowe

Finanse

W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba Polaków, którzy zdecydowali się założyć konto bankowe. Z drugiej strony nie brakuje tzw. wykluczonych finansowo, czyli osób nieposiadających dostępu do produktów finansowych. Co warto wiedzieć o zwyczajach Polaków w zakresie kont osobistych?

Z danych zgromadzonych przez NBP wynika, że 77% dorosłych Polaków posiada konto w banku[1]. W ciągu kilku ostatnich lat zmalała liczba osób wykluczonych finansowo, choć na tle innych państw europejskich Polska wciąż nie wypada najlepiej – mniej wykluczonych finansowo jest np. w Wielkiej Brytanii, Francji czy Niemczech. Choć sytuacja się poprawia, to jednak konto internetowe nie jest produktem, z którego korzystają dziś wszyscy mieszkańcy Polski.

Powodów powyższego stanu rzeczy jest wiele. Wciąż pokutuje przekonanie, że najbezpieczniejszym sposobem przechowywania i oszczędzania środków jest ich odkładanie w domu. Część konsumentów obawia się też tego, że rozpocznie korzystać z innych produktów bankowych, np. kredytów. I choć co najmniej jedno konto internetowe jest dostępne w każdym działającym na polskim rynku banku (np. Euro Banku), to jednak wciąż ponad 20% Polaków rezygnuje z zapoznania się z ofertą tych podmiotów.

Świadomość finansowa Polaków wzrasta

Jakie są główne powody, dla których Polacy decydują się założyć konto internetowe? Wpływ na wzrost świadomości finansowej Polaków z pewnością ma konkurencja na rynku usług finansowych. Jeszcze kilka lat temu banków było znacznie mniej, a klienci zainteresowani założeniem rachunku bankowego musieli liczyć się z koniecznością poniesienia znacznych kosztów utrzymania konta i obsługi karty debetowej do niego dołączonej.

Dziś najlepsze konto osobiste można znaleźć bez większego trudu, bo oferta banków w tym zakresie jest bardzo szeroka. Klienci często decydują się założyć konto z uwagi na wygodę i bezpieczeństwo. Przewożenie wynagrodzenia w portfelu jest dziś rzadko praktykowane – większość pracodawców woli rozliczać się z pracownikami bezgotówkowo. Dla części konsumentów znaczenie ma również to, że bank oferuje obniżenie np. marży za kredyt hipoteczny wówczas, gdy klient zdecyduje się korzystać z innych produktów bankowych, czyli np. wspomnianego rachunku osobistego lub karty kredytowej. Z powyższego wypływa jeszcze jeden wniosek – Polacy często zakładają konto bankowe, by odnieść dodatkowe korzyści.

Tańszy i szerszy dostęp do kont bankowych

Standardem jest dziś, że banki ograniczają do minimum koszty związane z otwarciem rachunku bankowego i wydaniem karty debetowej – większość banków oferuje te usługi bezpłatnie. Jeżeli chodzi o koszty utrzymania konta i obsługi karty debetowej, to praktyki są zróżnicowane – część banków rezygnuje z opłat, część zaś ustala opłaty i jednocześnie oferuje, że zwolni z nich klienta, jeżeli ten spełni warunki zawarte w umowie (np. suma wpływów na rachunek w okresie rozliczeniowym nie będzie niższa niż 1 500 zł).

Fakt, że banki ograniczają koszty związane z prowadzeniem rachunków bankowych i jednocześnie przeznaczają miliony złotych na promocję swoich produktów, ma odzwierciedlenie w liczbie osób korzystających m.in. z kont bankowych. I trend ten w przyszłych latach nie powinien się zmienić.

[1] http://www.bankier.pl/wiadomosc/77-doroslych-Polakow-posiada-konto-osobiste-w-banku-2712993.html (dostęp 5.1.2016).

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Wyzwań przed e-sprzedawcami ciąg dalszy

Finanse dotpay płatności internetowe płatności online

Z czystym sumieniem można powiedzieć, że Polacy kupują przez internet na potęgę. Nic w tym dziwnego, skoro nawet w mediach społecznościowych można już kupić towar poprzez jedno kliknięcie. Jednak to oznacza, że e-sklepy muszą przyciągać czymś więcej niż tylko towarem w dobrej cenie.

Mówiono, że m-Commerce może całkowicie zastąpić tradycyjny handel zagraniczny. Tak się jeszcze nie stało, ale z pewnością nie można lekceważyć sprzedaży mobilnej. Popularność urządzeń mobilnych cały czas rośnie. Coraz częstszym zjawiskiem jest rozpoczynanie zakupów na smartfonie lub tablecie i zakończenie transakcji na komputerze stacjonarnym. Może to sygnalizować brak responsywnych stron internetowych. Mobilna wersja sklepu powinna zawierać funkcje, które pozwalają na bezproblemowe dokonanie zakupu na urządzeniu mobilnym.

Co jeszcze trzeba poprawić?

Niestety konsumenci korzystający z urządzeń mobilnych wciąż narzekają na konieczność rejestracji, wypełniania skomplikowanych formularzy i brak płatności mobilnych. Pomimo że sprzedawcy internetowi pamiętają o korzyści z responsywności stron, tak zapominają o wielokanałowości. Wielokanałowość sprzedaży jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Klient, który nie może dokończyć transakcji na innym urządzeniu to klient, który już nigdy nie powróci. Według badania Gemius 37% Polaków korzystało ze smartfona lub tabletu w celu dokonania zakupu w 2015 roku.

Jaka powinna być responsywna strona?

Strona responsywna nie powinna dać odczuć, że niektóre opcje nie działają poprawnie lub są niedostępne na urządzeniu mobilnym. Co można zrobić?

– uprościć menu

– uprościć nawigacją

– powiększyć czcionki

– dać możliwość wykonania bezpośredniego telefonu po kliknięciu (click to call)

– skrócić formularz.

Co jeszcze może zwiększyć sprzedaż online? Płatności mobilne

Bardzo ważny jest wybór odpowiedniego operatora płatności internetowych. Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na rozwiązania, które pozwalają płacić mobilnie z każdego urządzenie, bez względu na rozdzielczość monitora. Niektórzy oferują resposywną bramkę płatności oraz panel administracyjny, który daje e-sklepom możliwość logowania się, podglądu i kontrolowania transakcji nie tylko z komputerów stacjonarnych, ale i z urządzeń mobilnych. Bardzo przydatna jest opcja przypomnienia o niedokończonej transakcji – klient ma możliwość zakończyć proces zakupu zaczynając od miejsca, w którym skończył. To bardzo ważne, żeby konsument nie musiał ponownie wypełniać formularzy i powtarzać czynności, które już wykonał. Zawsze trzeba mieć na uwadze, że klienci mobilni kupują szybko, często, ale i są wymagający. Chcą otrzymać wyniki wyszukiwań w tym momencie, w którym je potrzebują. 40% użytkowników urządzeń mobilnych opuszcza stronę internetową, jeśli ta nie wyświetli się w ciągu 3 sekund!

Jeszcze 10 lat temu niektórzy nie wierzyli, że przez internet będzie można kupić odzież, czy obuwie. Dzisiaj popularne nie tyko są zakupy online, ale i przez urządzenia mobilne. Ponadto bardzo dobrze w ten sposób sprzedają się usługi. Nawet skostniała branża taksówkowa dostosowała swoją ofertę do klientów mobilnych. Ważne jest, aby nie zmuszać klientów do wypełniania formularzy, tylko połączyć usługę z jego karta płatniczą. Aplikacje mobilne, w których można ustawić dane karty i zautomatyzować proces płatności robią furorę.

M-Commerce zmieniło sklepy internetowe, ale i ich klientów. Teraz konsumenci oczekują, że kupią szybko, bezpiecznie, a ponadto tanio. Wszyscy, którzy spełnią te warunki, wygrają.

Udostępnij Komentarze

Dealerzy samochodowi oferują bezpłatne jazdy próbne

Oferty Alfa Romeo fiat Ford jazda próbna Lancia rynek samochodowy samochód Skoda Suzuki

Ponad 270.000 nowych samochodów zarejestrowano w Polsce od stycznia do października 2014, oznacza to wzrost o prawie 15% liczone rok do roku. Sprzedawcom samochodów zależy na zainteresowaniu klientów i budowaniu wizerunku marki. Osoby, które skorzystały z jazdy próbnej, nawet jeśli same nie kupią samochodu, opowiadają o nim znajomym.

 

Bezpłatne jazdy próbne na terenie całej Polski oferują między innymi:

 

Udostępnij Komentarze