Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Dlaczego omnichannel zawładnie branżą e-Commerce?

Nauka i Technologie

Ostatnio dużo mówi się o modelu omnichannel i nic w tym dziwnego. Powoli wkracza on w życie codziennie, a eksperci radzą, że to jest właśnie najlepszy kierunek rozwoju w e-Commerce.

Każdy, kto prowadzi własny sklep zastanawiał się pewnie nad możliwościami i formami zwiększenia zysków poprzez zwiększenie zasięgu oddziaływania własnego sklepu. O ile w przypadku sklepów stacjonarnych, niezależnie od branży, jesteśmy związani przeważnie okolicznymi mieszkańcami i osobami, które znajdą się w pobliżu, o tyle w przypadku sklepów internetowych niemal żadne ograniczenia nie istnieją. Rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę z tego, że możemy połączyć wszystkie formy sprzedaży, a tym samym zyskać nowych klientów i ułatwić obecnym dokonywanie zakupów. Mowa oczywiście o omnichannel, czyli o łączeniu ze sobą wszystkich możliwych kanałów sprzedaży wykorzystując m.in. systemy płatności online takie jak Dotpay.

Tylko sklep internetowy?
Już na samym początku rozważań na temat omnichannel konieczne jest zaznaczenie, że sama instalacja systemu do sprzedaży internetowej na naszej stronie internetowej nie jest pełną wielokanałowością sprzedaży. Konsumenci chcą pełnej integracji platform, tj. możliwości płatności online w tradycyjnym sklepie, czy też zamawiania towaru przez Internet, płatności gotówką, a odbioru przy pomocy poczty. To wszystko musimy im zaoferować, aby móc liczyć na pełny wzrost sprzedaży, który według różnych statystyk może wynosić nawet dwadzieścia pięć procent!

Zakupy online, a pora dnia
W trakcie dnia niekoniecznie mamy możliwość zakupu interesującego nas produktu wykorzystując do tego komputer stacjonarny lub laptopa. Znajduje to odzwierciedlenie w statystykach portalu Idealo.pl, zgodnie z którymi w godzinach porannych (chodzi o godziny od 6 do 9 rano), zakupów w Internecie dokonujemy najczęściej korzystając z aplikacji na smartfona lub tableta. Wynika to z faktu, że znajdujemy się wówczas zwykle w podróży do szkoły lub pracy i nie mamy możliwości skorzystania z sprzętu stacjonarnego lub z urządzenia przenośnego o dużych rozmiarach.


Od godziny 9 do godziny 18 najwięcej zakupów online jest realizowanych ze sprzętu stacjonarnego lub laptopów. Wynika to z faktu, że korzystając z chwili przerwy, korzystamy wówczas często z urządzeń, które są dostępne w miejscu pracy. Z kolei po godzinie 18 zdecydowanie wzrasta wykorzystanie do celów płatności odroczone sprzętu przenośnego w postaci smartfonów i tabletów. Kulminacja zakupów online z wykorzystaniem takich urządzeń następuje między godziną 20:00, a godziną 21:00. W przypadku smarfonów jest to 8,3% dziennych wizyt, a w przypadku tabletów aż 10% dziennych wizyt. Smartfony i tablety w godzinach wieczornych są wykorzystywane wówczas jako tzw. drugi ekran. Pierwszym ekranem jest telewizja. Oglądając ją użytkownicy urządzeń elektronicznych jednocześnie logują się do sklepu lub na swoje konto zlokalizowane na portalu aukcyjnym i poprzez system płatności online dokonują zakupów interesujących ich produktów.

Trendy w zakupach online zmieniają się wraz z rozwojem technologicznym. Obecnie do płatności online związanych z zakupami, wielu Polaków wykorzystuje się nie tylko komputery stacjonarne i laptopy, ale także urządzenia przenośne, takie jak smartfony i tablety. To w jaki sposób realizowane są takie zakupy jest uzależnione nie tylko od posiadanego urządzenia oraz umiejętności jego obsługi, ale także od pory dnia. Pokazało to badanie realizowane przez polską porównywarkę cen online Idealo.

Integracja płatności
W przypadku wielokanałowości szczególne znacznie ma integracja płatności – musimy mieć pełny podgląd na wszelkie płatności w czasie rzeczywistym, ab móc obsłużyć klienta, który będzie chciał dokonać płatności jednym kanałem (np. przy pomocy swojego smartphona), zaś odebrać towar w inny sposób niż czekając na kuriera w domu. Płatności dla sklepów coraz częściej oferują tego typu rozwiązania i warto z nich skorzystać. Jakby nie patrzeć jest to rozwój w dobrą stronę z perspektywy klienta, któremu ułatwiamy zakupy.

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Czy infolinia jest potrzebna?

Nauka i Technologie biznes infolinia

W wielu firmach handlowych i usługowych kluczowym kanałem komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami jest infolinia. Czy jej uruchomienie jest rzeczywiście konieczne dla przedsiębiorstwa? Jakie korzyści można dzięki niej odnieść?

Wysokie standardy obsługi klienta

Infolinia pozwala na usprawnienie obsługi klienta na każdym etapie sprzedaży produktu lub usługi. Firmowa infolinia jest „pierwszą linią frontu” w kontaktach z konsumentami. Tworząc firmową infolinię trzeba mieć na uwadze to, że klient dzwoni, aby jak najszybciej i najprościej rozwiązać swój problem.

Jak zbudować infolinię?

Najprościej i najtaniej można zbudować infolinię bazującą na interaktywnym menu (Drogi kliencie, wybierz „1” aby połączyć się z działem sprzedaży, wybierz „2” aby uzyskać pomoc…) jest skorzystanie z usług operatora VoIP. Przykładem jest usługa „menu” zaproponowana przez markę FCN. Pozwala ona skonstruować efektywną, firmową infolinię, która będzie wygodna dla klientów i samych przedsiębiorców. Infolinię FCN można wyposażyć w system zapowiedzi głosowych, komunikatów powitalnych czy też nagrywania wiadomości. Dodatkowo, podczas oczekiwania na połączenie z konsultantem może on być na bieżąco informowanym o swojej pozycji w kolejce dzięki tzw. usłudze kolejkowania połączeń.

Wybierając infolinię u operatora FCN można też kupić numer specjalny, tzn. „801” – jest ona wtedy profesjonalną wizytówką firmy.

Infolinia w wielu firmach będzie obowiązkowym elementem komunikacji i może budować pozytywne relacje z klientami, procentujące w przyszłości ponowieniem przez nich zakupów.

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://zipnews.pl/wp-content/uploads/2015/10/business-690675_1280.jpg

10 mln osób podróżuje z BlaBlaCar

Oferty BlaBlaCar emisja CO2 oszczędzanie podróż samochód tanie przejazdy

Serwis społecznościowy BlaBlaCar kontaktuje kierowców dysponujących wolnymi miejscami w swoich samochodach z pasażerami podróżującymi w tę samą stronę.

Dzięki BlaBlaCar kierowcy mogą oszczędzić na paliwie, a pasażerowie tanio i wygodnie dojechać na miejsce – najczęściej kierowca dowozi pod dom, a nie na dworzec.

Strona działa w 13 krajach europejskich, korzysta z niej 10 mln użytkowników. Właściciele szacują, że dzięki
ponad 3,2 miliarda wspólnie przejechanych kilometrów użytkownicy oszczędzili w tym roku łącznie ponad 260 milionów euro i zmniejszyli emisję dwutlenku węgla o 500 000 ton.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://zipnews.pl/wp-content/uploads/2015/10/business-690675_1280.jpg