Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Jak zamontować halogeny pod sufitem?

Dom i Ogród

Montowanie halogenów pod sufitem może być niezwykle problematyczne. Jest kilka sposobów ich montażu, jednak istnieje tylko jeden naprawdę skuteczny i najbardziej profesjonalny.

Część halogenów montowanych jest na specjalnych szynach, dzięki którym można skutecznie ustawić każdy halogen osobno co daje bardzo dobre efekty końcowe. Dzięki osobnemu ustawieniu można oświetlić każde z miejsc w pomieszczeniu, a także dostęp i wymiana halogenu nie jest problematyczna. Aktualnie najczęściej spotykanym sposobem montowania halogenów jest wpuszczanie ich w sufit. Wpuszczanie halogenów w sufit stosuje się w momencie wykończeniowym pomieszczeń, gdyż wtedy jest najłatwiej zastosować ten sposób.

Podczas podwieszania sufitu wycina się odpowiedniej wielkości dziury w płytach regipsowych, a następnie umieszcza się w nich halogeny. Przy pracach wykończeniowych jest to niezwykle proste, gdyż wiadomo, że podwieszane sufity są niezwykle popularne i dają możliwość miedzy innymi zastosowania w nich halogenów. Jeżeli decydujemy się np. na remont pomieszczenia w którym są wysokie sufity warto zastanowić się nad podwieszeniem sufitu na płytach regipsowych i zamontowaniu w nich halogenów. Zamontowane w regipsie oświetlenie jest niezwykle łatwe w ustawieniu – obrotowe głowice halogenów – jak również w wymianie przepalonych elementów.

Pierwszy sposób montowania halogenów na szynach jest niezwykle prosty i łatwy w wykonaniu. Daje on zamierzony efekt, jednak na widoku pozostają szyny. Drugi, bardziej inwazyjny pomysł jest polecany osobom przeprowadzającym remont i decydującym się na zmianę oświetlenia. Sufit pozostaje czysty, a główną jego ozdobą pozostają halogeny.

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Jakie mamy płyty wykończeniowe

Dom i Ogród płyty gipsowe płyty wykończeniowe rodzaje płyt

Płyty wykończeniowe tworzą bardzo rozbudowaną rodzinę w budownictwie – bardzo duże urozmaicenie płyt można zaobserwować w wykończeniu domów.

Płyty używane są także w innych elementach działalności – wykorzystuje się je także w meblarstwie. Główną zaletą płyt wykończeniowych jest ich prostota – przejawia się to w wielofunkcyjności oraz łatwości użycia. Praca z płytami wykończeniowymi pozbawiona jest dużej ilości odpadów, czy też prowadzenia mokrych prac. Część płyt wykończeniowych używana jest jako element izolacyjne pomieszczeń – izolacji cieplnej jak również akustycznej czy też ochronną przed wodą.

Specjalna odmiana płyt wykończeniowych ochrania także pomieszczenia przed ogniem. Wyróżnia się przede wszystkim płyty gipsowo-kartonowe. Rdzeniem które przenosi obciążenie jest w nich gips który jest obklejony po obu stronach kartonem. Istnieje bardzo dużo różnego rodzaju płyt – np. płyty ze specjalnym zbrojeniem z włókna szklanego, które są dużo bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne. Drugim rodzajem płyt są pyty gipsowo-włóknowe. Do ich budowy używa się naturalnego gipsu, ale używa się też syntetycznego czy też z wykorzystaniem włókien celulozy.

W przeciwieństwie do płyt wykonanych z mieszanki gipsu i kartonu posiadają jednorodną strukturę oraz twardość, a także dużą odporność na uszkodzenia. Płyty gipsowo-włóknowe występują w odmianach wodoodpornych oraz ognioodpornych. Płyty cementowo-włóknowe są kolejnymi z rodziny płyt wykończeniowych. Płyty te są niezwykle wytrzymałe – rdzeń płyty wykonany został bowiem z cementu. Płyta została także wzmocniona siatką wykonaną z włókna szklanego. Więcej na castorama.

Udostępnij Komentarze

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze