Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Ponadczasowe centrum gier – konsola PlayStation

Rozrywka

Konsola Play Station to już legenda, rzecz kultowa. Dla wielu osób jest synonimem konsoli do gier. Dziwne? Wcale nie, gdyż firma Sony przez te lata (Play Station miała premierę w 1994) zbudowała sobie pozycję lidera. Dzięki temu, to urządzenie szybko stało się ulubioną konsolą do grania.

W 2014 minęło 20 lat od japońskiej premiery pierwszego PlayStation. Konsola premierę miała dokładnie 3 grudnia 1994 roku. W tamtym czasie jednak Sony nie miało nic wspólnego z rynkiem gier, a jednak się udało. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: bo wcześniej nie było takiej konsoli. Banał? Skądże.

Są przecież czasami takie wydarzenia, tak zwane kamienie milowe, które zmieniają bieg historii, sprawiają, że rzeczywistość zmienia się niespodziewanie, a świat już nigdy nie będzie wyglądał tak samo. Potwierdzą to wszystkie dzieciaki, które zasiadły wtedy przed telewizorem i odpaliły PlayStation. Wrażenia trudne do opisania, szczególnie dla dzieciaków z Polski. Jeszcze niedawno szczytem marzeń był Pegasus, a tu nagle taki przeskok. Dzisiaj mamy już konsole ps4 i dalej cieszą się ogromną popularnością.

Przez te wszystkie lata Sony ulepszyło PlayStation, wersja 4 jest najbardziej nowoczesną konsolą. Przez te lata pojawiła się konkurencja – Xbox, jednak nie zachwiało to w sposób znaczący pozycję PlayStation. Czy chciałbyś sprawić prezent swojemu dziecko i kupić taką konsolę? Dzisiaj oferty wielu sklepów proponują najnowsze konsole w atrakcyjnych cenach, warto jednak wcześniej sprawdzić, gdzie możemy kupić konsolę najkorzystniej.

Dzisiaj to nie problem, gdyż wiele jest ofert, które są na tyle atrakcyjne, że warto z nich skorzystać. To już nie te czasy, na samym początku, gdy konsole pojawiły się na rynku, jak ceny były tak wysokie, że stać na pierwsze konsole Play Station było tylko nielicznych. Dzisiaj na szczęście to już nie taki problem, zwłaszcza, że istnieją oferty wielu sklepów, w których o odpowiedni zakup jest łatwiej.

Tak samo sprawa wygląda w kwestii zakupu gier. Choć z reguły nie są tanie, to dzięki dużej konkurencji an rynku możemy znaleźć wymarzoną grę w korzystnej cenie. Dzięki temu grać można co rusz w nowe gry, można odkrywać nowe światy, podejmować nowe wyzwania. To cieszy niezmiernie każdego gracza – początkującego i bardziej zaawansowanego.

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Historia lalki Barbie

Rozrywka barbie zabawki zabawki dla dzieci

Jest piękna, dobrze ubrana, ma przystojnego narzeczonego i jest zawsze uśmiechnięta. Kobieta idealna? Nie, to lalka Barbie – najpopularniejsza zabawka wszech czasów. Mimo, że tego po niej nie widać, ma już swoje lata, jednak ma się całkiem dobrze i nie wygląda na to, żeby wybierała się na emeryturę.

Lalka Barbie ma już 56 lat i niezmienne jest ulubioną zabawką milionów dziewczynek na świecie. Zaprezentowana pierwszy raz na targach zabawek, z czasem stała się ikoną kultury. Obecnie budzi mieszane uczucia, dla jednych jest symbolem niedoścignionego ideału kobiecego piękna, a dla jeszcze innych okrutnym trendem popkultury, który wpędza kobiety w kompleksy. Niezależnie od kontrowersji, lalka firmy Matell wciąż bije kolejne rekordy popularności.

Skąd się wzięła?

Barbie z każdym sezonem pojawia się w nowych odsłonach, jej stroje są skomponowane zgodnie z obowiązującymi trendami, uprawia modne sporty, ma piękne buty i torebki. Wykonuje różne zawody – bywała już modelką, adwokatem, astronautką, żołnierką i lekarzem. Jej imię pochodzi od zdrobnienia imienia, jakie nosiła córka twórców, Barbara. Światowa kariera lalki nie przyszła od razu, a firma Matell musiała na sukces zapracować.

Gdy jej twórcy Ruth i Elliott Handlerowie zaprezentowali Barbie po raz pierwszy, w marcu 1959 roku kosztująca 3 dolary lalka, nie zwróciła większego zainteresowania wśród kupujących. Co więcej była trochę dziwna – inne lalki wyobrażały dzieci, którymi można było się opiekować. Natomiast Barbie była kobietą. O wąskiej talii, długich nogach, wielkich oczach i lśniących włosach. Nosiła kusy stój kąpielowy w paski i była po prostu piękna. Zabawa Barbie miała być zabawą w dorosłość, co jak podpatrzyła twórczyni lalki u swojej córki, było doskonałą rozrywką wśród małych dziewczynek.

Reklama dźwignią sukcesu

Jeszcze w tym samym roku, Barbie stała się szalenie popularna, a firma Matell zaczęła liczyć rosnące zyski. Wystarczyło wyemitowanie w telewizji spotu reklamowego. Kolejnym ważnym krokiem w promocji Barbie było sponsorowanie przez firmę Matell popularnego w Stanach Zjednoczonych Klubu Myszki Miki, gdzie lalka się przewijała.

Barbie i spółka

Doskonale kwitnący interes i stale rosnąca popularność Barbie sprawiły, że jej twórcy postanowili jeszcze zwiększyć swoje zyski, za sprawą stworzenia dla lalki towarzystwa. W ten sposób Barbie dorobiła się szalenie przystojnego narzeczonego Kena, najbliższych przyjaciółek – Teresy i Midge, oraz trzech młodszych sióstr Stacie, Skipper i Chelsea. Każda z tych lalek miała inny typ urody i różniła się od pozostałych pewnymi cechami, jednak łączył je niepodrabialny styl, jaki wcześniej wypracowała Barbie. O tym jak udanym projektem była lalka świadczy fakt, że twarz Barbie została zmieniona tylko 2 razy od czasu pojawienia się pierwszego modelu.

Obecnie lalka Barbie to najpopularniejsza zabawka dla dzieci na świecie. Każda dziewczynka miała przynajmniej jedną taką lalkę. Producenci wypuszczają także czasem serie kolekcjonerskie, wyobrażające znane postaci ze świata sztuki, kultury, filmów i seriali. Niezależnie od tego co Barbie będzie nosić w przyszłym sezonie i czy zmieni kolor włosów, jedno jest pewne – i tak będzie jedną z najbardziej pożądanych zabawek na świecie.

Udostępnij Komentarze

10 mln osób podróżuje z BlaBlaCar

Oferty BlaBlaCar emisja CO2 oszczędzanie podróż samochód tanie przejazdy

Serwis społecznościowy BlaBlaCar kontaktuje kierowców dysponujących wolnymi miejscami w swoich samochodach z pasażerami podróżującymi w tę samą stronę.

Dzięki BlaBlaCar kierowcy mogą oszczędzić na paliwie, a pasażerowie tanio i wygodnie dojechać na miejsce – najczęściej kierowca dowozi pod dom, a nie na dworzec.

Strona działa w 13 krajach europejskich, korzysta z niej 10 mln użytkowników. Właściciele szacują, że dzięki
ponad 3,2 miliarda wspólnie przejechanych kilometrów użytkownicy oszczędzili w tym roku łącznie ponad 260 milionów euro i zmniejszyli emisję dwutlenku węgla o 500 000 ton.

Udostępnij Komentarze