Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

GUS: duży wzrost wynagrodzeń

Gospodarka

W minionym miesiącu przeciętne zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wzrosło o 1,1 proc. r/r i wyniosło 5575,1 tys., a przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto było wyższe o 3,7 proc. r/r i wyniosło 4123,26 zł.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://biznes.interia.pl/makroekonomia/news/gus-notuje-mocny-wzrost-wynagrodzen,2125082,2156

Udostępnij

63.500 może kosztować wypadek przy pracy. Najwięcej w dużych firmach

Gospodarka anter system BHP europejska agencja bezpieczeństwa i zdrowia w pracy tomasz baryła

100 miliardów złotych rocznie wynosi roczny koszt wypadków przy pracy w gospodarce magazynowej i transporcie. Każda złotówka zainwestowana w prewencję, przyczynia się do oszczędności na poziomie 2,2 złotego, wynika z badań Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy.

Koszt pojedynczego wypadku w branży transportu i gospodarki magazynowej wynosi średnio od 12.000 do 63.500 złotych w zależności od liczy osób zatrudnionych w zakładzie pracy, jak wynika z szacunków Państwowej Inspekcji Pracy (OIP w Warszawie).

Eksperci apelują, aby zapobiegać wypadkom, dbając o bezpieczeństwo pracy. Jak tłumaczy Tomasz Baryła, Prezes Zarządu firmy Anter System „Najlepszym sposobem jest prewencja. Zabezpieczenie pracowników, wyposażenia zakładu i towaru, pozwoliłoby obniżyć koszty wypadku o ponad 60% chroniąc ludzi i mienie. Każda złotówka zainwestowana w prewencję zwróci się wielokrotnie i jednocześnie pomoże chronić bezcenne życie ludzkie” – dodaje.

Potwierdzają to również badania Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy. Każda złotówka przeznaczona na BHP daje 2,20 złotego bezpośrednich oszczędności, a w niektórych branżach oszczędności mogą wynieść nawet czterokrotność każdej zainwestowanej złotówki.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://e-logistyka.pl/wiadomosci/czy-bezpieczenstwo-sie-oplaca.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://e-logistyka.pl/wiadomosci/czy-bezpieczenstwo-sie-oplaca.html