Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Marka, która stała się stylem

Lifestyle

W dzisiejszych czasach streetwear cieszy się ogromną popularnością. Można jednak pokusić się o stwierdzenie, że mody ulicznej nie byłoby bez marki Vans. Marka ta stała się stylem i przez długi czas dominowała wśród nastolatków z całego świata.

Skąd się wzięły Vansy?

Historia marki Vans zaczyna się w roku 1966, gdy Paul Van Doren i trójka jego partnerów otworzyli swój pierwszy sklep. Był on połączony z fabryką, zatem klienci na odbiór obuwia musieli poczekać przynajmniej jeden dzień. Na rynku jako pierwsze pojawiły się buty z linii Authentic, które do dziś cieszą się niesłabnącą popularnością. W latach siedemdziesiątych buty z charakterystycznym napisem Vans królowały na nogach każdego miłośnika deskorolki. Spełniały dwa podstawowe zadania: dobrze trzymały się deski i nienagannie prezentowały się na nodze. W 1976 roku pojawiła się linia Era (ówcześnie nazywany Vans #95) – cechowały ją rozmaite kombinacje kolorystyczne oraz specjalny kołnierz wokół kostki. Z biegiem lat firma zaczęła wypuszczać na rynek kolejne modele, które przeznaczone były także do koszykówki, baseballu, a nawet wrestlingu. Konkurencja okazała się jednak zbyt mocna i marka przez kilka lat była poważnie zagrożona bankructwem. Firma została sprzedana, a pod wodzą nowego właściciela wróciła na właściwe tory. Od 1994 roku buty Vans można kupić także poza granicami USA, ich logo pojawia się także na ubraniach i dodatkach.

Za co kochamy markę Vans?

Od kilkudziesięciu lat buty Vans cieszą się niesłabnącą popularnością. Ich stylistykę starają się naśladować inni producenci, jednak z fenomenem tej marki trudno konkurować. Użytkownicy doceniają przede wszystkim uniwersalność tego obuwia. Sprawdzają się w stylizacjach sportowych, jak i tych bardziej oficjalnych. Do wyboru mamy buty wsuwane, sznurowane, w stonowanych i wyróżniających się barwach. Vans swoje obuwie produkuje z miękkiej gumy, dzięki czemu są one niezwykle wygodne. Klienci są już przywiązani do marki, bowiem za przystępne pieniądze otrzymują pewny towar. Nie da się także ukryć, że Vans działa elektryzująco na osoby, dla których duże znaczenie ma samo logo obuwia i ubrania.

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Krótkie spodenki dla mężczyzn

Lifestyle krótkie spodenki moda spodenki

W upalne dni staramy sobie zapewnić komfortowy ubiór. Panie sięgają po zwiewne sukienki, chętnie odsłaniają nogi i ramiona. Mężczyźni do krótkich spodenek nie przykładają zbyt wiele uwagi – w naszym kraju największą popularnością cieszą się bojówki za kolano i spodenki plażowe. Okazuje się jednak, że nawet w krótkich spodenkach można prezentować się elegancko i stylowo. Jak to zrobić?

Spodenki na każdą okazję

W krótkich spodenkach najczęściej widujemy nastolatków – nie mają oni oporów przed zakładaniem ich do szkoły czy na wyjścia z przyjaciółmi. Chłopcy nie zwracają jeszcze tak dużej uwagi na stylistykę i bardzo często wychodzą z domu w spodenkach typowo plażowych. Dużą popularnością cieszą się także jeansowe i materiałowe modele za kolano. Mężczyźni przed krótkimi spodenkami mają zdecydowanie większe opory – jest to dla nich część garderoby, po którą sięgają się wyłącznie na wakacjach lub w trakcie weekendu. Odpowiednio dobrane szorty mogą stać się jednak strojem codziennym, w którym bez oporów możemy pokazać się nawet na bardziej oficjalnych spotkaniach. 

Jakie spodenki wybrać?

Spodenki, które mają być używane na co dzień powinny być dopasowane. Niezwykle istotna ich długość – męskie szorty powinny kończyć się nad kolanem lub idealnie je zakrywać.  W sklepach dostępne są również modele za kolano, jednak należy je traktować wyłącznie jako element luźnych stylizacji. Najbardziej zaskakujące są wersje o długości ¾, które odkrywają jedynie fragment łydki i trudno je nawet nazywać krótkimi spodenkami. Uwagę należy zwrócić także na szerokość nogawki. Nie powinna być zbyt dopasowana (jak w przypadku długich spodni), ani zbyt luźna. Nie bez znaczenia jest także materiał – w upalne dni najlepiej sprawdzają się szorty bawełniane, śmiało możemy postawić także na modele lniane i wykonane z tkaniny chino. Coraz większa popularnością cieszą się także spodenki dresowe, które sprawdzają się w stylizacjach casualowych.

Udostępnij Komentarze

Banki walczą o klientów. Konto kosztuje mniej niż 0zł.

Oferty Alior Bank bank Bank BPH Bank Gospodarki Żywnościowej Bank Pekao bank zachodni wbk bankomat Citi Bank Handlowy konto osobiste oddział banku ranking

Banki przetrwały kryzys i walczą o nowych klientów. W ciągu roku konto zmienia 5% Polaków, to największy odsetek wśród 27 badanych krajów, podaje firma Bain & Company. Dla 65% z nas najważniejszym kryterium wyboru jest wysokość opłat za prowadzenie konta, ponad 40% badanych przy wyborze kieruje się dodatkowo dostępnością bankomatów i oddziałów banku, na decyzję mają też wpływ opinie znajomych i premie za założenie konta, dane pochodzą z raportu Millward Brown zamówionego przez Getin Bank.

Banki, do których w pierwszej połowie 2014 przeszło najwięcej klientów to kolejno:

1. Alior Bank (343.000 nowych kont)  oferujący „Konto osobiste PLN” i „Konto rozsądne” ze zwrotem 3% płatności kartą w sklepach spożywczych i supermarketach.

2. Getin Bank (177.000 nowych kont) oferujący „Konto Aktywna Karta PLN”

3. mBank (164.000 kont) z „Kontem osobistym z bonusem” oferującym bonus 100zł za założenie konta i brak opłat za konto i za kartę.

4. BZWBK (158.000 kont)

5. ING (154.000 kont) oferujący „Konto z Lwem Direct PLN” z bezpłatnym prowadzeniem konta i korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce.

6. Pekao SA (132.000 kont)

7. PKO BP (103.000 kont)

8. Raiffeisen Bank (49.000 kont)

9. Bank Millenium (43.000 kont) oferujący „Konto 360°” z bezpłatnym prowadzeniem konta, korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą, bezpłatnymi przelewami i kartą płatniczą.

10. BGŻ (30.000 kont)

Największym przegranym jest Credit Agricole, liczba kont w tym banku zmalała o 108.000, kolejne od końca są Eurobank (spadek o 64.000 kont), Citi Handlowy (spadek o 60.000 kont) i Bank Pocztowy (53.000 kont na minusie).

 

Udostępnij Komentarze