Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Szkoła bardziej niebezpieczna niż kopalnia

Polska

W poprzednim roku zginęło w szkołach 44 uczniów. W tym samym czasie w kopalniach zginęło 18 górników. W porównaniu z poprzednim rokiem szkolnym liczba śmiertelnych wypadków wśród uczniów wzrosła trzykrotnie.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Szkola-zabija-czesciej-niz-kopalnia-3311783.html

Udostępnij

Skąd się wzięły szelki?

Polska

Szelki to dziś jeden z dodatków ubioru, jaki noszą zarówno mężczyźni jak i kobiety. Odznaczają się one kilkoma krojami oraz całą gamą kolorów. Co ważne, mają nie tylko funkcję praktyczną ale także ozdobną. Skąd się wzięły?

Ich historia rozpoczyna się około trzysta lat temu jednak na masową skalę produkować je zaczął w 1822 roku Albert Thurston. Pierwszymi ich użytkownikami byli przedstawiciele klasy robotniczej, ze względu na ich praktyczne zastosowanie i ułatwianie życia. Co więcej, bardzo wysoki stan ówczesnych spodni idealnie pasował do szelek.

Podczas pierwszej wojny światowej straciły one na popularności na korzyść paska, który większość mężczyzn kojarzyło z armii. Lata trzydzieste to już totalny regres i wyparcie na korzyść wspomnianych pasów.

Były jednak i grupy społeczne przywiązane w tym czasie do szelek – wystarczy spojrzeć na zdjęcia amerykańskich gangsterów z tamtych czasów – rzadko który nosił pas.

Rok 1938 to ankieta magazynu „Life” z której wynikało, iż sześćdziesiąt procent dorosłych Amerykanów płci męskiej wybiera do podtrzymywania spodni paski, a czterdzieści procent szelki. Tak naprawdę oznaczało to końcowy kres dominacji szelek, jaki miał miejsce przed Pierwszą Wojną Światową i ostateczne ugruntowanie się pozycji pasów. Nadal jednak nosiła je głównie kalsa robotnicza.

Czy dziś warto chodzić w szelkach? Z pewnością tak! Stanowią one bardzo fajne uzupełnienie ubioru, a w dodatku są czymś raczej rzadko spotykanym. Jeśli więc chcesz się wyróżnić z tłumu – załóż właśnie szelki!

Co do nich pasuje? Z pewnością wszelkie modele jeansów, jednak nie tylko one. Szelki świetnie odnajdą się w zestawieniach z garniturami, a także innymi typami bardziej eleganckich spodni i ubrań. Dla osób o konserwatywnym look’u przewidziano całą paletę kolorów stonowanych, dla ludzi lubiących krzykliwe kolory pozostają szelki w odcieniach czerwieni.

Warto do szelek zakładać stylowe buty, jeansy czy koszulki polo. Nie obejdzie się również bez dobrze lezących nakryć głowy.

Udostępnij Komentarze

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze