Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Mata do ćwiczeń w domu – jaką wybrać?

Sport

Mata to wbrew pozorom bardzo ważne akcesorium, który wpływa na wygodę ćwiczeń, a w rezultacie na twoje osiągnięcia sportowe. Dlatego jej wybór powinien być uzależniony od rodzaju uprawianej aktywności i intensywności wysiłku. Jaką matę wybrać, aby domowy trening był udany?

Mata pozwala na stworzenie odpowiednich warunków do ćwiczeń nie tylko na siłowni – sprawdza się do uprawiania aerobiku, jogi czy pilatesu również w domu lub na świeżym powietrzu. Chroni ciało przed otarciami, stłuczeniami, izoluje od zimnego podłoża. Najtańsze maty można kupić już za niecałe 20 zł w supermarketach. Ceny profesjonalnym modeli sięgają nawet 500 zł.

Jaki materiał wybrać?

Materiał powinien być przede wszystkim antypoślizgowy. Bardzo dobrze sprawdzają się poliuretanowe, teksturowane gąbki, które absorbują wilgoć. Perforowane powierzchnie pozwolą na lepszą cyrkulację powietrza. Dolna powierzchnia powinna zapewniać przyczepność – sprawdź, czy interesujący cię model ma wypustki lub specjalne wykończenie, które uniemożliwi przesuwanie się po podłodze. Gdy planujesz ćwiczenia poza domem, zwróć uwagę na całościowy ciężar maty w pokrowcu – produkty z PVC są lżejsze i łatwo je przetransportować.

Na rynku można spotkać również maty z kauczuku, lateksu i gumy – są na pewno bardzo wytrzymałe i łatwo do czyszczenia, ale i cięższe. Syntetyczne tkaniny są również łatwiejsze do konserwacji. Higieniczne są również maty z nylonowym poszyciem, które mogą jednak stawać się śliskie pod wpływem wilgotnego ciała. Do wzmożonego wysiłku można wybrać matę wykończoną frotte, która chłonie wilgoć. Oprócz zwijanych modeli mat dostępne są również modele rozkładane.

Jaka grubość maty jest najlepsza?

Grubość materiału jest zawsze uzależniona od rodzaju aktywności. Do jogi wybierz wygodną matę, która pozwoli ci na pełną kontrolę nad ciałem. Dobrze, jeśli izoluje od zimnego podłoża, ale nie jest zbyt gruba – 3-7 mm to najbardziej optymalne grubości maty do jogi, która zapewnia komfort i chroni przed kontuzją stawów. Do pilatesu i ćwiczeń aerobowych bardziej sprawdzi się mata nieco grubsza, około 10 mm, umożliwiająca dobrą amortyzację. Pamiętaj jednak, że ćwiczenia wymagające zachowania równowagi powinny być wykonywane na bardzo stabilnym podłożu – im mata jest cieńsza, tym lepsze wyczucie gruntu.

Jaka długość maty jest najlepsza?

Długość maty powinna być przede wszystkim dostosowana do wysokości osoby ćwiczącej. Standardowy wymiar to 180 cm – powinno dobierać się ją tak, aby wyprostowane ciało swobodnie się na niej mieściło. Jeśli jesteś wyższą osobą, wybierz dłuższą matę. Zaplanuj też odpowiednio dużo miejsca w domu, aby mieć pełną swobodę ruchów podczas uprawiania fitnessu czy jogi.

 

Dodatkowe akcesoria

Dobrze jeśli mata została wyposażona w dodatkowy pasek lub poręczne etui do przenoszenia, dzięki którym można zabrać ją ze sobą na siłownię lub do parku. Należy również pamiętać o akcesoriach do pielęgnacji maty, czyli o ściereczkach, którymi można ściągnąć nieczystości po ćwiczeniach. Aby mata zachowała swoje właściwości należy ją także regularnie czyścić. Odpowiednio dobrana i właściwie konserwowana mata ułatwia ćwiczenia i czyni je bardziej komfortowymi.

 Artykuł został przygotowany przy współpracy z Nokaut.pl, gdzie znajdziesz szeroki wybór stepperów.

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Justyna Kowalczyk najszybsza w kwalifikacjach sprintu

Sport biegi narciarskie justyna kowalczyk mistrzostwa świata

Justyna Kowalczyk nie startowała ostatnio w Pucharze Świata i zszokowała dziennikarzy formą podczas Mistrzostw Świata w Falun. W pierwszym starcie – kwalifikacjach do sprintu stylem klasycznym Polka była najszybsza. W zawodach weźmie także udział druga Polka., Ewelina Marcisz.

Relacja ze sprintu od 15.00 na antenie TVP2 i sport.tvp.pl

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://sport.tvp.pl/18934592/falun-kowalczyk-najszybsza-w-eliminacjach-sprintu

Promocja konta w PKO BP

Oferty konta bankowe PKO

Wydaj dyszkę! Zgarnij stówkę! PKO Bank Polski walczy o nowych użytkowników. Przygotował on dla wszystkich potencjalnych klientów bardzo atrakcyjną promocję. Zakładając „Konto za zero” i wydając za pomocą aplikacji mobilnej IKO zaledwie 10 złotych można otrzymać premię w wysokości 100 złotych. Posiadacz konta ma dostęp do kilku bardzo przydatnych produktów, takich jak saldo debetowe, lokata terminowa, rachunek oszczędnościowy, pożyczka, czy kredyt odnawialny.

Jak promocja PKO BP – zyskaj 100 złotych wygląda w praktyce?

Do 31 marca 2016 roku należy złożyć wniosek o prowadzenie Konta za Zero w banku PKO BP. Następnie w ciągu 30 dni od wysłania wniosku, trzeba podpisać umowę o Konto. Pozostaje nam jeszcze w ciągu 30 dni od uruchomienia konta, dokonać jednej lub kilku bezgotówkowych operacji (z wyłączeniem operacji dokonywanych online). Zrobimy to w jednym z punktów usługowo-handlowych. Warunkiem jest skorzystanie z mobilnej aplikacji IKO powiązanej z PKO Kontem za Zero i wydanie w ten sposób co najmniej 10 złotych. Premię otrzymamy do 25 czerwca 2016 roku.

Warunek niezbędny do otrzymania tego atrakcyjnego bonusu nie jest zbyt wygórowany. Dlatego wszyscy, którzy zastanawiają się nad założeniem konta i wyborem PKO Banku Polskiego, powinni wziąć pod uwagę tę interesującą zachętę.

Podsumowując, to atrakcyjna zachęta, bowiem warunek konieczny do otrzymania bonusu nie jest wygórowany. Dla klientów którzy szukają obecnie konta i zastanawiają się nad wyborem PKO, będzie to z pewnością dodatkowy argument „za”. Premia jest gwarantowana dla wszystkich klientów, którzy spełnią wymogi regulaminu. Warto jednak się pospieszyć, gdyż pula premii jest ograniczona. Za jednym zamachem można założyć korzystne konto osobiste i zgarnąć 100 złotych kieszonkowego.

Więcej aktualnych promocji w bankach możesz znaleźć w serwisie kontomania.pl

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://sport.tvp.pl/18934592/falun-kowalczyk-najszybsza-w-eliminacjach-sprintu