Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Ciekawe dzieje T-shirta

Lifestyle

Moda na t-shirty nie ustępuje. Ta jakże popularna część ubioru ma za sobą niedługą co prawda, ale bardzo ciekawą  historię, którą zdecydowanie warto poznać.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://w-sumie.com.pl/ciekawe-dzieje-t-shirta/

Udostępnij

Vansy, czyli coś więcej niż trampki

Lifestyle Converse historia trampków tenisówki Vans

„Od początku kariery noszę na scenie vansy” wyznał w jednym z wywiadów basista Metalliki, Rob Trujillo. Zresztą ten legendarny zespół metalowy stworzył nawet własny projekt obuwia tej firmy. Ale Vansy to przede wszystkim kultowe buty jeżdżących na desce czy rowerach BMX

Początki

Ojcem założycielem i głową marki Vans był Paul Van Doren. Urodził się on w roku 1930, czyli 13 lat po tym, jak światu został ukazany legendarny wzór trampek dla koszykarzy Converse All Stars. Paul pochodził z Bostonu i od wczesnych lat wielkim indywidualistą. Szkołę rzucił jeszcze przed ukończeniem 14 roku życia, co oczywiście nie mogło podobać się jego matce. Szybko wciągnęła go ona do fabryki obuwia Randy’ego, gdzie w przeciągu 20 lat piął się po szczeblach kariery. Wiedza i doświadczenie, jakie zdobył przez te lata pozwoliły mu założyć – wspólnie z bratem Jimem, przyjacielem Gordonem Lee oraz Belgiem Sergem D’Elia – własną firmę Van Doren Rubber Company. Spółka powstała w 1966, a rok później nastąpiło otwarcie pierwszej fabryki przy 704 East Broadway w Anaheim. Była to czwarta fabryka, która produkowała buty z wulkanizowaną podeszwą.

Sklep

Zaczynali od zera. Proces produkcji trwał jeden dzień, buty z początku były produkowane na wymiar. Poszczególne kroje nie miały nawet swoich nazw, jedynie numery, jak #16, #19 czy #20. Krojem, który zrobił największą furorę, był numer #44, który później nazwano „Authentic”. Pierwotnymi cenami butów było 2,29$ – dla kroju damskiego i 4,49$ – dla kroju męskiego. Ponieważ były problemy z doborem koloru, tak aby każdemu się podobał, dano możliwość użycia w butach materiału, który przyniósł sobie klient. Prędko popularność skoczyła w górę, firma zaś zaczęła współpracę ze szkołami i produkowała obuwie dla cheerleaderek. W ciągu dziesięciu tygodni firma otworzyła 10 sklepów!

Sk8, BMX i łodzie

Choć Vansy zdobywały szybko popularność, firma nie odniosłaby takiego sukcesu, gdyby nie ich specyfika. Kluczowym dla rozwoju było skupienie się w na podeszwie: a szczególnie jej przyczepności do podłoża. To z tego powodu Vansy szybko przypadły do gustu skaterom i maniakom BMX-ów. Swój autorski projekt Vansów stworzyły legendy amerykańskiego skateboardingu: Tony Alva i Stacy Peralt. Dla fanów jachtów i łodzi firma opracowała słynny numer #48, charakterystyczny, krój bez sznurowadeł o bardzo przyczepnej podeszwie. Ale firma miała większe ambicje, chciała opracować buty do wszystkich rodzajów działalności, stąd kroje butów do koszykówki, baseballu, tenisa, zapasów… czy buty do skoków spadochronowych. To było jednak za wiele.

Koniec pewnej ery

Widmo bankructwa pojawiło się w 1984. Dług wynosił ponad 12 mln dolarów, ale dzięki ofiarności Van Dorena, wszystko udało się szybko spłacić i rozkręcić interes od nowa. Zapotrzebowanie na trampki było zbyt wielkie, by można było się tak łatwo poddać. Pod koniec lat 80 Paul Van Doren postanowił sprzedać firmę za niemal 75 milionów dolarów. Był już zmęczony pracą i postanowił przejść na zasłużoną emeryturę. Ale biznes kręcił się dalej, dość powiedzieć, że w 2000 i 2001 Forbes uznał firmę Vans „najlepszą amerykańską małą firmą”.

Vansy, czyli uliczny styl

Myśląc o Vansach, do głowy przychodzi nam obraz jakże popularnych u nas czarnych trampków, w których chodzili niemal wszyscy. W istocie Vansy to kwintesencja miejskiego stylu mocno zakorzenionego w skatingu i BMXach, ale stylu na tyle pojemnego, że z pewnością każdy może się w nim odnaleźć, o czym świadczy przytoczona wypowiedź muzyka kapeli metalowej.

Sporą kolekcję butów marki Vans znajdziesz tutaj

Udostępnij Komentarze

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze