Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Project Titan: media spekulują na temat samochodu Apple

Nauka i Technologie

Nowojorski „The Wall Street Journal” twierdzi, że Apple pracuje nad własnym, elektrycznym samochodem. Doniesienia te gazeta opiera na analizie zatrudnionego przez Apple’a personelu. Firma z Cupertino nie tylko poszukuje pracowników, związanych z branżą motoryzacyjną, ale zatrudniła już kilkaset takich osób.

Część z nich pracuje obecnie pod kierunkiem Steve’a Zadesky’ego, byłego inżyniera Forda. Co więcej, Apple już teraz zatrudnia około 50 osób, związanych poprzednio z innym, znanym producentem samochodów elektrycznych, Tesla Motors.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://giznet.pl/wsj-apple-pracuje-nad-elektrycznym-samochodem/

Udostępnij

AGH instaluje najszybszy w Polsce komputer Prometheus

Nauka i Technologie AGH Cyfronet Hewlett Packard HP Intel Intel Haswell komputer kraków Procesory Prometheus serwery superkomputer

Instalacja Prometheusa rozpoczęła się w Akademickim Centrum Komputerowym Cyfronet AGH. Moc obliczeniowa krakowskiego superkomputera ma wynosić niemal 1,7 petaflopsa. Zapewni ją ponad 1700 serwerów, dostarczonych przez firmę HP, połączonych siecią o przepustowości 56 Gb/s.

Superkomputer będzie dysponował ponad 41 tysiącami procesorów Intel Haswell i 215 TB pamięci operacyjnej. Zostaną do niego podpięte systemy plików o pojemności 10 PB. Komputer ma służyć naukowcom z różnych dziedzin chemii, fizyki, astrofizyki, biologii, energetyki, nanotechnologii i medycyny.

Jego budowę skomentował dyrektor Akademickiego Centrum Komputerowego Cyfronet AGH, prof. Kazimierz Wiatr: „Prometheus będzie największym superkomputerem w historii Polski – obecnie zająłby 30. miejsce na liście najszybszych na świecie. Ta wielka maszyna będzie służyła polskiej nauce.”

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,91446,17456031,Krakow__Trwa_instalacja_najszybszego_w_kraju_superkomputera.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,91446,17456031,Krakow__Trwa_instalacja_najszybszego_w_kraju_superkomputera.html