Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Amerykanie testują LRASM – nową rakietę przeciwokrętową

Nauka i Technologie

LRASM (Long Range Anti-Ship Missile) to amerykańska rakieta przeciwokrętowa dalekiego zasięgu, która ma zastąpić używane obecnie, zaprojektowane w latach 70. rakiety AGM-84 Harpoon. Podczas przeprowadzonego testu rakieta wystrzelona z samolotu B-1B przebyła wyznaczoną trasę na niskim pułapie, pokonując kolejne punkty nawigacyjne i unikając przeszkód.

W porównaniu z poprzednikiem, rakiety LRASM mają mieć znacznie większy zasięg (370 zamiast 140 kilometrów) i 540-kilogramową, dwukrotnie cięższą niż w Harpoonie głowicę bojową. Rakiety LRASM mają w przyszłości stanowić uzbrojenie samolotów B-1B i F/A-18. Projekt jest rozwijany we współpracy pomiędzy siłami powietrznymi, Biurem Badań Naukowych US Navy i agencją zaawansowanych projektów obronnych DARPA.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.defence24.pl/news_usa-koniec-harpoona-nadchodzi-rakieta-lrasm

Udostępnij

Pierwsze na świecie zdjęcie RTG żywej bakterii

Nauka i Technologie badania Bakteria Infekcje Prześwietlenie Rentgen RTG Sinice Zdjęcia rentgenowskie Żywa bakteria

Rentgenowski laser na swobodnych elektronach Linac Coherent Light Source (LCLS) to urządzenie, dzięki któremu naukowcy z SLAC National Accelerator Laboratory zarejestrowali na zdjęciu pierwsze na świecie prześwietlenie bakterii.

Zastosowana technologia pozwala na rejestrowanie nawet do 100 zdjęć na sekundę, a ich wykonanie nie wymaga specjalnego przygotowania próbki. Podczas testów badacze rozpylali próbkę przy pomocy urządzenia, przypominającego pistolet na wodę tak, aby powstał aerozol, prześwietlany następnie za pomocą impulsów LCLS.

Komentujący to osiągnięcie Tomas Ekeberg stwierdził: „Można badać całe cykle procesów komórkowych, z każdym pulsem lasera zyskując klatkę interesującego nas procesu”.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/sinica-bakteria-komorka-zywa-obrazowanie-rozdzielczosc-rentgenowski-laser-na-swobodnych-elektronach-Linac-Coherent-Light-Source-LCLS-SLAC-National-Accelerator-Laboratory-Janos-Hajdu-Tomas-Ekeberg,21919

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/sinica-bakteria-komorka-zywa-obrazowanie-rozdzielczosc-rentgenowski-laser-na-swobodnych-elektronach-Linac-Coherent-Light-Source-LCLS-SLAC-National-Accelerator-Laboratory-Janos-Hajdu-Tomas-Ekeberg,21919