Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Składy Węgla zbankrutowały

Gospodarka

Największy polski dystrybutor węgla upadł. Spółka SkładyWęgla.pl od początku grudnia ubiegłego roku jest bankrutem z niespełna 2 mln zł majątku i wielokrotnie wyższymi długami. O historii spółki, o której zrobiło się głośno podczas afery taśmowej,  pisze „Puls Biznesu”.

 

 

„Afera taśmowa” została wywołana przez dziennikarzy tygodnika „Wprost”, którzy 15.06.2014 ogłosili, że posiadają taśmy i stenogramy z nagrań rozmów polityków i czołowych biznesmenów.Nagrania prowadzone były prawdopodobnie na zlecenie biznesmenów związanych z branżą węglową w odpowiedzi na zarządzenie ścigania ich przez Donalda Tuska. Może to być prawdą, bo w trakcie afery taśmowej rząd ogłosił, że zostaną utworzone państwowe składy węgla.Do redakcji „Wprost” weszło ponadto ABW pod pozorem poszukiwania źródła nagrań, co spotkało się ze sprzeciwem mediów, również bezpośredniej konkurencji „Wprostu”. Dotychczas żaden polityk nie poniósł konsekwencji afery taśmowej. Czytaj więcej o: afera taśmowa».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Upadl-najwiekszy-polski-dystrybutor-wegla-3288106.html

Udostępnij

Nowe sankcje dla Rosji mimo porozumienia w Mińsku

Gospodarka Bruksela mińsk porozumienie w Mińsku rosja sankcje Unia Europejska wojna na Ukrainie

Unijne sankcje zostały ustalone jeszcze przed rozpoczęciem rozmów w Mińsku. W czwartek podczas dyskusji w Brukseli szefowie państw UE rozważali wstrzymanie sankcji, ale ostatecznie potwierdzili, że wejdą one w życie w poniedziałek, tak jak wcześniej zostało zaplanowane.

„Afera taśmowa” została wywołana przez dziennikarzy tygodnika „Wprost”, którzy 15.06.2014 ogłosili, że posiadają taśmy i stenogramy z nagrań rozmów polityków i czołowych biznesmenów.Nagrania prowadzone były prawdopodobnie na zlecenie biznesmenów związanych z branżą węglową w odpowiedzi na zarządzenie ścigania ich przez Donalda Tuska. Może to być prawdą, bo w trakcie afery taśmowej rząd ogłosił, że zostaną utworzone państwowe składy węgla.Do redakcji „Wprost” weszło ponadto ABW pod pozorem poszukiwania źródła nagrań, co spotkało się ze sprzeciwem mediów, również bezpośredniej konkurencji „Wprostu”. Dotychczas żaden polityk nie poniósł konsekwencji afery taśmowej. Czytaj więcej o: afera taśmowa».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75477,17400815,Nowe_sankcje_dla_Rosji__Mimo_porozumienia_w_Minsku.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75477,17400815,Nowe_sankcje_dla_Rosji__Mimo_porozumienia_w_Minsku.html