Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Naukowcy potwierdzili: pszczoły giną przez pestycydy

Nauka i Technologie

Zespół masowego ginięcia pszczoły miodnej (CCD, Colony Collapse Disorder) to zjawisko, którego przyczyny nie były do tej pory jednoznacznie określone. Wśród potencjalnych przyczyn wymieniano m.in. pestycydy, jednak brakowało dowodów, potwierdzających tę hipotezę.

Potwierdzenie, że to pestycydy odpowiadają za CCD, znaleźli badacze ze szkockich uniwersytetów St Andrews i Dundee. Ich zdaniem winne są pestycydy z grupy eonikotynoidów, które nawet w małej dawce uszkadzają układ nerwowy trzmieli i pszczół.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.geekweek.pl/aktualnosci/21892/jest-potwierdzenie---to-pestycydy-zabijaja-pszczoly

Udostępnij

Projekt Phire – nowe szkło o podwyższonej odporności

Nauka i Technologie Corning Ekrany Elektronika Gorilla Glass Odporne szkło Odporność na zarysowania Phire smartfony Szkło

Pod koniec 2014 roku na rynek wypuszczono czwartą generację szkła Gorilla Glass, które ze względu na swoją odporność na uszkodzenia jest stosowane m.in. w wyświetlaczach smartfonów. . Trzy miesiące później firma Corning, producent szkła Gorilla Glass, ogłosiła prace nad projektem Phire.

Jest to nowy rodzaj szkła, łączący elastyczność chroniącą przed potłuczeniem z bardzo dużą twardością, zapobiegającą zarysowaniu. Corning zapowiada, że materiał opracowany w ramach projektu Phire trafi na rynek jeszcze w tym roku. Nie wiadomo jednak, czy będzie to po prostu kolejna, piąta generacja Gorilla Glass, czy zupełnie nowa linia produktów, ani który z producentów smartfonów jako pierwszy wykorzysta nowe, odporniejsze szkło w swoich urządzeniach.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.benchmark.pl/aktualnosci/corning-zapowiada-szklo-project-phire.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.benchmark.pl/aktualnosci/corning-zapowiada-szklo-project-phire.html