Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Janowicz walczy o historyczne zwycięstwo

Sport

Jerzy Janowicz zagra w Montpellier o pierwsze w karierze zwycięstwo turniejowe. Polak miał już dwie takie szanse, jednak żadnej nie wykorzystał. Tym razem jego rywalem w finale będzie Francuz Richard Gasquet, który zwyciężał już w Montpellier w 2006 i 2013. Obaj zawodnicy spotkali się na korcie już cztery razy, Janowicz wygrał tylko raz. Finał zostanie rozegrany w niedzielę, nie rozpocznie się wcześniej niż o 14.45.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://eurosport.onet.pl/tenis/atp-w-montpellier-trzecia-szansa-jerzego-janowicza-na-tytul/n7d6d

Udostępnij

FC Barcelona może wkrótce nie grać na Camp Nou

Sport camp nou fc barcelona Katar piłka nożna sponsor

Nazwę stadionu Barcelony – Camp Nou – znają nawet ludzie nie będący kibicami piłkarskimi. Nie przeszkadza to jednak arabskim szejkom, którzy są właścicielami klubu. Ich nowy pomysł to zmiana nazwy stadionu, bądź też rozszerzenie jej o nazwę sponsora. – Dla naszej firmy nie ma rzeczy niemożliwych – zapowiedzieli przedstawiciele Katarczyków, którzy są właścicielami Barcelony. Klub z Katalonii zmaga się z problemami finansowymi, więc zmiana nazwy stadionu nie jest wykluczona…

 

Udostępnij Komentarze

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze