Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Amerykański niszczyciel z działem elektromagnetycznym

Nauka i Technologie

Amerykańska marynarka rozpoczęła przygotowania do montażu działa elektromagnetycznego na niszczycielu klasy Zumwalt. Działo ma trafić na trzeci z serii okrętów, a wstępne prace mają odpowiedzieć na pytanie, czy montaż tej broni na tym typie okrętu jest w ogóle możliwy.

Działo elektromagnetyczne zamiast ładunku prochowego wykorzystuje elektryczność, dzięki której wystrzeliwany jest pocisk pozbawiony głowicy bojowej, który niszczy cel bezpośrednim trafieniem dzięki bardzo dużej energii kinetycznej.

Poza niszczycielem klasy Zumwalt, nowa broń ma w celach testowych trafić w przyszłym roku na pokład szybkiego okrętu transportowego JHSV-3.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.defence24.pl/news_pierwsze-dzialo-elektromagnetyczne-trafi-na-niszczyciel-zumwalt

Udostępnij

Rozwój rolnictwa osłabił zęby naszych przodków

Nauka i Technologie Anatolia Anatomia antropologia archeologia Europa historia Lewant rolnictwo Wady zgryzu Zdrowe zęby zęby Zgryz

Wady zgryzu nie występowały u prehistorycznych zbieraczy i myśliwych. Ślady problemów z zębami pojawiły się dopiero wśród społeczności pierwszych rolników. Do takich wniosków doszli badacze, analizujący żuchwy szkieletów, pochodzących z terenów, uznawanych za kolebkę rolnictwa – z Lewantu, Anatolii i Europy – i mających od 28 do 6 tys. lat.

Analiza budowy żuchwy wskazuje, że wraz z rolnictwem zmieniła się dieta, w której pojawiło się więcej miękkich produktów. Zmniejszało to potrzebę długotrwałego żucia i z pokolenia na pokolenie prowadziło do zmniejszenia szczęk, co przy zachowaniu rozmiaru zębów spowodowało pojawienie się wad zgryzu.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.mp.pl/kurier/115072

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.mp.pl/kurier/115072