Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Pierwszy Polak z breakiem maksymalnym

Sport

Kacper Filipak jest pierwszym polskim snookerzystą, któremu udało się w czasie turnieju wbić breaka maksymalnego, czyli składającego się z 147 punktów. 19-letniemu zawodnikowi ta sztuka udała się w czwartek podczas imprezy PLS Top 16 rozgrywanej w Lublinie. Rywalem Filipiaka był Marcin Nitschke. Dotychczas Polakom udawało się uzyskać  breaki 147-punktowe tylko na treningach.

 

 

Break - liczba punktów zdobyta nieprzerwanie przez jednego zawodnika w meczu snookera, podczas jednego podejścia do stołu. Maksymalny break to 147 punktów. By go osiągnąć należy po każdej bili czerwonej wbijać do kieszeni czarną (punktowaną za 7) Czytaj więcej o: break».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://eurosport.onet.pl/snooker/snooker-kacper-filipiak-wbil-brejka-maksymalnego/3yss5

Udostępnij

Serena Williams po 13 latach zagra w Indian Wells

Sport indian wells serena williams tenis venus williams

Liderka światowego rankingu tenisistek zapowiedziała, że w tym roku zagra w turnieju w Indian Wells po 13 latach przerwy. Poprzednio Serena Williams grała tam w 2001 roku. W półfinale miała spotkać się ze swoją siostrą, Venus, jednak starcie nie doszło do skutku z powodu kontuzji. Serena awansowała do finału, gdzie pokonała Kim Clijsters. Fani nie chcieli uwierzyć w kontuzję Venus, w związku z czym wygwizdali obie zawodniczki. Serena twierdzi, że usłyszała wówczas kilka rasistowskich określeń.

„Mama uczyła mnie, że trzeba kochać ludzi i im wybaczać. Wierzę, że tamtejsi fani dojrzeli i znają mnie lepiej niż w 2001 roku” – napisała teraz Serena Williams w oświadczeniu opublikowanym w „Time”.

Break - liczba punktów zdobyta nieprzerwanie przez jednego zawodnika w meczu snookera, podczas jednego podejścia do stołu. Maksymalny break to 147 punktów. By go osiągnąć należy po każdej bili czerwonej wbijać do kieszeni czarną (punktowaną za 7) Czytaj więcej o: break».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.przegladsportowy.pl/tenis,wta-w-indian-wells-williams-zakonczyla-13-letni-bojkot,artykul,539745,1,289.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.przegladsportowy.pl/tenis,wta-w-indian-wells-williams-zakonczyla-13-letni-bojkot,artykul,539745,1,289.html