Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Podskórne chipy identyfikacyjne w szwedzkiej firmie

Nauka i Technologie

Szwedzka firma Epicenter zaoferowała chętnym pracownikom możliwość wszczepienia pod skórę chipów, wykorzystujących technologię NFC. Wszczepienie chipu jest dobrowolne, a umieszczane pod skórą dłoni urządzenie wielkości kilku milimetrów działa podobnie, jak moduł NFC w telefonie lub chip w karcie zbliżeniowej.

Chip pełni rolę elektronicznego klucza, karty dostępu i identyfikatora. Dzięki niemu pracownicy firmy mogą – zbliżając dłoń do czytnika – otwierać drzwi, logować się do komputerów czy np. uruchamiać drukowanie. W niedalekiej przyszłości chipy mają umożliwić dokonywanie płatności.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/18728060/pracownikom-wszczepiono-czipy-otwieraja-drzwi-bez-kluczy-maja-zaskakujace-mozliwosci

Udostępnij

Archeolodzy znaleźli w Krakowie ślad 3000-letniej osady

Nauka i Technologie archeologia Artefakty Badania archeologiczne historia kraków Kultura malicka Kultura łużycka Osada Osadnictwo

Podczas praca archeologicznych, prowadzonych w Krakowie w miejscu, przeznaczonym pod budowę sieci ciepłowniczej, archeolodzy odkryli pozostałości po dawnych mieszkańcach tych terenów. Badacze natrafili na pozostałości dwóch kultur – malickiej i łużyckiej.

Zdaniem naukowców najstarsze z odnalezionych artefaktów mogą liczyć nawet ponad 6,5 tys. lat, jednak są to bardzo drobne przedmioty. W ziemi natrafiono również na pozostałość jamy, używanej do przechowywania wody i żywności, która z czasem stała się śmietnikiem.

Poza jamą badacze odnaleźli także pozostałości dawnych chat, o których mówi Janusz Bober z krakowskiego Muzeum Archeologicznego: „Okazuje się, że te lepianki, jak na owe czasy, były dość duże. Miały od 20 do 30 metrów kwadratowych. Budowane były ze słupów, między nimi umieszczano rodzaj plecionki.”

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/krakow,50/archeolodzy-trafili-na-slady-osady-sprzed-3000-lat,511742.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/krakow,50/archeolodzy-trafili-na-slady-osady-sprzed-3000-lat,511742.html