Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

YouTube zrezygnował z flasha. Zastąpił go HTML5

Nauka i Technologie

Po czterech latach testów serwis YouTube postanowił zrezygnować z technologii Flash, zastępując ją odtwarzaczem wykorzystującym HTML5. Oznacza to domyślne wyświetlanie filmów za pomocą HTML5; Flash będzie uruchamiany jedynie w przypadku starszych przeglądarek, które nie radzą sobie z nowocześniejszymi rozwiązaniami.

Z punktu widzenia użytkownika, korzystającego z aktualnej wersji którejś z przeglądarek zmiana będzie trudna do zauważenia – w teorii oznacza jednak mniejsze zużycie zasobów komputera lub urządzeń mobilnych, a także bardziej stabilne odtwarzanie filmów, bez przerw na buforowanie. Domyślne zastosowanie HTML5 oznacza także, że twórcy stron internetowych będą w inny, niż dotychczas sposób umieszczać na nich treści z YouTube’a.

Decyzja Google’a oznacza zarazem dalszą marginalizację popularnej przed laty technologii. Flash od lat traci na znaczeniu – już kilka lat temu zrezygnował z niego m.in. Apple, który konsekwentnie nie wspiera tej technologii w swoich urządzeniach mobilnych.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://pclab.pl/news61676.html

Udostępnij

EDSAP – czujnik Samsunga ostrzeże przed udarem mózgu

Nauka i Technologie Aktywność mózgu Depresja Diagnoza EDSAP Fale mózgowe Samsung służba zdrowia Udar zdrowie

Inżynierowie Samsunga opracowali urządzenie, które dzięki analizie aktywności mózgu użytkownika pozwala przewidzieć ryzyko zbliżającego się udaru. Urządzenie o nazwie EDSAP (Early Detection Sensor & Algorithm Package) po założeniu na głowę monitoruje fale mózgowe, porównując je z zapisanym w bazie danych wzorcem.

Na tej podstawie EDSAP określa ryzyko wystąpienia udaru, a zebrane podczas badania dane są przesyłane do smartfona użytkownika. Co istotne, do postawienia diagnozy EDSAP potrzebuje zaledwie kilkudziesięciu sekund, czyli mniej, niż sprzęt używany do tej pory w tym celu w szpitalach. Twórcy EDSAP pracują również nad wykorzystaniem tego urządzenia do diagnozowania depresji.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.telix.pl/artykul/edsap-sensor-od-samsunga--ktory-moze-wykryc-nadchodzacy-udar-mozgu-3,65828.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.telix.pl/artykul/edsap-sensor-od-samsunga--ktory-moze-wykryc-nadchodzacy-udar-mozgu-3,65828.html