Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Okulary, dzięki którym nie widzi się ulicznych reklam

Nauka i Technologie

Studenci University of Pennsylvania zbudowali okulary rozszerzonej rzeczywistości, dzięki którym z pola widzenia użytkownika znikają przekazy reklamowe. Rozwiązanie o nazwie Brand Killer wykorzystuje specjalnie w tym celu zbudowane gogle AR (rozszerzonej rzeczywistości) oraz oprogramowanie, analizujące widziany obraz z bazą danych.

W momencie wykrycia w polu widzenia kształtu, odpowiadającego reklamie lub logo jakiejś firmy, obraz w danym miejscu zostaje rozmyty, dzięki czemu użytkownik widzi jedynie ogólny, pozbawiony detali zarys. Brand Killer nie jest jeszcze gotowym produktem i wymaga dalszego dopracowania.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://giznet.pl/brand-killer-czyli-adblock-dla-augmented-reality/

Udostępnij

Ocieplenie klimatu na Syberii zaczęło się tysiące la temu

Nauka i Technologie Badania klimatu historia Lena lód Naukowcy Niemcy rosja syberia temperatura Wieczna zmarzlina zima zmiany klimatyczne

Dzięki analizie syberyjskiego lodu udało się odtworzyć temperatury, panujące zimą nad Leną w ciągu ostatnich 7 tys. lat. Z zebranych danych wynika, że przez tysiące lat zimy na tamtym terenie stopniowo stawały się coraz cieplejsze, a proces ocieplania przyspieszył wraz z industrializacją.

Niemieccy naukowcy z naukowcy z Instytutu Alfreda Wegenera zbadali stare warstwy lodu w wiecznej zmarzlinie w dolinie syberyjskiej rzeki Lena. Są to tereny, gdzie lód nie tworzy się – jak w Arktyce – na powierzchni, ale powstaje pod ziemią, tworząc sięgające nawet 40 metrów głębokości, lodowe kliny.

Lód w najstarszych z nich ma nawet 100 tys. lat i pozwala na odtworzenie zmian klimatycznych z odległej przeszłości, o czym wspomniał dr Thomas Opel: „Topniejąca woda zawsze pochodzi ze śniegu, jaki spadł konkretnej zimy. Kiedy ta woda zamarza w szczelinach w glebie, zachowuje w sobie informację na temat temperatury panującej danej zimy”. Jest to istotne, ponieważ dane dotyczące klimatu w odległej przeszłości dotyczą zazwyczaj temperatur w lecie.

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tech.money.pl/energia-i-ekologia/artykul/zimy-na-syberii-coraz-cieplejsze-juz-od,69,0,1700677.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tech.money.pl/energia-i-ekologia/artykul/zimy-na-syberii-coraz-cieplejsze-juz-od,69,0,1700677.html