Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Czarno-białe reklamy lepiej podkreślają cechy użytkowe

Nauka i Technologie

Kolorystyka reklam wpływa na sposób, w jaki oceniamy reklamowany produkt. Czarno-białe reklamy skupiają naszą uwagę na walorach użytkowych, a reklamy kolorowe na cechach związanych z estetyką produktu, skłaniając zarazem do przepłacania i niepotrzebnych wydatków.

Naukowcy z Ohio State University, kierowani przez dr Hyo Jin Lee, przeprowadzili badania na konsumentach, którym prezentowano czarno-białe i kolorowe zdjęcia różnych butów. Zadaniem uczestników badania był podział widzianych zdjęć na dwie grupy. W przypadku zdjęć czarno-białych uczestnicy eksperymentu grupowali buty ze względu na ich walory użytkowe. Zdjęcia kolorowe powodowały grupowanie według kryteriów estetycznych.

Komentując uzyskane wyniki, autorzy eksperymentu stwierdzają: „Obrazy i zdjęcia utrzymane w czarno-białej tonacji powodują, że lepiej zauważamy te najważniejsze, podstawowe cechy oglądanych produktów. Zdecydowanie inaczej działają obrazy kolorowe, które odwracają naszą uwagę od konkretów, a przenoszą ją na błahe, mało istotne aspekty.”

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://tech.money.pl/medycyna/artykul/czarno-biale-reklamy-pomagaja-w-racjonalnym,7,0,1699591.html

Udostępnij

Książka, która po 24 godzinach ulega autodestrukcji

Nauka i Technologie Aplikacje mobilne Czytelnictwo Czytelnicy James Petterson Kampania reklamowa Książka literatura materiały wybuchowe Private Vegas reklama Społeczność czytelników

Książka „Private Vegas” Jamesa Pattersona jest promowana na amerykańskim rynku w nietypowy sposób – 1000 zainteresowanych tytułem osób otrzyma kod do aplikacji mobilnej, dającej dostęp do treści książki. Na jej przeczytanie wybrańcy mają po 24 godziny, po których treść ulegnie skasowaniu.

Postępy w czytaniu każdej z wylosowanych osób będzie można śledzić na specjalnie w tym celu przygotowanej stronie internetowej, aktualizowanej na bieżąco o dane z aplikacji mobilnych czytelników. Dla zamożnego amatora mocnych wrażeń i literatury przygotowano również specjalny papierowy egzemplarz książki, wypełniony materiałem wybuchowym, który zostanie zdetonowany pod nadzorem saperów.

Komentując tę nietypową kampanię reklamową James Patterson powiedział: „Od 40 lat przynoszę ludziom dreszcz emocji. Czasy się zmieniają i chciałem utrzymać moich czytelników na krawędzi ich własnych foteli. W obliczu nieuchronnego zniszczenia, akty czytania przy akompaniamencie tykającego zegara pozwala fanom stać się bohaterem własnego thrillera.”

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.chip.pl/news/rozrywka/rozrywka/2015/01/najnowsza-ksiazka-pattersona-jest-bombowa.-doslownie

Banki walczą o klientów. Konto kosztuje mniej niż 0zł.

Oferty Alior Bank bank Bank BPH Bank Gospodarki Żywnościowej Bank Pekao bank zachodni wbk bankomat Citi Bank Handlowy konto osobiste oddział banku ranking

Banki przetrwały kryzys i walczą o nowych klientów. W ciągu roku konto zmienia 5% Polaków, to największy odsetek wśród 27 badanych krajów, podaje firma Bain & Company. Dla 65% z nas najważniejszym kryterium wyboru jest wysokość opłat za prowadzenie konta, ponad 40% badanych przy wyborze kieruje się dodatkowo dostępnością bankomatów i oddziałów banku, na decyzję mają też wpływ opinie znajomych i premie za założenie konta, dane pochodzą z raportu Millward Brown zamówionego przez Getin Bank.

Banki, do których w pierwszej połowie 2014 przeszło najwięcej klientów to kolejno:

1. Alior Bank (343.000 nowych kont)  oferujący „Konto osobiste PLN” i „Konto rozsądne” ze zwrotem 3% płatności kartą w sklepach spożywczych i supermarketach.

2. Getin Bank (177.000 nowych kont) oferujący „Konto Aktywna Karta PLN”

3. mBank (164.000 kont) z „Kontem osobistym z bonusem” oferującym bonus 100zł za założenie konta i brak opłat za konto i za kartę.

4. BZWBK (158.000 kont)

5. ING (154.000 kont) oferujący „Konto z Lwem Direct PLN” z bezpłatnym prowadzeniem konta i korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce.

6. Pekao SA (132.000 kont)

7. PKO BP (103.000 kont)

8. Raiffeisen Bank (49.000 kont)

9. Bank Millenium (43.000 kont) oferujący „Konto 360°” z bezpłatnym prowadzeniem konta, korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą, bezpłatnymi przelewami i kartą płatniczą.

10. BGŻ (30.000 kont)

Największym przegranym jest Credit Agricole, liczba kont w tym banku zmalała o 108.000, kolejne od końca są Eurobank (spadek o 64.000 kont), Citi Handlowy (spadek o 60.000 kont) i Bank Pocztowy (53.000 kont na minusie).

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.chip.pl/news/rozrywka/rozrywka/2015/01/najnowsza-ksiazka-pattersona-jest-bombowa.-doslownie