Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Marsjański lądownik Beagle 2 odnalazł się po 11 latach

Nauka i Technologie

Misja Mars Express, zorganizowana przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA) w 2003 roku, zakończyła się fiaskiem. Po ponad 11 latach udało się wyjaśnić, co wydarzyło się na powierzchni Czerwonej Planety. Pomogły w tym zdjęcia z kamery HiRISE, zamontowanej na pokładzie sondy Mars Reconnaissance Orbiter (MRO), krążącej po orbicie Marsa.

Zdjęcia pokazują, że lądownik dotarł do powierzchni Marsa – zaobserwowano m.in. jego osłonę i spadochron. Problem pojawił się podczas otwierania paneli słonecznych, które nie rozłożyły się do końca. Ponieważ antena, konieczna do komunikacji, znajdowała się pod panelami, nie mogła się wysunąć, przez co nie udało się nawiązać kontaktu z Ziemią. Złożone panele słoneczne nie dostarczyły również energii dla pokładowej elektroniki.

Odkrycie skomentował Mark Sims z University of Leicester, który był menedżerem misji Beagle 2: „Od 2003 roku w każde Boże Narodzenie zastanawiałem się, co się stało z Beagle 2. Moje i innych Boże Narodzenie 2003 roku zostało zrujnowane, gdyż z rozczarowaniem stwierdziliśmy, że nie odbieramy sygnałów z powierzchni Marsa. Przestałem już wierzyć, że kiedykolwiek dowiem się, jaki los spotkał Beagle 2. Na zdjęciach z MRO widać, że byliśmy blisko realizacji naszych celów”.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/Beagle-2-Mars-MRO-ESA-NASA,21733

Udostępnij

Nadgodziny zwiększają ryzyko nadużywania alkoholu

Nauka i Technologie alkohol BHP czas pracy Naużywanie alkoholu Normy czasu pracy praca Pracoholizm pracownicy Rynek pracy Unia Europejska zdrowie

Osoby, które spędzają w pracy więcej, niż 48 godzin tygodniowo, są bardziej narażone od pozostałych na ryzykowne picie alkoholu. Odkryli to badacze z kilku krajów europejskich, którzy pod kierunkiem Marianny Virtanen z Fińskiego Instytutu Medycyny Pracy w Helsinkach  zanalizowali rezultaty 61 różnych badań, przeprowadzonych w Europie na ponad 330 tys. pracowników z 14 krajów.

Jako punkt odniesienia przyjęto pracowników spędzających w pracy 35-40 godzin tygodniowo. Wraz z przekraczaniem tej granicy rosło również – o kilkanaście procent – prawdopodobieństwo nadużywania alkoholu. Nie zaobserwowano przy tym różnic związanych z płcią, statusem ekonomicznym czy miejscem zamieszkania.

Zdaniem badaczy uzyskane wyniki stanowią przesłankę, by dopuszczalny, tygodniowy czas pracy nie przekraczał 48 godzin.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tech.money.pl/medycyna/artykul/wiecej-godzin-w-pracy-grozi-ryzykownym-piciem,173,0,1694893.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tech.money.pl/medycyna/artykul/wiecej-godzin-w-pracy-grozi-ryzykownym-piciem,173,0,1694893.html