Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Google Glass znikają z rynku. Trwają prace nad następcą

Nauka i Technologie

Google ogłosiło, że zamierza zakończyć sprzedaż gadżetu, znanego jako Google Glass. Jest to przezierny wyświetlacz, umieszczany przed okiem użytkownika i przypominający nieco tradycyjne okulary. Google Glass były dostępne na rynku w cenie 1500 dolarów jako wersja deweloperska – przeznaczona przede wszystkim dla producentów oprogramowania.

Okulary, dzięki połączeniu z Internetem, zapewniają dostęp do różnych informacji, mogą wyświetlać mapy czy opisy widzianych obiektów, a także oferują tzw. rzeczywistość rozszerzoną, czyli obraz, widziany przez użytkownika wzbogacony o grafikę komputerową.

Wraz z zakończeniem rozwoju Google Glass firma deklaruje prace nad kolejną generacją swoich okularów, które będą przeznaczone na szeroki rynek konsumencki. Jednym z powodów takiej decyzji jest wizerunek Google Glass, która są powszechnie kojarzone jako zabawka dla wielbicieli nowych technologii. Google chce, by docelowy produkt był przeznaczony dla szerszego grona użytkowników.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,17264435,Porazka_Google__Firma_wstrzymuje_sprzedaz_Google_Glass.html

Udostępnij

Przez kofeinę mamy większą ochotę na słodzone napoje

Nauka i Technologie cukier dieta Kofeina napoje odżywianie otyłość Składniki odżywcze Tryb życia Używki zdrowie Zdrowy tryb życia

Gdy w napoju znajduje się kofeina, wypijamy go więcej, niż w takiego samego napoju bez dodatku kofeiny. Dowiodło tego przeprowadzone w Australii badanie, którego uczestnikami było 99 osób w wieku 18-30 lat. Badanych podzielono na dwie grupy i poinformowano, że biorą udział w testach, których celem jest ocena smaku napoju.

Jednej z grup udostępniono napój z kofeiną, a druga miała dostęp do napoju bezkofeinowego o takim samym smaku. Członkowie obu grup mogli pić udostępniony im napój bez ograniczeń. Podczas trwającego 28 dni testu osoby pijące napój z kofeiną wypijały średnio 419 ml, a uczestnicy pijący napój bezkofeinowy – 273 mililitry.

Autorka badania, Lynn Riddell, tak komentuje uzyskane wyniki: „Wyniki te stanowią kolejny argument przemawiający za potrzebą większej regulacji składników dodawanych do produktów żywieniowych, gdyż sprzyjają one nadmiernej konsumpcji. Zbyt częste spożywanie ubogich w składniki odżywcze wysokoenergetycznych przekąsek i napojów przyczynia się z kolei do problemów z nadwagą i otyłością.”

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://kobieta.wp.pl/kat,26377,title,Kofeina-zwieksza-apetyt-na-slodzone-napoje,wid,17176233,wiadomosc.html

10 mln osób podróżuje z BlaBlaCar

Oferty BlaBlaCar emisja CO2 oszczędzanie podróż samochód tanie przejazdy

Serwis społecznościowy BlaBlaCar kontaktuje kierowców dysponujących wolnymi miejscami w swoich samochodach z pasażerami podróżującymi w tę samą stronę.

Dzięki BlaBlaCar kierowcy mogą oszczędzić na paliwie, a pasażerowie tanio i wygodnie dojechać na miejsce – najczęściej kierowca dowozi pod dom, a nie na dworzec.

Strona działa w 13 krajach europejskich, korzysta z niej 10 mln użytkowników. Właściciele szacują, że dzięki
ponad 3,2 miliarda wspólnie przejechanych kilometrów użytkownicy oszczędzili w tym roku łącznie ponad 260 milionów euro i zmniejszyli emisję dwutlenku węgla o 500 000 ton.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://kobieta.wp.pl/kat,26377,title,Kofeina-zwieksza-apetyt-na-slodzone-napoje,wid,17176233,wiadomosc.html