Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Przez kofeinę mamy większą ochotę na słodzone napoje

Nauka i Technologie

Gdy w napoju znajduje się kofeina, wypijamy go więcej, niż w takiego samego napoju bez dodatku kofeiny. Dowiodło tego przeprowadzone w Australii badanie, którego uczestnikami było 99 osób w wieku 18-30 lat. Badanych podzielono na dwie grupy i poinformowano, że biorą udział w testach, których celem jest ocena smaku napoju.

Jednej z grup udostępniono napój z kofeiną, a druga miała dostęp do napoju bezkofeinowego o takim samym smaku. Członkowie obu grup mogli pić udostępniony im napój bez ograniczeń. Podczas trwającego 28 dni testu osoby pijące napój z kofeiną wypijały średnio 419 ml, a uczestnicy pijący napój bezkofeinowy – 273 mililitry.

Autorka badania, Lynn Riddell, tak komentuje uzyskane wyniki: „Wyniki te stanowią kolejny argument przemawiający za potrzebą większej regulacji składników dodawanych do produktów żywieniowych, gdyż sprzyjają one nadmiernej konsumpcji. Zbyt częste spożywanie ubogich w składniki odżywcze wysokoenergetycznych przekąsek i napojów przyczynia się z kolei do problemów z nadwagą i otyłością.”

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://kobieta.wp.pl/kat,26377,title,Kofeina-zwieksza-apetyt-na-slodzone-napoje,wid,17176233,wiadomosc.html

Udostępnij

Zapach lawendy sprawia, że ludzie bardziej sobie ufają

Nauka i Technologie Aromaterapia Budowanie zaufania handel Lawenda Teoria gier Transakcje Zapachy Zaufanie

Zapachy mają wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale także na zachowanie. Naukowcy z holenderskiego Uniwersytetu w Lejdzie opublikowali wyniki badań, których celem było sprawdzenie, dzięki jakiemu zapachowi uczestnicy eksperymentu obdarzą się większym zaufaniem.

Badanie polegało na grze, w której uczestnicy dostawał po 5 euro, a następnie przekazywali sobie nawzajem dowolną część tej kwoty. Im więcej przekazała pierwsza z dających pieniądze osób, tym wyższy był jej poziom zaufania. Uczestnicy byli dodatkowo nagradzani, jeśli obie osoby przekazały sobie odpowiednio dużą kwotę pieniędzy.

Gdy wymianom towarzyszył zapach lawendy, uczestnicy badania przekazywali sobie większe kwoty. Skomentowała to jedna z autorek doświadczenia, Roberta Sellaro: „Nasze wyniki mają istotne znaczenie w wielu sytuacjach, w których wzajemne zaufanie to podstawa. Zapach lawendy może pomóc sprzedać samochód, może też skłonić klientów do wydania większych sum pieniędzy w sklepie spożywczym.”

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/nauka/news-lawendowe-zaufanie,nId,1588956

10 mln osób podróżuje z BlaBlaCar

Oferty BlaBlaCar emisja CO2 oszczędzanie podróż samochód tanie przejazdy

Serwis społecznościowy BlaBlaCar kontaktuje kierowców dysponujących wolnymi miejscami w swoich samochodach z pasażerami podróżującymi w tę samą stronę.

Dzięki BlaBlaCar kierowcy mogą oszczędzić na paliwie, a pasażerowie tanio i wygodnie dojechać na miejsce – najczęściej kierowca dowozi pod dom, a nie na dworzec.

Strona działa w 13 krajach europejskich, korzysta z niej 10 mln użytkowników. Właściciele szacują, że dzięki
ponad 3,2 miliarda wspólnie przejechanych kilometrów użytkownicy oszczędzili w tym roku łącznie ponad 260 milionów euro i zmniejszyli emisję dwutlenku węgla o 500 000 ton.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/nauka/news-lawendowe-zaufanie,nId,1588956