Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Przez kofeinę mamy większą ochotę na słodzone napoje

Nauka i Technologie

Gdy w napoju znajduje się kofeina, wypijamy go więcej, niż w takiego samego napoju bez dodatku kofeiny. Dowiodło tego przeprowadzone w Australii badanie, którego uczestnikami było 99 osób w wieku 18-30 lat. Badanych podzielono na dwie grupy i poinformowano, że biorą udział w testach, których celem jest ocena smaku napoju.

Jednej z grup udostępniono napój z kofeiną, a druga miała dostęp do napoju bezkofeinowego o takim samym smaku. Członkowie obu grup mogli pić udostępniony im napój bez ograniczeń. Podczas trwającego 28 dni testu osoby pijące napój z kofeiną wypijały średnio 419 ml, a uczestnicy pijący napój bezkofeinowy – 273 mililitry.

Autorka badania, Lynn Riddell, tak komentuje uzyskane wyniki: „Wyniki te stanowią kolejny argument przemawiający za potrzebą większej regulacji składników dodawanych do produktów żywieniowych, gdyż sprzyjają one nadmiernej konsumpcji. Zbyt częste spożywanie ubogich w składniki odżywcze wysokoenergetycznych przekąsek i napojów przyczynia się z kolei do problemów z nadwagą i otyłością.”

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://kobieta.wp.pl/kat,26377,title,Kofeina-zwieksza-apetyt-na-slodzone-napoje,wid,17176233,wiadomosc.html

Udostępnij

Zapach lawendy sprawia, że ludzie bardziej sobie ufają

Nauka i Technologie Aromaterapia Budowanie zaufania handel Lawenda Teoria gier Transakcje Zapachy Zaufanie

Zapachy mają wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale także na zachowanie. Naukowcy z holenderskiego Uniwersytetu w Lejdzie opublikowali wyniki badań, których celem było sprawdzenie, dzięki jakiemu zapachowi uczestnicy eksperymentu obdarzą się większym zaufaniem.

Badanie polegało na grze, w której uczestnicy dostawał po 5 euro, a następnie przekazywali sobie nawzajem dowolną część tej kwoty. Im więcej przekazała pierwsza z dających pieniądze osób, tym wyższy był jej poziom zaufania. Uczestnicy byli dodatkowo nagradzani, jeśli obie osoby przekazały sobie odpowiednio dużą kwotę pieniędzy.

Gdy wymianom towarzyszył zapach lawendy, uczestnicy badania przekazywali sobie większe kwoty. Skomentowała to jedna z autorek doświadczenia, Roberta Sellaro: „Nasze wyniki mają istotne znaczenie w wielu sytuacjach, w których wzajemne zaufanie to podstawa. Zapach lawendy może pomóc sprzedać samochód, może też skłonić klientów do wydania większych sum pieniędzy w sklepie spożywczym.”

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/nauka/news-lawendowe-zaufanie,nId,1588956

Dealerzy samochodowi oferują bezpłatne jazdy próbne

Oferty Alfa Romeo fiat Ford jazda próbna Lancia rynek samochodowy samochód Skoda Suzuki

Ponad 270.000 nowych samochodów zarejestrowano w Polsce od stycznia do października 2014, oznacza to wzrost o prawie 15% liczone rok do roku. Sprzedawcom samochodów zależy na zainteresowaniu klientów i budowaniu wizerunku marki. Osoby, które skorzystały z jazdy próbnej, nawet jeśli same nie kupią samochodu, opowiadają o nim znajomym.

 

Bezpłatne jazdy próbne na terenie całej Polski oferują między innymi:

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/nauka/news-lawendowe-zaufanie,nId,1588956