Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Przez kofeinę mamy większą ochotę na słodzone napoje

Nauka i Technologie

Gdy w napoju znajduje się kofeina, wypijamy go więcej, niż w takiego samego napoju bez dodatku kofeiny. Dowiodło tego przeprowadzone w Australii badanie, którego uczestnikami było 99 osób w wieku 18-30 lat. Badanych podzielono na dwie grupy i poinformowano, że biorą udział w testach, których celem jest ocena smaku napoju.

Jednej z grup udostępniono napój z kofeiną, a druga miała dostęp do napoju bezkofeinowego o takim samym smaku. Członkowie obu grup mogli pić udostępniony im napój bez ograniczeń. Podczas trwającego 28 dni testu osoby pijące napój z kofeiną wypijały średnio 419 ml, a uczestnicy pijący napój bezkofeinowy – 273 mililitry.

Autorka badania, Lynn Riddell, tak komentuje uzyskane wyniki: „Wyniki te stanowią kolejny argument przemawiający za potrzebą większej regulacji składników dodawanych do produktów żywieniowych, gdyż sprzyjają one nadmiernej konsumpcji. Zbyt częste spożywanie ubogich w składniki odżywcze wysokoenergetycznych przekąsek i napojów przyczynia się z kolei do problemów z nadwagą i otyłością.”

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://kobieta.wp.pl/kat,26377,title,Kofeina-zwieksza-apetyt-na-slodzone-napoje,wid,17176233,wiadomosc.html

Udostępnij

Zapach lawendy sprawia, że ludzie bardziej sobie ufają

Nauka i Technologie Aromaterapia Budowanie zaufania handel Lawenda Teoria gier Transakcje Zapachy Zaufanie

Zapachy mają wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale także na zachowanie. Naukowcy z holenderskiego Uniwersytetu w Lejdzie opublikowali wyniki badań, których celem było sprawdzenie, dzięki jakiemu zapachowi uczestnicy eksperymentu obdarzą się większym zaufaniem.

Badanie polegało na grze, w której uczestnicy dostawał po 5 euro, a następnie przekazywali sobie nawzajem dowolną część tej kwoty. Im więcej przekazała pierwsza z dających pieniądze osób, tym wyższy był jej poziom zaufania. Uczestnicy byli dodatkowo nagradzani, jeśli obie osoby przekazały sobie odpowiednio dużą kwotę pieniędzy.

Gdy wymianom towarzyszył zapach lawendy, uczestnicy badania przekazywali sobie większe kwoty. Skomentowała to jedna z autorek doświadczenia, Roberta Sellaro: „Nasze wyniki mają istotne znaczenie w wielu sytuacjach, w których wzajemne zaufanie to podstawa. Zapach lawendy może pomóc sprzedać samochód, może też skłonić klientów do wydania większych sum pieniędzy w sklepie spożywczym.”

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/nauka/news-lawendowe-zaufanie,nId,1588956

Banki walczą o klientów. Konto kosztuje mniej niż 0zł.

Oferty Alior Bank bank Bank BPH Bank Gospodarki Żywnościowej Bank Pekao bank zachodni wbk bankomat Citi Bank Handlowy konto osobiste oddział banku ranking

Banki przetrwały kryzys i walczą o nowych klientów. W ciągu roku konto zmienia 5% Polaków, to największy odsetek wśród 27 badanych krajów, podaje firma Bain & Company. Dla 65% z nas najważniejszym kryterium wyboru jest wysokość opłat za prowadzenie konta, ponad 40% badanych przy wyborze kieruje się dodatkowo dostępnością bankomatów i oddziałów banku, na decyzję mają też wpływ opinie znajomych i premie za założenie konta, dane pochodzą z raportu Millward Brown zamówionego przez Getin Bank.

Banki, do których w pierwszej połowie 2014 przeszło najwięcej klientów to kolejno:

1. Alior Bank (343.000 nowych kont)  oferujący „Konto osobiste PLN” i „Konto rozsądne” ze zwrotem 3% płatności kartą w sklepach spożywczych i supermarketach.

2. Getin Bank (177.000 nowych kont) oferujący „Konto Aktywna Karta PLN”

3. mBank (164.000 kont) z „Kontem osobistym z bonusem” oferującym bonus 100zł za założenie konta i brak opłat za konto i za kartę.

4. BZWBK (158.000 kont)

5. ING (154.000 kont) oferujący „Konto z Lwem Direct PLN” z bezpłatnym prowadzeniem konta i korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce.

6. Pekao SA (132.000 kont)

7. PKO BP (103.000 kont)

8. Raiffeisen Bank (49.000 kont)

9. Bank Millenium (43.000 kont) oferujący „Konto 360°” z bezpłatnym prowadzeniem konta, korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą, bezpłatnymi przelewami i kartą płatniczą.

10. BGŻ (30.000 kont)

Największym przegranym jest Credit Agricole, liczba kont w tym banku zmalała o 108.000, kolejne od końca są Eurobank (spadek o 64.000 kont), Citi Handlowy (spadek o 60.000 kont) i Bank Pocztowy (53.000 kont na minusie).

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/nauka/news-lawendowe-zaufanie,nId,1588956