Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

III etap ewakuacji: samoloty wylądowały w Polsce

Polska

Na lotnisku w Królewie Malborskim wylądowały wczoraj trzy samoloty z osobami polskiego pochodzenia, które zostały ewakuowane ze wschodniej Ukrainy. Rzecznik MSZ Marcin Wojciechowski poinformował, że trzy samoloty CASA przyleciały do południa, a dwa kolejne wieczorem. Łącznie z Charkowa przyleciało 178 osób. W Polsce na płycie lotniska czekali na nich minister spraw wewnętrznych Teresa Piotrowska oraz szef MSZ Grzegorz Schetyna. Wszystkie ewakuowane osoby trafią teraz do dwóch ośrodków w Rybakach i Łańsku, gdzie mają mieszkać pół roku. Długość pobytu może jednak ulec zmianie w zależności od potrzeb konkretnej rodziny.
Przygotowanie całej operacji trwało kilka tygodni. Z Donbasu mogli być ewakuowani wszyscy posiadacze Karty Polaka, spełniający kryteria jej otrzymania lub osoby, które mogły udokumentować polskie pochodzenie.

Donbas to nazwa okręgu przemysłowego leżącego na wschodniej Ukrainie i w zachodniej Rosji. W Donbasie znajdują się duże pokłady węgla. Największym miastem regionu jest Donieck mający prawie milion mieszkańców. Czytaj więcej o: donbas».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1351628,Uchodzcy-z-Donbasu-przylecieli-do-Polski-Pod-moim-blokiem-stala-wyrzutnia-rakiet

Udostępnij

ABW czujne w obliczu zagrożenia terroryzmem

Polska abw dżihad islam islamscy terroryści terroryzm zagrożenie

Mimo zapewnień wicepremiera i ministra obrony narodowej Tomasza Siemoniaka o tym, że w Polsce jest bezpiecznie, ABW zwiększyło czujność. Jak informuje „Rzeczpospolita” cudzoziemcy z krajów arabskich są bacznie obserwowani. Również Całodobowe Centrum Antyterrorystyczne w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego zostało postawione w stan gotowości. Centrum pozostaje w stałym kontakcie ze służbami brytyjskimi i francuskimi. Wzmożonym monitoringiem objęto również kilku Polaków, którzy mogą walczyć w szeregach syryjskich dżihadystów.

Donbas to nazwa okręgu przemysłowego leżącego na wschodniej Ukrainie i w zachodniej Rosji. W Donbasie znajdują się duże pokłady węgla. Największym miastem regionu jest Donieck mający prawie milion mieszkańców. Czytaj więcej o: donbas».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/kraj/po-zamachach-we-francji-abw-zwieksza-czujnosc/462lg

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/kraj/po-zamachach-we-francji-abw-zwieksza-czujnosc/462lg