Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Odnaleziono fragment legendarnego trofeum

Sport

Cokół, na którym stał niegdyś Puchar Julesa Rimeta (Złota Nike), odnalazł się niespodziewanie w piwnicach siedziby FIFA w Szwajcarii. Jest to fragment statuetki, wręczanej niegdyś piłkarskim mistrzom świata.

Dziesięciocentymetrowy cokół był cześcią składową Pucharu do 1954 roku – widnieją na niej zwycięzcy czterech pierwszych Mundiali – Urugwaj (1930, 1950) i Włochy (1934 i 1938).  – To jak odkrycie egipskiej mumii – powiedział David Ausseil z  powstającego „World Football Museum”.

Puchar Rimeta był pierwszą nagrodą wręczaną zwycięzcom mistrzostw świata w piłce nożnej. Zgodnie z ówczesnym regulaminem – drużyna, która wygrała go trzykrotnie, dostawała go na własność. W 1970 roku taka sztuka udała się Brazylii. Statuetka jednak w 1983 roku została skradziona z budynku brazylijskiej federacji piłkarskiej i ślad po niej zaginął.

 

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://sport.tvp.pl/18420977/odnaleziono-podstawe-pucharu-rimeta

Udostępnij

NIK żąda śledztwa w sprawie wrocławskiego stadionu

Sport euro 2012 najwyższa izba kontroli prokuratura stadion wrocław

Zdaniem Najwyższej Izby Kontroli podczas budowy wrocławskiego stadionu przed Euro 2012 mogło dojść do przestępstw. Stosowne zawiadomienie zostało złożone do Prokuratury Apelacyjnej we Wrocławiu.

W raporcie, który ukazał się w październiku, NIK wytknął szereg błędów i nieprawidłowości. M.in. miasto Wrocław miało wypłacić wykonawcy dodatkowe 25 mln złotych za przyśpieszenie prac, a także zaniżyć majątek, jaki gmina wniosła do spółki związanej ze stadionem. Budżet miał na tym stracić 11 mln złotych.

NIK wykazał także nieprawidłowości przy przetargach oraz to, że dwa mecze rozegrano na stadionie, który nie miał jeszcze pozwolenia na użytkowanie.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/wroclaw/prokuratura-zajmie-sie-budowa-wroclawskiego-stadionu/jk4sh

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/wroclaw/prokuratura-zajmie-sie-budowa-wroclawskiego-stadionu/jk4sh