Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Rosjanie odpowiedzialni za katastrofę samolotu

Świat

Zdaniem międzynarodowego zespołu dziennikarzy śledczych, to Rosjanie są winni zestrzeleniu malezyjskiego samolotu z 298 pasażerami na pokładzie. Przypomnijmy, katastrofa samolotu zdarzyła się w lipcu ubiegłego roku. O raporcie w tej sprawie informowaliśmy już wcześniej.

Dziennikarze śledczy niemieckiego pisma „Spiegel” i holenderskiego „Algmeen Dagblad”, wspierani przez międzynarodowe fora śledcze Correctiv i Bellingcat, zajęli się odtworzeniem trasy przemarszu rosyjskiej 53. brygady przeciwlotniczej. Działania dziennikarzy bazowały na informacjach dostępnych w internecie oraz na wiadomościach pozyskanych na drodze wywiadów z naocznymi świadkami. Z materiałów zgromadzonych przez pracowników obu redakcji wynika, że 23 czerwca brygada – dysponująca rakietami przeciwlotniczymi – opuściła miejsce zakwaterowania. 17 lipca, w dniu, w którym zestrzelony został samolot, jedna z mobilnych platform rakietowych tej jednostki położona była dokładnie w miejscu, z którego wystartowała rakieta. Rosjanie nadal utrzymują, że za katastrofę samolotu odpowiada ukraiński myśliwiec, jednak eksperci stanowczo odrzucają tę wersję.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Miedzynarodowy-zespol-dziennikarzy-Rosja-odpowiedzialna-za-zestrzelenie-samolotu-MH17,wid,17169406,wiadomosc.html?ticaid=11425c&_ticrsn=3

Udostępnij

Wypadek autobusu w Pakistanie: 57 osób zginęło

Świat autobus cysterna karaczi ofiary śmiertelne pakistan paliwo pożar Shikarpkur szpital wypadek

W Pobliżu Karaczi na południu Pakistanu autobus zderzył się z cysterną przewożącą paliwo na autostradzie między Karaczi a miastem Shikarpkur. Śledczy podali wstępne przyczyny katastrofy. Prawdopodobnie cysterna jechała pod prąd z bardzo dużą prędkością i czołowo zderzyła się z jadącym z naprzeciwka autobusem. Kierowca oraz co najmniej czterech pasażerów autobusu zdążyli z niego uciec, wyskakując przez okna. Seemi Jamali ze szpitala w Karaczi przekazał, że trafiło tam 57 ciał. Lekarze podkreślają jednak, że liczba ofiar może okazać się większa, gdy autobus zostanie dokładnie sprawdzony.

https://www.youtube.com/watch?v=KNuNkoX5FGA

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-autobus-zderzyl-sie-z-cysterna-w-pakistanie-zginelo-co-najmn,nId,1587136

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-autobus-zderzyl-sie-z-cysterna-w-pakistanie-zginelo-co-najmn,nId,1587136