Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Twarde lądowanie rakiety wielokrotnego użytku Falcon 9

Nauka i Technologie

Testowany przez SpaceX Falcon 9 miał po starcie i odczepieniu od pozostałej części rakiety, wylądować na pływającej po morzu platformie. Ten etap prób zakończył się tylko częściowym sukcesem. Rakieta wróciła wprawdzie na miejsce startu, ale podczas lądowania uderzyła o pokład ze zbyt dużą prędkością.

Zdaniem SpaceX niepowodzenie na wczesnym etapie rozwoju rakiety nie jest niczym nadzwyczajnym i już w ciągu kilku najbliższych miesięcy uda się je zredukować do nie więcej, niż 20 procent.

Założona przez Elona Muska, prywatna firma kosmiczna SpaceX, wykonuje – na podstawie kontraktu z NASA – loty zaopatrzeniowe na Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS). Jeden z takich lotów okazał się zarazem testem rakiety nowego rodzaju.

Falcon 9 ma nie tylko wynieść na orbitę potrzebny ładunek, ale także wrócić na Ziemię, dzięki czemu niektóre elementy będzie można wykorzystywać wielokrotnie. Celem tej inicjatywy jest radykalne zmniejszenie kosztów wynoszenia na orbitę różnych ładunków.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.geekweek.pl/aktualnosci/21579/niezbyt-udane-ladowanie-falcona-na-platformie

Udostępnij

Dzięki ubraniom ze srebrem oszczędzimy na ogrzewaniu

Nauka i Technologie energia energia elektryczna Komfort cieplny nanotechnologia Nanowłókna Odzież Ogrzewanie oszczędności srebro Ubrania

Znaczne oszczędności dzięki zastosowaniu srebrnych nanowłókien przewiduje zespół naukowców z Uniwersytetu Stanforda. Zdaniem badaczy ubrania, pokryte nanowłóknami mogą odbijać nawet do 90 proc. ciepła, wypromieniowanego przez ciało człowieka. Dla porównania zwykłe ubrania odbijają około 20 proc. ciepła.

Zdaniem badaczy dzięki zastosowaniu ubrań z nanowłóknami możliwa byłaby rezygnacja z ogrzewania pomieszczeń. Obecnie 47 proc. zużywanej energii pochłania ogrzewanie pomieszczeń, z czego 42 proc. przypada na pomieszczenia mieszkalne. Zamiast tradycyjnego ogrzewania budynków zespół pod kierunkiem proponuje wprowadzić indywidualne, aktywne ogrzewanie elektryczne.

W przypadku testowanego rozwiązania bateria zapewniająca napięcie 0,9 V umożliwiała podniesienie temperatury ubrania z nanowłóknami do 38 stopni Celsjusza. Pomysłodawcy tego rozwiązania podkreślają, że ubranie wzbogacone o nanowłókna nie byłoby znacząco droższe, zwłaszcza, że włókna srebra będzie można zastąpić tańszą miedzią lub aluminium.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/srebro-ubranie-nanowlokna-AgNW,21692

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/srebro-ubranie-nanowlokna-AgNW,21692