Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Justyna Kowalczyk zemdlała w trakcie biegu

Sport

Justyna Kowalczyk nie ukończyła ostatniego etapu Tour de Ski – podbiegu na Alpe Cermis. W trakcie rywalizacji Polka zrzuciła opaskę i okulary, a chwilę później zemdlała. Jako jeden z pierwszych znalazł się przy niej jej brat Tomasz – z zawodu kardiolog. Justyna Kowalczyk została przewieziona do punktu medycznego, a następnie karetką zawieziono ją do szpitala w Cavalese. Po dwóch godzinach Polka poczuła się lepiej i została wypisana ze szpitala

– Dostałam wypis ze szpitala, ale nie wiem, co jest w nim napisane, bo nie znam włoskiego. Podobno przez około cztery minuty od upadku w ogóle nie reagowałam – powiedziała w rozmowie z dziennikarzem „eurosport.onet.pl” Justyna Kowalczyk.
poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://eurosport.onet.pl/zimowe/biegi-narciarskie/dramat-justyny-kowalczyk-pod-alpe-cermis-polka-opuscila-szpital-i-czuje-sie-juz/n2kk6

Udostępnij

"The Guardian" zadrwił ze Szczęsnego

Sport arsenal liga angielska maciej szczęsny piłka nożna wojciech szczęsny
„Rodzice potrafią zażenować dzieci na różne sposoby i wielu zna to uczucie – niefortunny taniec ojca na weselu, mama używająca twojego czułego przezwiska sprzed lat w miejscu publicznym, kiedy jesteś już po 30. Wiecie, te sprawy” – pisze The Guardian, nawiązując do wywiadu jakiego udzielił Maciej Szczęsny, a który przedrukowała brytyjska prasa. Mistrz Polski w barwach czterech klubów sugerował w nim, że Arsenal, gdzie na bramce stoi Wojciech Szczęsny, ma słabą linię defensywną, a zwrotność Pera Mertesackera porównał do zwrotności nosorożca.
„Prawdopodobnie (po tym wywiadzie) Szczęsny junior przywitał się z kolegami na głębokim wdechu, wycedził tradycyjne »starzy, co nie?« i przewrócił oczami.” – sugeruje angielski dziennik.
Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://eurosport.onet.pl/pilka-nozna/polacy-za-granica/the-guardian-zadrwil-z-wywiadu-macieja-szczesnego/dmqpp

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://eurosport.onet.pl/pilka-nozna/polacy-za-granica/the-guardian-zadrwil-z-wywiadu-macieja-szczesnego/dmqpp