Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Skutki wichury: brak prądu i wiele zniszczeń

Polska

W całej Polsce wiatr wiał w porywach nawet do 100km/h. Strażacy w ciągu jednej doby interweniowali ponad 1200 razy. Najwięcej szkód wiatr wyrządził na terenie województwa zachodniopomorskiego, pomorskiego, dolnośląskiego i lubuskiego. Strażacy usuwali setki połamanych drzew, blokujących przejazd na drogach. Zabezpieczali również domy i budynki, na których wichura zerwała dachy. W północno-zachodniej Polsce bez prądu było w sobotę wieczorem ponad 200 tysięcy odbiorców. Na terenie całego kraju zostało rannych kilka osób. Na Bałtyku z powodu wysokich fal nie wypłynęły wczoraj niektóre promy kursujące do Szwecji.
Dziś wiatr ma być już słabszy, ale nadal niebezpieczny, szczególnie dla kierowców.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/silna-wichura-paralizuje-kraj-strazacy-walcza-ze-skutkami-wichury,504933,s.html

Udostępnij

Rząd porozmawia z protestującymi górnikami

Polska delegacja górnictwo górnicy Katowice kopalnie protest Śląsk strajk

Rozmowy delegacji rządowej z przedstawicielami protestujących górników rozpoczną się dziś o godz. 15.00 w Katowicach. Protesty górników są odpowiedzią na informacje o rządowych planach restrukturyzacji Kompanii Węglowej. Plany te zakładają zamknięcie kopalń: Brzeszcze, Bobrek-Centrum, Sośnica-Makoszowy i Pokój. W strajkach pod ziemią uczestniczy ponad 2 tys. górników, na powierzchni protestuje ok. tysiąca. Do protestujących górników pojechał pełnomocnik rządu do spraw restrukturyzacji górnictwa węgla kamiennego Wojciech Kowalczyk, wiceminister skarbu państwa Rafał Baniak, wiceminister pracy i polityki społecznej Jacek Męcina oraz podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Jakub Jaworowski.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/846055,beda-rozmowy-z-protestujacymi-gornikami-rzad-wysyla-delegacje-na-slask.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/846055,beda-rozmowy-z-protestujacymi-gornikami-rzad-wysyla-delegacje-na-slask.html