Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Dzięki ubraniom ze srebrem oszczędzimy na ogrzewaniu

Nauka i Technologie

Znaczne oszczędności dzięki zastosowaniu srebrnych nanowłókien przewiduje zespół naukowców z Uniwersytetu Stanforda. Zdaniem badaczy ubrania, pokryte nanowłóknami mogą odbijać nawet do 90 proc. ciepła, wypromieniowanego przez ciało człowieka. Dla porównania zwykłe ubrania odbijają około 20 proc. ciepła.

Zdaniem badaczy dzięki zastosowaniu ubrań z nanowłóknami możliwa byłaby rezygnacja z ogrzewania pomieszczeń. Obecnie 47 proc. zużywanej energii pochłania ogrzewanie pomieszczeń, z czego 42 proc. przypada na pomieszczenia mieszkalne. Zamiast tradycyjnego ogrzewania budynków zespół pod kierunkiem proponuje wprowadzić indywidualne, aktywne ogrzewanie elektryczne.

W przypadku testowanego rozwiązania bateria zapewniająca napięcie 0,9 V umożliwiała podniesienie temperatury ubrania z nanowłóknami do 38 stopni Celsjusza. Pomysłodawcy tego rozwiązania podkreślają, że ubranie wzbogacone o nanowłókna nie byłoby znacząco droższe, zwłaszcza, że włókna srebra będzie można zastąpić tańszą miedzią lub aluminium.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/srebro-ubranie-nanowlokna-AgNW,21692

Udostępnij

Prąd strumieniowy skrócił lot przez Atlantyk do 5 godz.

Nauka i Technologie Atmosfera boeing Boeing 777 Boeing 777-200 Heathrow londyn lotnictwo nowy Jork Prąd strumieniowy samolot pasażerski Wiatry

Prąd strumieniowy rozpędził samolot pasażerski prawie do prędkości dźwięku – Boeing poruszał się względem Ziemi z prędkością przekraczającą 1200 km na godzinę. Dzięki temu transoceaniczna trasa została pokonana w środę, 7 stycznia, w ciągu 5 godzin i 16 minut, a samolot wylądował na londyńskim lotnisku Heathrow 1,5 godziny przed czasem. Choć wykorzystanie prądów strumieniowych nie jest niczym niezwykłym, wyjątkowa była w tym przypadku prędkość samolotu i uzyskany czas lotu.

Było to możliwe dzięki szczęśliwemu dla pilotów zbiegowi okoliczności. Prąd strumieniowy okazał się nie tylko bardzo silny, ale również szeroki, co ułatwiło załodze wykorzystanie oferowanych przez naturę możliwości.

Prądy strumieniowe to silne, stabilne wiatry wiejące na dużych wysokościach. Wykorzystanie ich przez rejsowe samoloty pasażerskie może obniżyć koszty paliwa i czas przelotu, ale niedawny lot Boeinga 777-200, zmierzającego z Nowego Jorku do Londynu, okazał się wyjątkowy.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/11337617/Jet-stream-blasts-BA-plane-across-Atlantic-in-record-time.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/11337617/Jet-stream-blasts-BA-plane-across-Atlantic-in-record-time.html