Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Prezydent Obama proponuje darmowe studia techniczne

Świat

Prezydent USA Barack Obama zaproponował, by dla najuboższych i najzdolniejszych uczniów nauka w dwuletnich technicznych college’ach była darmowa. College to uczelnia dla absolwentów szkół średnich, po ukończeniu jej otrzymuje się tytuł „associate” – w Polsce odpowiednikiem jest technik. W USA bezpłatne jest tylko kształcenie w obowiązkowych szkołach średnich.
Wprowadzenie w życie propozycji prezydenta pozwoliłoby podjąć naukę milionom młodych ludzi, których obecnie nie stać na opłacanie czesnego. Koszt programu pokrywałby budżet federalny oraz budżety stanów, które wezmą udział w projekcie. Barack Obama podkreślił, że realizacja tego programu pozwoli zwiększyć liczbę wykwalifikowanych pracowników. Szczegóły całej inicjatywy prezydent USA przedstawi 20 stycznia w przemówieniu o stanie państwa.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,91446,17233450,USA_Obama_zglasza_inicjatywe_ws__darmowych_dwuletnich.html

Udostępnij

Ekipy poszukujące samolotu AirAsia odebrały sygnały

Świat AirAsia akcja poszukiwawcza boeing czarne skrzynki indonezja katastrofa Morze Jawajskie Santoso Sayogo wrak samolotu

pochodzące prawdopodobnie z czarnych skrzynek zaginionego Airbusa. Przedstawiciel indonezyjskich służb ratunkowych poinformował, że sygnały odebrał statek, a nurkowie już próbują dotrzeć do ich źródła. Natomiast jeden ze śledczych, Santoso Sayogo, twierdzi, że czarnych skrzynek, które w tym modelu samolotu montowane są w tylnej jego części, najprawdopodobniej już nie ma. Zaznaczył jednak, że czeka na potwierdzenie, czy odebrane sygnały naprawdę pochodzą z czarnych skrzynek samolotu.
Airbus należący do taniego przewoźnika AirAsia przewoził na pokładzie 162 osoby. 28 grudnia wpadł do Morza Jawajskiego podczas lotu z Indonezji do Singapuru. Do tej pory ekipy poszukiwawcze znalazły 48 ciał i pięć dużych części wraku około 10 kilometrów od miejsca, w którym utracony został kontakt z maszyną.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114881,17228233,Indonezyjskie_sluzby__Odebralismy_sygnaly__ktore_prawdopodobnie.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114881,17228233,Indonezyjskie_sluzby__Odebralismy_sygnaly__ktore_prawdopodobnie.html