rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Teleskop Kepler odkrył kolejne planety podobne do Ziemi

Teleskop Kepler ze względu na awarię nie jest w stanie wykrywać kolejnych planet, ale zebrane przez niego dane pozwalają na ogłaszanie nowych odkryć astronomicznych. NASA potwierdziła, że dzięki teleskopowi odkryto już ponad 1000 nowych planet.

Wśród nowoodkrytych obiektów znalazło się 8 planet, z czego dwie – Kepler-438b i Kepler-442b – zostały uznane za potencjalne, bliźniacze planety Ziemi. Prawdopodobnie panują tam warunki zbliżone do tych z naszej planety, co wyjaśniał dr Doug Caldwell z Seti (Search for Extra-Terrestrial Intelligence) Institute:

„Obserwacje dokonywane dzięki teleskopowi Keplera i inne dane, które mamy nie pozwalają stwierdzić czy planety mają oceany z rybami, a na ich kontynentach rosną drzewa. Wszystko, co wiemy, to ich wielkość i energia, którą otrzymują one od gwiazdy będącej centrum ich systemu. Możemy więc powiedzieć: z ich wielkości wnioskujemy, że jej powierzchnia powinna być skalista, a pochłaniana przez z nią energia jest podobna do tej, którą pochłania Ziemia.”

Najlepiej pisze o tym: http://nauka.newsweek.pl/nasa-odkryla-wlasnie-osiem-nowych-planet-dwie-przypominaja-ziemie,artykuly,354661,1.html

Naukowcy wiedzą, jak przewidywać ruchy kierowców

Nauka i Technologie bezpieczeństwo Bezpieczeństwo na drodze Jazda samochodem Kierowanie Kierowcy Reakcje samochód skandynawia szwecja

Ruchy kierownicą, jakie wykona kierowca w czasie jazdy można przewidzieć. Dzięki temu w przyszłości samochody mogą zostać wyposażone w system, który skoryguje błędne decyzje kierowcy. Będzie to możliwe dzięki odkryciu szwedzkich naukowców, którzy postanowili wyjaśnić nieścisłości starej, pochodzącej z 1947 roku teorii dotyczącej prowadzenia pojazdów.

Została ona opracowana przez Arnolda Tustina, który dostrzegł, że podczas jazdy kierowcy mogą wykonywać pozornie nieprzewidywalne ruchy kierownicą. Ponad pół wieku później, dzięki prześledzeniu zapisu wideo, dokumentującego ponad tysiąc godzin kierowania różnymi pojazdami, udało się znaleźć matematyczny model wskazujący, jak mocno kierowca chce skręcić kierownicą już w momencie zaczęcia przez niego tego ruchu.

Ola Benderius, jeden z autorów badania stwierdził, że odkrycie „Może kompletnie zmienić to, jak traktujemy ludzką kontrolę pojazdów i maszyn. Mam nadzieję i wierzę w to, że wielu naukowców zacznie wykorzystywać te wyniki i zacznie myśleć w nowy sposób. To może popchnąć dziedzinę badawczą w zupełnie innym kierunku.”

Najlepiej pisze o tym: http://www.brd24.pl/technologie/samochod-przewidzi-ruch-kierownica-dzieki-niezwyklemu-odkryciu-szwedow/

Samochód skończył żywot? Co zrobić?

Oferty akcesoria samochodowe auto samochód

Tak to już bywa, że pewnego dnia po latach wiernej służby Twój ukochany samochód omawia posłuszeństwa.

Wizyta u mechanika zdradza wszystko- za koszta naprawy przyjdzie Ci słono zapłacić, a to przecież nie jedyny wydatek w tym miesiącu. Żadne narzędzia samochodowe już nie pomogą, choć tutaj można porównać oferty. W jeszcze gorszej opcji samochód do niczego już się nie nadaje i jedyne co z niego wyciągniesz to zysk ze złomowania. A trzeba przecież jakoś dojechać do pracy i odwieść dzieciaki do szkoły. Czujesz nóż na gardle, a decyzja musi być podjęta jak najszybciej. Skąd więc wziąć pieniądze?

Rozwiązaniem może być pożyczka na samochód. Może i Ty skorzystasz z takiego wyjścia? Przejrzyj oferty banków i wybierz i ta najkorzystniejszą dla siebie pożyczkę. Na samochód warto wydać pieniądze, ponieważ oszczędzanie na częściach i wykonaniu może obrócić się przeciwko nam. Pożyczka na samochód w zaufanym banku nie musi wiązać się z ryzykiem a regularne spłaty to podstawa dobrej relacji z bankiem.

Pracownicy banku to doświadczeni życiowo ludzie i doskonale wiedzą, że w naszym życiu zdarzają się takie nieoczekiwane wypadki. Bez wydawania sądów udzielą Ci pożyczki na samochód i będą trzymać kciuki za pozytywne rozwiązanie Twojego problemu.