rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Teleskop Kepler odkrył kolejne planety podobne do Ziemi

Teleskop Kepler ze względu na awarię nie jest w stanie wykrywać kolejnych planet, ale zebrane przez niego dane pozwalają na ogłaszanie nowych odkryć astronomicznych. NASA potwierdziła, że dzięki teleskopowi odkryto już ponad 1000 nowych planet.

Wśród nowoodkrytych obiektów znalazło się 8 planet, z czego dwie – Kepler-438b i Kepler-442b – zostały uznane za potencjalne, bliźniacze planety Ziemi. Prawdopodobnie panują tam warunki zbliżone do tych z naszej planety, co wyjaśniał dr Doug Caldwell z Seti (Search for Extra-Terrestrial Intelligence) Institute:

„Obserwacje dokonywane dzięki teleskopowi Keplera i inne dane, które mamy nie pozwalają stwierdzić czy planety mają oceany z rybami, a na ich kontynentach rosną drzewa. Wszystko, co wiemy, to ich wielkość i energia, którą otrzymują one od gwiazdy będącej centrum ich systemu. Możemy więc powiedzieć: z ich wielkości wnioskujemy, że jej powierzchnia powinna być skalista, a pochłaniana przez z nią energia jest podobna do tej, którą pochłania Ziemia.”

Najlepiej pisze o tym: http://nauka.newsweek.pl/nasa-odkryla-wlasnie-osiem-nowych-planet-dwie-przypominaja-ziemie,artykuly,354661,1.html

Naukowcy wiedzą, jak przewidywać ruchy kierowców

Nauka i Technologie bezpieczeństwo Bezpieczeństwo na drodze Jazda samochodem Kierowanie Kierowcy Reakcje samochód skandynawia szwecja

Ruchy kierownicą, jakie wykona kierowca w czasie jazdy można przewidzieć. Dzięki temu w przyszłości samochody mogą zostać wyposażone w system, który skoryguje błędne decyzje kierowcy. Będzie to możliwe dzięki odkryciu szwedzkich naukowców, którzy postanowili wyjaśnić nieścisłości starej, pochodzącej z 1947 roku teorii dotyczącej prowadzenia pojazdów.

Została ona opracowana przez Arnolda Tustina, który dostrzegł, że podczas jazdy kierowcy mogą wykonywać pozornie nieprzewidywalne ruchy kierownicą. Ponad pół wieku później, dzięki prześledzeniu zapisu wideo, dokumentującego ponad tysiąc godzin kierowania różnymi pojazdami, udało się znaleźć matematyczny model wskazujący, jak mocno kierowca chce skręcić kierownicą już w momencie zaczęcia przez niego tego ruchu.

Ola Benderius, jeden z autorów badania stwierdził, że odkrycie „Może kompletnie zmienić to, jak traktujemy ludzką kontrolę pojazdów i maszyn. Mam nadzieję i wierzę w to, że wielu naukowców zacznie wykorzystywać te wyniki i zacznie myśleć w nowy sposób. To może popchnąć dziedzinę badawczą w zupełnie innym kierunku.”

Najlepiej pisze o tym: http://www.brd24.pl/technologie/samochod-przewidzi-ruch-kierownica-dzieki-niezwyklemu-odkryciu-szwedow/

Dealerzy samochodowi oferują bezpłatne jazdy próbne

Oferty Alfa Romeo fiat Ford jazda próbna Lancia rynek samochodowy samochód Skoda Suzuki

Ponad 270.000 nowych samochodów zarejestrowano w Polsce od stycznia do października 2014, oznacza to wzrost o prawie 15% liczone rok do roku. Sprzedawcom samochodów zależy na zainteresowaniu klientów i budowaniu wizerunku marki. Osoby, które skorzystały z jazdy próbnej, nawet jeśli same nie kupią samochodu, opowiadają o nim znajomym.

Bezpłatne jazdy próbne na terenie całej Polski oferują między innymi: