rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Teleskop Kepler odkrył kolejne planety podobne do Ziemi

Teleskop Kepler ze względu na awarię nie jest w stanie wykrywać kolejnych planet, ale zebrane przez niego dane pozwalają na ogłaszanie nowych odkryć astronomicznych. NASA potwierdziła, że dzięki teleskopowi odkryto już ponad 1000 nowych planet.

Wśród nowoodkrytych obiektów znalazło się 8 planet, z czego dwie – Kepler-438b i Kepler-442b – zostały uznane za potencjalne, bliźniacze planety Ziemi. Prawdopodobnie panują tam warunki zbliżone do tych z naszej planety, co wyjaśniał dr Doug Caldwell z Seti (Search for Extra-Terrestrial Intelligence) Institute:

„Obserwacje dokonywane dzięki teleskopowi Keplera i inne dane, które mamy nie pozwalają stwierdzić czy planety mają oceany z rybami, a na ich kontynentach rosną drzewa. Wszystko, co wiemy, to ich wielkość i energia, którą otrzymują one od gwiazdy będącej centrum ich systemu. Możemy więc powiedzieć: z ich wielkości wnioskujemy, że jej powierzchnia powinna być skalista, a pochłaniana przez z nią energia jest podobna do tej, którą pochłania Ziemia.”

Najlepiej pisze o tym: http://nauka.newsweek.pl/nasa-odkryla-wlasnie-osiem-nowych-planet-dwie-przypominaja-ziemie,artykuly,354661,1.html

Naukowcy wiedzą, jak przewidywać ruchy kierowców

Nauka i Technologie bezpieczeństwo Bezpieczeństwo na drodze Jazda samochodem Kierowanie Kierowcy Reakcje samochód skandynawia szwecja

Ruchy kierownicą, jakie wykona kierowca w czasie jazdy można przewidzieć. Dzięki temu w przyszłości samochody mogą zostać wyposażone w system, który skoryguje błędne decyzje kierowcy. Będzie to możliwe dzięki odkryciu szwedzkich naukowców, którzy postanowili wyjaśnić nieścisłości starej, pochodzącej z 1947 roku teorii dotyczącej prowadzenia pojazdów.

Została ona opracowana przez Arnolda Tustina, który dostrzegł, że podczas jazdy kierowcy mogą wykonywać pozornie nieprzewidywalne ruchy kierownicą. Ponad pół wieku później, dzięki prześledzeniu zapisu wideo, dokumentującego ponad tysiąc godzin kierowania różnymi pojazdami, udało się znaleźć matematyczny model wskazujący, jak mocno kierowca chce skręcić kierownicą już w momencie zaczęcia przez niego tego ruchu.

Ola Benderius, jeden z autorów badania stwierdził, że odkrycie „Może kompletnie zmienić to, jak traktujemy ludzką kontrolę pojazdów i maszyn. Mam nadzieję i wierzę w to, że wielu naukowców zacznie wykorzystywać te wyniki i zacznie myśleć w nowy sposób. To może popchnąć dziedzinę badawczą w zupełnie innym kierunku.”

Najlepiej pisze o tym: http://www.brd24.pl/technologie/samochod-przewidzi-ruch-kierownica-dzieki-niezwyklemu-odkryciu-szwedow/

Promocja konta w PKO BP

Oferty konta bankowe PKO

Wydaj dyszkę! Zgarnij stówkę! PKO Bank Polski walczy o nowych użytkowników. Przygotował on dla wszystkich potencjalnych klientów bardzo atrakcyjną promocję. Zakładając „Konto za zero” i wydając za pomocą aplikacji mobilnej IKO zaledwie 10 złotych można otrzymać premię w wysokości 100 złotych. Posiadacz konta ma dostęp do kilku bardzo przydatnych produktów, takich jak saldo debetowe, lokata terminowa, rachunek oszczędnościowy, pożyczka, czy kredyt odnawialny.

Jak promocja PKO BP – zyskaj 100 złotych wygląda w praktyce?

Do 31 marca 2016 roku należy złożyć wniosek o prowadzenie Konta za Zero w banku PKO BP. Następnie w ciągu 30 dni od wysłania wniosku, trzeba podpisać umowę o Konto. Pozostaje nam jeszcze w ciągu 30 dni od uruchomienia konta, dokonać jednej lub kilku bezgotówkowych operacji (z wyłączeniem operacji dokonywanych online). Zrobimy to w jednym z punktów usługowo-handlowych. Warunkiem jest skorzystanie z mobilnej aplikacji IKO powiązanej z PKO Kontem za Zero i wydanie w ten sposób co najmniej 10 złotych. Premię otrzymamy do 25 czerwca 2016 roku.

Warunek niezbędny do otrzymania tego atrakcyjnego bonusu nie jest zbyt wygórowany. Dlatego wszyscy, którzy zastanawiają się nad założeniem konta i wyborem PKO Banku Polskiego, powinni wziąć pod uwagę tę interesującą zachętę.

Podsumowując, to atrakcyjna zachęta, bowiem warunek konieczny do otrzymania bonusu nie jest wygórowany. Dla klientów którzy szukają obecnie konta i zastanawiają się nad wyborem PKO, będzie to z pewnością dodatkowy argument „za”. Premia jest gwarantowana dla wszystkich klientów, którzy spełnią wymogi regulaminu. Warto jednak się pospieszyć, gdyż pula premii jest ograniczona. Za jednym zamachem można założyć korzystne konto osobiste i zgarnąć 100 złotych kieszonkowego.

Więcej aktualnych promocji w bankach możesz znaleźć w serwisie kontomania.pl