Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Litwa: poradnik, jak zachować się po wybuchu wojny

Polityka

wydało litewskie Ministerstwo Obrony. Wydawnictwo to jest ważne w kontekście sytuacji wojskowej na Ukrainie, ale też ewentualnej wojny hybrydowej oraz innych sytuacji ekstremalnych – powiedział podczas wczorajszej prezentacji poradnika minister Juozas Olekas. Poradnik ma ponad 100 stron, na których szczegółowo opisane zostało w jaki sposób władze poinformują Litwinów o zagrożeniu, jak mieszkańcy Litwy mogą przekazać informacje, co robić w przypadkach zagrożenia, jak się ewakuować, dokąd i jakie rzeczy ze sobą zabrać, w jaki sposób przyłączyć się do ruchu oporu. Poradnik w formie książkowej ma być dostępny w bibliotekach, szkołach, urzędach i organizacja pozarządowych. Wersja elektroniczna na portalu Ministerstwa Obrony Litwy.
W tym roku wydatki Litwy na obronę wyniosą o jedną trzecią więcej niż w roku ubiegłym. Budżet przewiduje, że resort obrony otrzyma 427,5 mln euro, równowartość 1,1 proc. PKB. Między innymi litewski MON planuje utworzenie dwóch batalionów szybkiego reagowania składających się z około 2500 żołnierzy, w większości weteranów międzynarodowych operacji wojskowych.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.deon.pl/wiadomosci/swiat/art,20043,poradnik-jak-zachowac-sie-na-wypadek-wojny.html

Udostępnij

Ministerstwo Spraw Zagranicznych broni Sikorskiego

Polityka crawford konsultacje ministerstwo spraw zagranicznych MSZ sikorski wydatki

Któremu tygodnik „Wprost” zarzucił, że kiedy był ministrem spraw zagranicznych zapłacił ćwierć miliona złotych za konsultację tekstów przemówień swojemu bliskiemu znajomemu byłemu ambasadorowi Wielkiej Brytanii w Polsce Charlesowi Crawfordowi. Za jedną konsultację ministerstwo płaciło 19 tysięcy złotych. Krytycy tego procederu przypominali, że MSZ zatrudnia specjalistów od przemówień, osoby urodzone i wykształcone w USA i Wielkiej Brytanii, więc wydatki nie były uzasadnione.
– Chodzi o to, żeby nasz przekaz, z którym chcemy dotrzeć do partnerów, był jak najbardziej efektywny i najwyższej jakości. Polska jest w Unii Europejskiej i w NATO coraz bardziej wpływowym państwem, ale rodzi to też pewne standardy, których powinniśmy przestrzegać – argumentował rzecznik MSZ Marcin Wojciechowski, który pełnił tę funkcję również za kadencji Radosława Sikorskiego.
Zdaniem rzecznika konsultacje Crawforda bardzo dobrze służyły polskiej dyplomacji.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/resort-spraw-zagranicznych-broni-tlumaczen,198,0,1688006.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/resort-spraw-zagranicznych-broni-tlumaczen,198,0,1688006.html