Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Po niewielkich wzrostach rubel znowu w dół

Finanse

Wczoraj po południu o godz. 18.25 na giełdzie w Moskwie za dolara trzeba było płacić 59,39 rubla, o 3,40 rubla więcej niż niż na zamknięciu ostatnich notowań ubiegłego roku z 30 grudnia. Euro kosztowało 70,70 rubla, o 2,05 rubla więcej niż podczas ostatnich notowań zeszłego roku.
Pod koniec stycznia wiele wskazywało na to, że Rosjanom udało się zatrzymać spadek wartości rubla, kurs zaczął nawet nieznacznie rosnąć. Analitycy wiążą spadki przede wszystkim z obniżaniem się cen ropy naftowej na świecie. Wpływy z jej eksportu przynoszą prawie połowę przychodów budżetu Rosji.
W poniedziałek cena ropy Brent na giełdzie w Londynie spadła poniżej poziomu 55 dolarów za baryłkę. To najniższa cena od maja 2009 roku. Nie bez wpływu na wartość rubla jest też odpływ kapitału z Rosji. Według Banku Rosji w 2014 roku osiągnął on 130 mld dolarów.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/ekonomia/news-fatalny-poczatek-roku-dla-rubla,nId,1584400#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Udostępnij

Nowy podatek od nowego roku blokuje obniżki cen paliw

Finanse biopaliwa paliwa podate rząd stacja benzynowa ustawa

W cenę paliwa wliczony jest od 1 stycznia nowy podatek wprowadzony pod nazwa opłata zapasowa. Rozporządzenie o wprowadzeniu tego podatku zostało wydane przed blisko rokiem, choć Rada Legislacyjna przy premierze uznała ją wówczas za niezgodną z konstytucją. Według prawników wprowadzenie nowego podatku wymaga ustawy, tymczasem opłata zapasowa nie została uchwalona przez Sejm i Senat, ale wprowadzona rozporządzeniem ministra Gospodarki.

DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 16 grudnia 2014 r.
Poz. 1812
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI 1) z dnia 10 grudnia 2014 r. w sprawie określenia stawek opłaty zapasowej
Na podstawie art. 21b ust. 9 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym (Dz. U. z 2014 r. poz. 1695) zarządza się, co następuje:
§ 1. Stawka opłaty zapasowej wynosi odpowiednio:
1) 43,00 PLN za tonę ekwiwalentu ropy naftowej;
2) 99,00 PLN za tonę gazu płynnego LPG.
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 r.
Minister Gospodarki: wz. J. Pietrewicz

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://parezja.pl/ceny-paliw-spadaja-wiec-rzad-naklada-nowy-podatek/

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://parezja.pl/ceny-paliw-spadaja-wiec-rzad-naklada-nowy-podatek/