Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Włosi tracą 91 miliardów euro rocznie na Facebooku

Finanse

twierdzi wykładowca ekonomii i zarządzania Luciano Canova. Według niego 25,2 miliona włoskich użytkowników spędza średnio na Facebooku godzinę dziennie przez cały rok. To daje ponad 9,1 miliarda godzin rocznie, a jeśli godzinę wycenić na 10 euro suma wyniesie 91 miliardów euro.
Wyliczenia włoskiego ekonomisty zamieszcza weekendowy dodatek dziennika „La Repubblica”. Redakcja przyznaje, że wątpliwości budzi założenie,że czas spędzony przed komputerem można wyceniać w ten sposób, ale z drugiej strony wyliczenie pokazuje skalę zjawiska.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ekonomista-czas-spedzony-przez-Wlochow-na-Facebooku-wart-91-mld-euro-rocznie-3264323.html

Udostępnij

155 tys. zł kary musi zapłacić PKP Intercity

Finanse bilet cena kara pkp intercity promocja Urząd Transportu Kolejowego

za brak informacji pasażerskiej o możliwości zakupu w cenach promocyjnych biletów na podróż pociągami spółki w automatach biletowych. Karę nałożył prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) za, jak informuje komunikat urzędu, niedostępność pełnego zakresu ofert promocyjnych w automatach biletowych spółki i nieprawidłowe działanie systemu sprzedaży biletów.
UTK ustalił, że system sprzedaży nie wskazywał, że dane połączenie objęte jest promocyjną ofertą taryfową. „Podróżni nabywali, więc bilety bez świadomości, że interesującą ich podróż mogą odbyć w tańszej cenie”, głosi komunikat.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/PKP-Intercity-zaplaci-ponad-150-tys-zl-kary-3264179.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/PKP-Intercity-zaplaci-ponad-150-tys-zl-kary-3264179.html