Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Marit Bjoergen wygrała prolog Tour de Ski

Sport

Norweżka Marit Bjoergen wygrała pierwszy etap Tour de Ski w biegach narciarski. Zawodniczka wyprzedziła inne reprezentantki Norwegii -Heidi Weng i Ragnhild Hagę.

W pierwszy etapie TdS zawodniczki rywalizowały w biegu na 3 km stylem dowolnym. Polka Justyna Kowalczyk zajęła 10 miejsce, a Sylwia Jaśkowiec była 24. Sobotnie zawody odbyły się w niemieckim Oberstdorfie. W niedzielę odbędzie się tam kolejny etap, bieg na 10 km stylem klasycznym. Później Tour de Ski przeniesie się do Szwajcarii i Włoch, gdzie 11 stycznie zawodniczki w finałowym etapie zmierzą się w podbiegu na Alpe Cermis.

 

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://eurosport.onet.pl/zimowe/biegi-narciarskie/tour-de-ski-marit-bjoergen-najlepsza-w-prologu-justyna-kowalczyk-dziesiata/hchdd

Udostępnij

Jacek Czachor nie pojedzie w Dakarze

Sport dakar jacek czachor marek dąbrowski rajdy sporty samochodowe

Już jutro, 4 stycznia, rusza kolejna edycja rajdu Dakar. Obecnie w Buenos Aires trwają ostatnie kontrole przed startem. W rajdzie weźmie udział 166 motocykli, 136 samochodów, 63 ciężarówek i 46 quadów. Wśród zawodników nie zabraknie Polaków – do wczoraj miało ich być 15 (Dariusz Rodewald startuje używając licencji holenderskiej), ale w polskiej ekipie zaszła wymuszona zmiana.

Jacek Czachor ze względów osobistych zmuszony był do rezygnacji z udziału w rajdzie. W poprzednich latach Czachor startował w Dakarze wielokrotnie – przez wiele lat jako motocyklista, a w zeszłym roku jako pilot Marka Dąbrowskiego, który także wcześniej brał udział w rajdzie jadąc motocyklem. W ubiegłym roku Czachor i Dąbrowski zajęli siódme miejsce wśród samochodów – najlepsze spośród debiutantów. W tym roku znów mieli wystartować razem, jednak ze względu na nieobecność Czachora pilotem Dąbrowskiego został w ostatniej chwili Brytyjczyk Mark Powell.

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://motoryzacja.interia.pl/raport-dakar-2015/dakar/news-dakar-2015-jacek-czachor-wycofal-sie-ze-startu,nId,1582540

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://motoryzacja.interia.pl/raport-dakar-2015/dakar/news-dakar-2015-jacek-czachor-wycofal-sie-ze-startu,nId,1582540