Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

ViewSonic V55 – pierwszy smartfon ze skanerem tęczówki

Nauka i Technologie

Firma VievSonic zamierza wprowadzić na rynek smartfon, wyposażony w nowy w tej kategorii urządzeń rodzaj zabezpieczeń biometrycznych. Telefon będzie rozpoznawał właściciela skanując tęczówkę, która – podobnie jak np. odciski palców – jest odmienna u każdego człowieka.

Telefon będzie skanował oko użytkownika nie za pomocą kamery, ale przez specjalny czujnik umieszczony w prawym górnym roku przedniej ścianki urządzenia, zasłonięty w czasie normalnego użytkowania. Na czas skanowania oka czujnik będzie odsłaniany, a skan tęczówki pozwoli nie tylko na odblokowanie telefonu, ale też do uzyskiwania dostępu do zabezpieczonych zasobów.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.chip.pl/news/sprzet/telefony/2015/01/pierwszy-smartfon-z-technologia-skanowania-teczowki

Udostępnij

Nie żyje rosyjski kosmonauta, szef projektu Mars-500

Nauka i Technologie Borys Morukow Eksploracja Kosmosu Kosmonauci Lot na Marsa Mars-500 międzynarodowa stacja kosmiczna Misja na Marsa Misja STS-106 Prom kosmiczny

Zmarł Borys Morukow – rosyjski kosmonauta, który w 2000 roku brał udział w misji kosmicznej STS-106. Prom kosmiczny Atlantis dostarczył wówczas na orbitę 7-osobowy zespół astronautów, którzy aktywowali moduł Zwiezda – jeden z kluczowych elementów Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Kolejne lata Borys Morukow poświęcił projektowi Mars-500. Był to eksperyment, próbujący odwzorować w ziemskich realiach warunki długiej podróży na Marsa. Jego uczestnicy – niczym prawdziwa, 6-osobowa załoga – zostali w 2010 roku odseparowani na 520 dni od reszty świata, mając do dyspozycji pomieszczenia o łącznej kubaturze 550 metrów sześciennych. Borys Morukow był lekarzem, specjalistą medycyny kosmicznej.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,17204949,Zmarl_rosyjski_kosmonauta__Byl_szefem_eksperymentu.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,17204949,Zmarl_rosyjski_kosmonauta__Byl_szefem_eksperymentu.html