Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Coraz więcej lekarzy rodzinnych podpisuje umowy z NFZ

Polska

powiedział minister zdrowia. Bartosz Arłukowicz w Radiowej Jedynce. Trwa doroczne targowanie się organizacji lekarzy z Ministerstwem Zdrowia. W tym roku stawka za jednego pacjenta wzrosła z 96 do 136 złotych. Dla tych lekarzy, którzy wykonują więcej badań, stawka rośnie do 144 złotych.
Część lekarzy domaga się jednak wyższych stawek i odmawia podpisania kontraktów, grożąc odmową przyjmowania pacjentów po 1 stycznia. Tak zrobiło Porozumienie Zielonogórskie, które zapowiedziało, że po 1 stycznia lekarze zrzeszeni w tej organizacji nie otworzą gabinetów. Minister Arłukowicz radzi przepisać się w takiej sytuacji do innego lekarza i zapowiada, że ministerstwo ma plan zapewnienia dostępu pacjentów do opieki zdrowotnej.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://zdrowie.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/479161,bartosz-arlukowicz-o-protescie-lekarzy-umowach-z-nfz-i-zamknietych-gabinetach.html

Udostępnij

Przywódca strajków w Szczecinie Marian Jurczyk nie żyje

Polska akcja poszukiwawcza jurczyk sierpień 1980 solidarność solidarność'80 strajk szczecin

Miał 79 lat. W 1980 roku był szefem Międzyzakładowego Komitetu Strajkowego i sygnatariuszem porozumienia z komunistycznym władzami podpisanego 30 sierpnia 1980 roku – dzień przed podpisaniem porozumienia w Gdańsku. Był liderem „S” na Pomorzu Zachodnim i toczył z Lechem Wałęsą walkę o przywództwo w związku. Internowany w stanie wojennym, był jednym z siedmiu działaczy związku, których w 1982 r. aresztowano pod zarzutem działań „na szkodę państwa”. Komuniści szykowali im proces pokazowy, do którego ostatecznie nie doszło.
Był przeciwnikiem Okrągłego Stołu. W 1990 r. założył konkurencyjny wobec „Solidarności” związek zawodowy „Solidarność ’80”. Od 1998 do 2000 r. oraz od 2002 do 2006 roku był prezydentem Szczecina.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/18248180/marian-jurczyk-dzialacz-opozycji-w-czasach-prl-prezydent-szczecina-nie-zyje

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/18248180/marian-jurczyk-dzialacz-opozycji-w-czasach-prl-prezydent-szczecina-nie-zyje