Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Pożar w libijskim porcie naftowym

Świat

W wyniku walk między islamistami a wojskami rządowymi na północy Libii w porcie naftowym w mieście Ras Lanuf wybuchł potężny pożar. Najprawdopodobniej rakiet wystrzelona przez islamistów trafiła w magazyn. Według wstępnych szacunków spłonęło już 1,8 mln baryłek ropy w siedmiu magazynach. Starcia w okolicach miasta Ras Lanuf w regionie Sidra trwają już od czwartku. Źródła nie są zgodne w kwestii informacji o ofiarach, najczęściej jednak podaje się, że życie straciło około 20 żołnierzy libijskich sił rządowych.

Od 2011 roku, kiedy obalono i zabito dyktatora Muammara Kadafiego, Libia nie zdołała opanować wewnętrznego chaosu, a w kraju są obecnie dwa parlamenty i dwa rządy – jeden opowiada się po stronie radykalnych islamistów, a drugi jest uznawany przez społeczność międzynarodową – które starają się przejąć władzę.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/potezny-ogien-trawi-libijski-port-naftowy/b5k3r

Udostępnij

Tropikalny sztorm niszczy Filipiny

Świat deszcz filipiny lawiny błotne ofiary śmiertelne Surigao del Sur sztorm tajfun wiatr zaginieni zagrożenie życia

Około miliona osób musiało uciekać do schronów żeby chronić swoje zdrowie i życie. Sztorm o nazwie Senia ogarnął Filipiny 29 grudnia. Spowodował do tej pory rozległe powodzie i lawiny błotne, które przyczyniły się do śmierci 21 osób. Status zaginionych otrzymało 10 osób. Informacje przekazała państwowa agencja zarządzania kryzysowego.
Wiatr od poniedziałku wieje z prędkością 65 km/h w porywach do 80 km/h. Przez Filipiny przechodzą też intensywne opady deszczu. Pierwsza lawina błotna zeszła w Surigao del Sur. Dziesięć osób zaginęło i nadal są poszukiwane przez ratowników. Specjaliści twierdzą, że w przypadku tego sztormu głównym zagrożeniem dla życia ludzi nie jest wiatr, ale deszcz, który powoduje niebezpieczne lawiny błotne. Z  powodu sztormu wystąpiły też utrudnienia w komunikacji. Podróży nie może kontynuować około 16 tysięcy pasażerów.
Jest to drugi tajfun na Filipinach w tym miesiącu. Jak pisaliśmy 8 grudnia, tajfun Hagupit zabił 21 osób.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pogoda/swiat,27/senia-rujnuje-filipiny-nie-zyje-21-osob-dziesiec-jest-poszukiwanych,153988,1,0.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pogoda/swiat,27/senia-rujnuje-filipiny-nie-zyje-21-osob-dziesiec-jest-poszukiwanych,153988,1,0.html