Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Ustawa o handlu uprawnieniami do emisji CO2

Gospodarka

Polski rząd przyjął projekt ustawy, która wdroży europejskie rozwiązania w systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych. Od kosztów emisji zależy cena, za którą np. elektrownia sprzeda prąd, a huta blachę. Unia Europejska już dziesięć lat temu ustaliła, że tona emisji CO2 będzie miała swoją cenę. Miało to zmusić fabryki do inwestowania w czystszą energię. Każda firma otrzymała od Unii pakiet darmowych uprawnień do emisji dwutlenku węgla, ale jeśli którykolwiek zakład przekroczy pulę darmowej emisji, to za resztę będzie musiał zapłacić. Wypuszczenie do atmosfery tony CO2 kosztuje 7,3 euro. Polska otrzymała około 630mln uprawnień do emisji CO2 do sprzedaży na aukcjach w latach 2013-2020.
Rząd liczy na 320 mln zł zysku z ich sprzedaży w samym 2014 roku. Zdaniem opozycji jest to ilość niewystarczająca i Polska będzie musiała płacić bardzo duże kary, a to spowoduje wzrost cen.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75478,17196116,Rzad_przyjal_projekt_ustawy_o_handlu_uprawnieniami.html

Udostępnij

Dramatyczny spadek ukraińskiego PKB

Gospodarka międzynarodowy fundusz walutowy produkt krajowy brutto spadek PKB ukraina

W mijającym roku Ukraina odnotowała spadek PKB o 7,5 proc. i jest to najgorszy rok od czasu drugiej wojny światowej, jak oceniła prezes Narodowego Banku Ukrainy Wałeria Hontariewa. Jednak choć stopa inflacji osiągnęła pod koniec listopada już 21 proc., czego powodem były topniejące rezerwy złota i rezerwy walutowe, Hontariewa prognozuje, że 2015 rok będzie dla Ukrainy lepszy. Komentarz ten został wygłoszony po uchwaleniu przez parlament oszczędnościowego budżetu na przyszły rok. Dzięki wprowadzeniu reform gospodarczych i administracyjnych Ukraina będzie mogła liczyć na pomoc z Międzynarodowego Funduszu Walutowego, a także od innych międzynarodowych kredytodawców.

W wyniku aneksji Krymu przez Rosję oraz przez konflikt w Donbasie Ukraina straciła w tym roku 20 proc. dochodów, a jej rezerwy walutowe skurczyły się do ok. 10 mld dolarów.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/ukraina-sadek-pkb-w-2014-r-o-7-5-proc-najgorszy-rok-od-ii-wojny/y3mlg

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/ukraina-sadek-pkb-w-2014-r-o-7-5-proc-najgorszy-rok-od-ii-wojny/y3mlg