Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Nie żyje 1 osoba, 190 uratowanych, 287 wciąż na promie

Europa

Pożar na promie został ugaszony, ale ewakuacja przebiega bardzo powoli, bo wciąż nasila się wiatr, pada deszcz, a wysokość fal przekracza 4 metry. Od niedzieli rano do dziś rano ratownicy morscy wspierani przez wojsko zdołali ewakuować 190 osób spośród 478 pasażerów i członków załogi. Ewakuacja odbywa się szalupami ratunkowymi.
Pasażerowie czekają na ewakuację na pokładzie przechylonego statku. Są zmarznięci, u kilko ewakuowanych osób, w tym u dzieci, ratownicy stwierdzili hipotermię wymagającą natychmiastowej interwencji medycznej. Śmierć greckiego pasażera, który wpadł do morza potwierdziło greckie ministerstwo żeglugi. Na pokładzie „Norman Atlantic” są pasażerowie z Włoch i Grecji, Rosji, Austrii, Węgier, Szwecji, Kanady, Ukrainy, Niemiec, Francji, Holandii i Belgii.
Prom „Norman Atlantic” płynął z greckiego portu Patras do Ankony we Włoszech. Pożar wybuchł w niedzielę nad ranem na pokładzie samochodowym, kiedy prom znajdował się między brzegiem w Apulii we Włoszech a Albanią.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/18220642/pozar-na-promie-opanowany-ale-ewakuacja-sie-przeciaga-w-takim-tempie-moze-wydarzyc-sie-tam-tragedia

Udostępnij

Sztorm utrudnia ratowanie greckiego promu

Europa Gazprom grecja Państwowa Straż Pożarna prom włochy

Ewakuacja pasażerów płonącego włoskiego promu „Norman Atlantic” odbywa się, jak sformułowały to władze greckie w oficjalnym komunikacie, „w szczególnie trudnych i skomplikowanych warunkach pogodowych, przy wiatrach wiejących z siłą 10 w 12-stopniowej skali Beauforta i ulewnym deszczu”. Prom z 466 osobami na pokładzie i 222 samochodami płynął na Morzu Jońskim z portu Patras w zachodniej Grecji do włoskiej Ankony. Ogień wybuchł rano na pokładzie samochodowym, kiedy prom znajdował się w odległości 33 mil morskich od małej greckiej wyspy Othoni. W akcji ratowania ludzi i statku uczestniczą jednostki ratownictwa morskiego i okręty marynarki wojennej.
Około trzystu pasażerów promu to Grecy, kilkadziesiąt osób pochodzi z Włoch. Greckie ministerstwo spraw zagranicznych podało też, że na pokładzie są Niemcy, Austriacy, Francuzi i Holendrzy. Rzecznik polskiego MSZ Marcin Wojciechowski poinformował, że wśród pasażerów i załogi promu nie ma Polaków.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-pozar-na-promie-polacy-wsrod-pasazerow-nie-ma-takich-informa,nId,1580745

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-pozar-na-promie-polacy-wsrod-pasazerow-nie-ma-takich-informa,nId,1580745