Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

W wyborach prezydenckich w Chorwacji będzie druga tura

Polityka

Tak wynika z sondażu powyborczego tzw. exit poll Ipsos-Puls dla telewizji państwowej opublikowanego w niedzielę po zamknięciu lokali wyborczych. W drugiej turze prawdopodobnie wezmą udział ubiegający się o reelekcję prezydent Chorwacji, socjaldemokrata Ivo Josipović i kandydatka opozycyjnej Chorwackiej Wspólnoty Demokratycznej (HDZ) Kolinda Grabar-Kitarović. Według sondażu Josipović zdobył 38,9 proc. głosów, a jego rywalka 38,1 proc. Reszta kandydatów uzyskała dużo mniej głosów, więc prawdopodobnie oficjalne wyniki potwierdzą powyborcze przewidywania.  Druga tura wyborów prezydenckich odbędzie się 11 stycznia.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1336944,Wybory-prezydenckie-w-Chorwacji-Exit-poll-bedzie-druga-tura

Udostępnij

"The Telegraph": UE jest winna wojnie na Ukrainie

Polityka Christopher Booker Krym putin rosja The Telegraph UE ukraina Unia Europejska

– To Unia Europejska jest winna jatce na Ukrainie, a nie Władimir Putin – pisze komentator brytyjskiego dziennika „The Daily Telegraph” Christopher Booker na portalu „The Telegraph” i zarzuca mediom, że – konflikt został pokazany jako wina wyłącznie „dyktatora” Putina, porównywanego do Hitlera. Media zarzucające Putinowi aneksję Krymu i wspieranie separatystów na wschodzie zapominają, że to „Unia Europejska chce przyłączyć kolebkę rosyjskiej tożsamości do własnego imperium – pisze komentator.
Jego zdaniem można było przewidzieć taką reakcję Rosji na przeciągnięcie Ukrainy ze strefy wpływów rosyjskich w strefę wpływów Unii Europejskiej. Publicysta „The Telegraph” przypomina też, że 82 proc. mieszkańców Krymu to ludzie mówiący po rosyjsku.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/the-telegraph-to-ue-sprowokowala-jatke-na-ukrainie-nie-putin/0trbv

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/the-telegraph-to-ue-sprowokowala-jatke-na-ukrainie-nie-putin/0trbv