Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Zaginął samolot malezyjskich linii Air Asia

Świat

Na pokładzie były 162 osoby. Maszyna leciała z Surabai w Indonezji do Singapuru i utraciła kontakt z wieżą kontroli lotów 42 minuty po starcie i na godzinę przed planowanym przylotem – o godzinie 6:17 czasu lokalnego, a o godz. 0:17 czasu polskiego. Chwilę przed utratą łączności pilot poprosił o zezwolenie na lot na większej wysokości, aby ominąć w ten sposób chmury. Samolot znajdował się prawdopodobnie nad Morzem Jawajskim, między wyspami Borneo i Jawa. Na pokładzie Airbusa 320-200 znajdowało się 156 Indonezyjczyków, trzech Koreańczyków oraz po jednej osobie z Singapuru, Francji i Malezji. Trwa operacja ratowniczo-poszukiwawcza, w której biorą udział singapurski urząd lotnictwa cywilnego oraz dwa samoloty sił powietrznych i marynarki wojennej.
W tym roku 8 marca zaginął samolot Malaysia Airlines w niewyjaśnionych dotąd okolicznościach podczas lotu z Kuala Lumpur do Pekinu. Drugi samolot tego samego przewoźnika został zestrzelony 17 lipca nad Ukrainą; zginęło 298 osób.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/zaginal-malezyjski-samolot-linii-airasia,501734.html

Udostępnij

Tragiczna powódź w Malezji

Świat klęska żywiołowa Malezja powódź

Potężna powódź, która nawiedziła Malezję, zmusiła ponad sto tysięcy osób do opuszczenia ich domów. Zginęło co najmniej pięć osób. W wyniku klęski żywiołowej pod wodą znalazły się już całe miejscowości. Powodzie na tych terenach są częstym zjawiskiem – wschodnie części kraju są zalewane podczas monsunów, jednak obecna powódź jest określana mianem jednej z największych, jakich ten region doświadczył w ciągu ostatnich dziesięcioleci. Doniesienia z Malezji alarmują, że w wiele miejsc pomoc humanitarna nie dociera na czas. Tragiczna sytuacja zmusiła premiera Najiba Razaka do przerwania urlopu spędzanego w USA i powrotu do kraju. Władze zapowiadają, że zwiększą zakres pomocy powodzianom.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Potezna-powodz-w-Malezji-5-osob-nie-zyje-tysiace-ludzi-zmuszonych-do-opuszczenia-domow,wid,17135617,wiadomosc.html?ticaid=1140de&_ticrsn=3

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Potezna-powodz-w-Malezji-5-osob-nie-zyje-tysiace-ludzi-zmuszonych-do-opuszczenia-domow,wid,17135617,wiadomosc.html?ticaid=1140de&_ticrsn=3