Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Francja chce zbudować tarczę antyrakietową w Polsce

Polska

Dwie francuskie firmy MBDA i Thales zawiązały konsorcjum Eurosam i teraz rywalizują o kontrakt na tarczę średniego zasięgu „Wisła” z amerykańskim koncernem Raytheon. Ministerstwo Obrony Narodowej od początku stawiało warunek, że potencjalny zwycięzca ma nawiązać współpracę z polskim przemysłem zbrojeniowym. Francuskie firmy obiecały przekazać Polsce technologię symulatora rakietowego HWIL, co staje się ich dodatkowym atutem. Kontrakt otrzyma firma, która zapewni największą „polonizację” tarczy. Eurosam i Raytheon już podpisały listy intencyjne z polskimi zakładami, które po rozstrzygnięciu przetargu zaowocują konkretnymi umowami o współpracy. Atut francuskich firm w postaci przekazania Polsce symulatora rakietowego HWIL, daje firmie Eurosam rzeczywiste szanse zwycięstwa. Żaden polski zakład ani placówka naukowa nie posiadają podobnego urządzenia, które mogłoby odtworzyć zachowanie pocisku w locie wobec różnych celów.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Francuzi-chca-budowac-tarcze-antyrakietowa-3261260.html

Udostępnij

Groźny pożar w zakopiańskim hotelu

Polska Belvedere pożar pożar w hotelu turyści zakopane

W sobotę nad ranem wybuchł pożar w zakopiańskim hotelu Belvedere położonym w sąsiedztwie Tatrzańskiego Parku Narodowego, u wylotu Doliny Białego. Ewakuowano ponad 400 osób, na szczęście nikt nie ucierpiał. Spłonęło ponad 800 metrów kwadratowych dachu. Pożar gasiło 25 zastępów straży pożarnej, czyli około 100 strażaków. Akcję gaśniczą utrudniała skomplikowana konstrukcja budynku. Znaczna część hotelu nie została uszkodzona przez pożar, goście mogli powrócić do 130 ze 175 pokoi. Turystów, których pokoje zostały zniszczone, zakwaterowano już w innych hotelach. Na razie nie wiadomo co spowodowało pojawienie się ognia. Władze Zakopanego zapewniają, że są gotowe do otoczenia odpowiednią opieką wszystkich poszkodowanych.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/podhale/pozar-hotelu-belvedere-w-zakopanem/s8mds

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/podhale/pozar-hotelu-belvedere-w-zakopanem/s8mds