Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Amerykański lotniskowiec kupiła za jednego centa

Finanse

amerykańska firma International Shipbreaking Inc. USS Ranger został zwodowany 2 sierpnia 1954 r. w stoczni Newport News Shipbuilding & Drydock Co., w Newport News w stanie Wirginia i wprowadzony do służby 10 sierpnia 1957 r. Okręt uczestniczył w 22 misjach bojowych na Pacyfiku, ostatnią była operacja Pustynna Burza.
Lotniskowiec został wycofany ze służby 10 lipca 1993 r. Nie udało się z braku pieniędzy przerobić go na muzeum.
Na początku przyszłego roku rozpocznie się holowanie okrętu z bazy amerykańskiej floty w Bremerton w stanie Waszyngton do zakładów International Shipbreaking Ltd. w Brownsville w stanie Teksas. Okręt będzie płynął wzdłuż wybrzeży Ameryki Południowej, bo jest za duży, żeby zmieścić się w Kanale Panamskim.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.defence24.pl/news_lotniskowiec-za-jednego-centa

Udostępnij

Cena ropy może spaść do 10 dolarów za baryłkę

Finanse cena opec ropa zatoka perska łupki

twierdzą analitycy. Na rynku panuje przewaga podaży nad popytem, a arabskie kraje eksportujące ropę zrzeszone w OPEC zadeklarowały, jak pisaliśmy, że zainteresowane są przede wszystkim utrzymaniem odbiorców, godzą się na spadki cen i nie zamierzają zmniejszać wydobycia. Analitycy przewidują, że ceny ropy zbliżyć się mogą w tej sytuacji do cen marginalnych, to znaczy równych kosztom wydobycia, kiedy odwierty są wykonane, a rurociągi położone. W Zatoce Perskiej, pisze „Gazeta Prawna”, koszty wynoszą od 10 do 20 dolarów za baryłkę, podobnie koszty ropy ze złóż łupkowych w USA. Tym samym możemy stać się świadkami osobliwej licytacji: „kto da mniej?”, konkluduje gazeta.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/kto-da-mniej-cena-ropy-moze-spasc-nawet-ponizej-20-dol-za-barylke_a19528

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/kto-da-mniej-cena-ropy-moze-spasc-nawet-ponizej-20-dol-za-barylke_a19528