Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Separatyści ze wschodniej Ukrainy uwolnili 146 osób

Europa

Raport o tym uwolnieniu złożył prezydentowi w piątek szef Służby Bezpieczeństwa Ukrainy Wałentyn Naływajczenko. Kolejnych czterech Ukraińców prawdopodobnie będzie wolnych już w sobotę. Wymiana jeńców między Ukrainą i separatystami była planowana już od dłuższego czasu. Jako pierwsza, wiadomość o wymianie jeńców podała agencja Interfax. Poinformowała, że siły rządowe Ukrainy przekazały separatystom 222 bojowników walczących w formacjach samozwańczych republik ludowych. W ramach tej wymiany rebelianci mieli uwolnić 150 osób walczących w przeszłości po stronie ukraińskiej. Przy wymianie obecny był wysłannik władz Ukrainy Wiktor Medwedczuk – przyjaciel Władimira Putina uchodzący na Ukrainie za rosyjskiego lobbystę. Medwedczuk miał być zaangażowany w wymianę jeńców w ramach „niestandardowych działań”, aby uwolnić Ukraińców przed prawosławnym Bożym Narodzeniem obchodzonym 7 stycznia. Lista osób do wymiany przygotowała trójstronna grupa kontaktowa podczas środowych negocjacji w Mińsku.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/rzecznik-poroszenki-separatysci-uwolnili-146-osob/bz9kg7

Udostępnij

Szwecja: nieznany sprawca podpalił meczet

Europa imigranci islam meczet podpalenie pożar szwecja

Pięć osób odniosło obrażenia na skutek podpalenia meczetu przez nieznanego sprawcę w szwedzkim mieście Eskilstuna. Świadek, który widział podpalenie, opowiadał, że w momencie wybuchu pożaru zapanowała panika. Meczet znajduje się na parterze budynku mieszkalnego, w chwili wybuchu pożaru przebywało w nim dwadzieścia osób. Budynek został poważnie uszkodzony. Policja potwierdza, że wszczęła już śledztwo, a zajście jest traktowane jako przypadek podpalenia. W Szwecji trwa aktualnie debata o polityce imigracyjnej kraju. Politycy skrajnej prawicy domagają się ograniczenia o 90 proc. ilości osób, które mogą starać się o azyl w kraju.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1335239,Szwecja-podpalono-meczet-W-srodku-bylo-kilkanascie-osob

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1335239,Szwecja-podpalono-meczet-W-srodku-bylo-kilkanascie-osob