Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Gianfranco Zola poprowadzi Cagliari

Sport

Zwolnionego we wtorek Zdenka Zemana w roli szkoleniowca Cagliari zastąpi były napastnik, Gianfranco Zola. Włoch w swojej karierze występował m.in. w Napoli, Parmie i Chelsea. W latach 2003-2005 reprezentował także barwy Cagliari, w którym zakończył występy jako zawodnik. Zola ma na swoim koncie 35 występów i 10 bramek w reprezentacji Włoch.

Praca w Cagliari jest pierwszym wyzwaniem trenerskim, jakie Zola otrzymał w ojczyźnie. Dotychczas jako szkoleniowiec prowadził angielskie West Ham United i Watford. We Włoszech stanie przed wyzwaniem poprawienia dorobku punktowego i miejsca w tabeli Cagliari. Obecnie zespół zajmuje 18 miejsce wśród 20 zespołów Serie A.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.przegladsportowy.pl/pilka-nozna/ligi-zagraniczne,gianfranco-zola-trenerem-cagliari,artykul,528738,1,461.html

Udostępnij

Pobiegną na Wieżę Eiffla

Sport bieg lekka atletyka wieża eiffla

Trwają przygotowania do pierwszego bieg na wieżę Eiffla, który odbędzie się za niespełna 3 miesiące, 20 marca. Zawodnicy będą mieli do pokonania 1665 schodów. Meta biegu będzie znajdować się na wysokości 279 metrów, a organizatorzy przewidują, że najlepsi powinni się na niej zjawić po niecałych 10 minutach od startu.

Wyścig ma się stać konkurencją dla biegu na Empire State Building w Nowym Jorku. W amerykańskim biegu do przebycia jest o 89 schodów mniej. To nie jedyna różnica. w Nowym Jorku co roku startuje 450 zawodników, natomiast w Paryżu wystąpi ich jedynie 60, z czego 40 zostanie wybranych przez ekspertów. Biegacze będą startować indywidualnie, w równych odstępach czasowych.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.przegladsportowy.pl/lekkoatletyka,w-przyszlym-roku-pierwszy-bieg-na-czas-na-wieze-eiffla,artykul,528725,1,287.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.przegladsportowy.pl/lekkoatletyka,w-przyszlym-roku-pierwszy-bieg-na-czas-na-wieze-eiffla,artykul,528725,1,287.html